8

پیشنهاد ایران به اعضای شانگهای برای تشکیل پول واحد

  • کد خبر : 120597
  • 02 ژوئن 2022 - 8:34
پیشنهاد ایران به اعضای شانگهای برای تشکیل پول واحد

  به گزارش دانستنی آنلاین، مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایرنا گفت: یک ماه و نیم پیش به عنوان عضو ناظر در یک نامه‌ به سازمان همکاری شانگهای پیشنهاد دادیم تا یک پول واحد را میان اعضا تعریف کند. این نامه را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم این ایده به نتیجه […]

 

واحد پول مشترک شانگهای

به گزارش دانستنی آنلاین، مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایرنا گفت: یک ماه و نیم پیش به عنوان عضو ناظر در یک نامه‌ به سازمان همکاری شانگهای پیشنهاد دادیم تا یک پول واحد را میان اعضا تعریف کند. این نامه را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم این ایده به نتیجه دلخواه برسد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در ادامه بیان کرد: این ایده که عملیاتی شوذد و می‌تواند مسائل تجاری میان کشورهای عضو پیمان شانگهای و کشورهای قدرتمندی همچون چین، هند، پاکستان و روسیه را حل و فصل کند.

وی افزود: فرایند تشریفات اجرایی عضویت در شانگهای مانند پیوستن ما به مجمع اقتصادی اوراسیا است . ما در حال تکمیل این روند و ارائه مدارک هستیم که بتوانیم تا پایان سال میلادی با پنج عضو این مجمع، وارد تجارت آزاد 5 کشور شویم که روسها و دیگر اعضای این مجمع مانند ارمنی‌ها با ما همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=120597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi