2

شهروندان منطقه ۲۱ تهران: احساس امنیت نمی کنیم

  • کد خبر : 24073
  • 07 اسفند 1396 - 11:53
شهروندان منطقه ۲۱ تهران: احساس امنیت نمی کنیم

شهروندان منطقه ۲۱ تهران: احساس امنیت نمی کنیم

 

شهروندان منطقه ۲۱ واقع در غرب تهران نسبت به آلایندگی شدید کارخانجات این منطقه، نداشتن احساس امنیت و رفت و آمد کر کننده خودروهای سنگین معترضند.

اینطور که پیداست مشکلات تهران را پایانی نیست، به خصوص مناطق حاشیه ای شهر که به دلیل نزدیک بودن به مناطق صنعتی و همچنین رفت و آمد افراد غیربومی مشکلاتشان دوچندان شده است.

در این میان، منطقه ۲۱ تهران به دلایل متعددی، دارای مشکلات شهری فراوانی است که به نظر می رسد رفع و حل آنها از اختیار نهادهای دخیل در مدیریت شهری خارج است و شهرداری و شورای شهر در حد رفع برخی از مشکلات روبنایی و امور جاری منطقه قادر به تاثیرگذاری هستند. از این رو، لازم است نهادهای دیگری نیز مانند وزارت دفاع، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت راه و شهرسازی برای حل معضلات مناطق حاشیه ای تهران، وارد گود شدند.

یکی از مسئولان شورایاری محله شهرک دانشگاه از شهرک های منطقه ۲۱ تهران به مشکلات زیست محیطی این محله اشاره کرد و گفت: بافت منطقه 21 عمدتاً پادگان، کارخانه، شهرک‌های مسکونی و اتوبان است. حدود 170 کارخانه در سطح منطقه داریم که تولید آلاینده و ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها به واسطه رفت و آمدشان در کارخانه‌ها مشکلات عدیده ای را برای ساکنان شهرک‌ها ایجاد می کنند. صدای پادگان‌ها و خالی کردن زباله‌هایشان در شهرک و رفت و آمد نامناسب سربازها از مشکلات محله ماست.

او گفت: شهرک دانشگاه از سه طرف دیوار جبری دارد و بالاجبار محصور شده و اگر دیوار شرقی را برداریم دچار مشکل می شویم و این موضوع موجب شده از تمامی امکانات و خدمات شهری محروم باشیم. همچنین نقشه‌های فاضلاب شهرک مفقود شده و به علت قدمت شهرک بسیاری از لوله کشی آب و فاضلاب آن پوسیده است. به گفته وی جمعیت شهرک بالای ده هزار نفر است ولی هیچ ارگان نظامی و امنیتی در شهرک مستقر نیستند و باتوجه به رفت و آمد افراد گوناگون و غیر ساکن در شهرک، اهالی احساس امنیت نمی کنند.

همچنین یکی ازمسئولان در محله 22بهمن نیز با اشاره به مشکلات این شهرک کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی ،امکانات رفاهی مناسب و عدم روشنایی کافی درتعدادی از خیابان های این شهرک  را از مشکلات عدیده ساکنین این محله عنوان کردند.   

بجاست مدیریت شهری با نگاه ویژه ای به مشکلات منطقه ۲۱ در صدد رفع این عوامل برآمده و آرامش و آسایش را برای شهرندان این منطقه فراهم کند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=24073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi