1

چند دقیقه پیاده‌ روی پس از غذا خطر دیابت را کاهش می‌دهد

  • کد خبر : 127630
  • 29 جولای 2022 - 2:00
چند دقیقه پیاده‌ روی پس از غذا خطر دیابت را کاهش می‌دهد

نتایج پژوهش اخیر نشان می‌دهد چند دقیقه پیاده‌روی پس از صرف غذا خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. به گزارش دانستنی آنلاین ، پیاده‌روی یکی از بهترین تمرینات جسمانی است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد و از جمله می‌توان به کاهش فشار خون و کلسترول خون، تقویت عملکرد شناختی مغز، کنترل […]

نتایج پژوهش اخیر نشان می‌دهد چند دقیقه پیاده‌روی پس از صرف غذا خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد.

چند دقیقه پیاده‌روی پس از غذا خطر دیابت را کاهش می‌دهد

به گزارش دانستنی آنلاین ، پیاده‌روی یکی از بهترین تمرینات جسمانی است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد و از جمله می‌توان به کاهش فشار خون و کلسترول خون، تقویت عملکرد شناختی مغز، کنترل استرس و مقابله با چاقی اشاره کرد.
البته براساس پژوهش اخیر، پیاده‌روی پس از صرف غذا خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. در واقع این تحرک کوتاه به بدن در تنظیم قند خون که عامل مهم بروز بیماری است، کمک می‌کند.
برای دستیابی به این نتایج، محققان دانشگاه لیمریک ایرلند هفت مطالعه در مورد ارتباط فعالیت جسمانی پس از صرف غذا و سطح سلامت سیستم قلبی‌عروقی و متابولیک را بررسی کردند.
از شرکت‌کنندگان در این پژوهش خواسته‌ شد تا هر 20 تا 30 دقیقه، بین دو تا پنج دقیقه بایستند یا راه بروند. محقان دریافتند سطح قند خون پس از صرف غذا بالا می‌رود اما به‌تدریج که فرد چند قدم راه می‌رود، کاهش می‌یابد. طی فعالیت جسمانی، عضلات گلوکز موجود در خون را مصرف می‌‌کنند.
گرچه به گفته محققان 15 دقیقه پیاده‌روی ایده‌آل است اما حتی دو تا پنج دقیقه راه رفتن پس از صرف غذا نیز می‌تواند چنین تاثیرات مثبتی داشته‌باشد. البته بهترین زمان پیاده‌روی نیز بین 60 تا 90 دقیقه پس از صرف غذا است که قند خون در بیشترین حد است و ماهیچه‌ها حداکثر قدرت جذب گلوکز را دارند.
محققان بر این باورند که پیاده‌روی به‌دلیل جلوگیری از اوج و افت ناگهانی قند خون احتمال بروز دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. البته صرفا پیاده‌روی پس از غذا چنین تاثیراتی ندارد و حتی انجام کارهای منزل، باغبانی یا هر نوع فعالیت جسمانی نیز راهکار بسیار عالی برای جلوگیری از زمینه ابتلا به این بیماری محسوب می‌شود./ به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=127630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi