2

گردشی در فرهنگ و سنت ایران

  • کد خبر : 24001
  • 06 اسفند 1396 - 14:36
گردشی در فرهنگ و سنت ایران

گردشی در فرهنگ و سنت ایران

مجموعه گردشگری بین المللی هودین و هورام در منطقه ۲۱ و در کیلومتر ۵ روبروی تهرانسر با پذیرش میانگین روزانه ۸۰۰ نفر در ساعات ۳۰/۱۰ صبح تا ۳۰/۱۲ شب همه روزه میزبان گردشگران ایرانی و خارجی است.

وجه تمایز این مجموعه عدم تشابه آن با مجموعه های دیگر است. کلنگ تاسیس مجموعه بین المللی گردشگری هودین و هورام ابتدای ۹۳ زده شد و در تاریخ ۸ مرداد ۹۵ افتتاح گردید. استاد نقیبیان پدر خاک و چوب ایران در ساخت و معماری این مجموعه زحمت وافری کشید.

این دو نام که اسامی فرزندان مدیریت این مجموعه هست از نام های اصیل ایرانی- اسلامی گرفته شده؛ بطوریکه هودین به معنای نیک سرشت و دین حق و هورام به معنای رام شده حق است.

هارونی دلیل دایر نمودن این مجموعه در منطقه ۲۱ حمایت های شهردار وقت دکتر سلیمی و دیگر دسترسی به اتوبان های اطراف مانند نیایش، آزادگان و  شهید ستاری بوده است. این امر موجب دسترسی آسان گردشگران بالخصوص تورهای خارجی به مجموعه شده است. سومین عامل آن، محیط امن و نظامی و مردم خونگرم این منطقه است.

ایشان عنوان نموداین مجموعه به وسعت تقریبی یک هکتار شامل پارکینگ، کارواش، کافه تریا، بازارچه صفویه، آشپزخانه آسیای شرقی، باغ ویلا، حوضچه ماهی قزل آلا، مطبخ خانه با سبک معماری یزدی، قهوه خانه، خشک شویی اختصاصی، استخر، فواره های موزیکال، سونای خشک و بخار سنتی، حمام سنتی، حمام نمک، غار سنگی، رستوران ها، کلینیک تخصصی دندانپزشکی و لیزر پوست، نمای بیرونی دربرگیرنده ۸ مجسمه مفاخر و مشاهیر ایران، نمای خارجی ترکیبی از نماهای ابیانه و ماسوله است.

گفتنی است؛ پرسنل این مجموعه از میان اهالی بومی منطقه ۲۱  به عنوان تنها فرد نان آور خانواده و دارای مدرک دیپلم به بالا انتخاب شده اند  و کلیه مواد اولیه و مصرفی این مجموعه از کسبه های تهرانسر تامین می گردد که این کار عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال«اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و کسب و کار» می باشد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

گردآوری‌شده توسط پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=24001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi