1

بهبود افسردگی با دیدن و شنیدن صدای پرندگان

  • کد خبر : 131422
  • 09 نوامبر 2022 - 13:27
بهبود افسردگی با دیدن و شنیدن صدای پرندگان

دیدن و شنیدن صدای پرندگان می‌توانند سلامت روان را بهبود بخشند.چنین بهبودی در افرادی که از افسردگی، شایع‌ترین بیماری روانی در سراسر جهان رنج می‌بردند، قابل‌توجه بود و نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض آواز پرندگان می‌تواند نقش بالقوه‌ای در کمک به افراد با مشکلات سلامت روان داشته باشد. به گزارش دانستنی آنلاین ،نتایج مطالعه […]

دیدن و شنیدن صدای پرندگان می‌توانند سلامت روان را بهبود بخشند.چنین بهبودی در افرادی که از افسردگی، شایع‌ترین بیماری روانی در سراسر جهان رنج می‌بردند، قابل‌توجه بود و نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض آواز پرندگان می‌تواند نقش بالقوه‌ای در کمک به افراد با مشکلات سلامت روان داشته باشد.

راهکار ساده برای بهبود افسردگی

به گزارش دانستنی آنلاین ،نتایج مطالعه جدید به رهبری کالج کینگ لندن (KCL) نشان داد که دیدن یا شنیدن صدای پرندگان می‌تواند منجر به بهبود سلامت ذهنی شود که تا هشت ساعت ماندگار خواهد بود.

چنین بهبودی در افرادی که از افسردگی، شایع‌ترین بیماری روانی در سراسر جهان رنج می‌بردند، قابل‌توجه بود و نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض آواز پرندگان می‌تواند نقش بالقوه‌ای در کمک به افراد با مشکلات سلامت روان داشته باشد.

این مطالعه بین آوریل ۲۰۱۸ و اکتبر ۲۰۲۱ با ۱۲۹۲ شرکت‌کننده از کشورهای مختلف که اکثر آنان در بریتانیا، اتحادیه اروپا و ایالات‌متحده زندگی می‌کردند، انجام شد.

آنان ۲۶ هزار و ۸۵۶ ارزیابی را تکمیل کردند. شرکت‌کنندگان باید سه بار در روز از طریق این برنامه گزارش می‌دادند که آیا می‌توانند پرندگان را ببینند یا صدای آنها را بشنوند و به دنبال آن سؤالاتی در مورد سلامت روانی آنها پرسیده شد.

شواهد فزاینده‌ای در مورد مزایای سلامت روانی در طبیعت وجود دارد و ما فکر می‌کنیم که وجود پرندگان و آواز پرندگان به بهبود خلق‌وخوی کمک می‌کند. با این حال، تحقیقات اندکی وجود دارد که تأثیر پرندگان بر سلامت روان را در زمان واقعی و در یک محیط واقعی بررسی کرده باشند.

محققان اظهار کردند: ما امیدواریم که این شواهد بتواند اهمیت حفاظت و فراهم‌ کردن محیط‌هایی را برای محافظت از پرندگان، نه تنها برای تنوع‌زیستی بلکه برای سلامت روان ما نشان دهد.

محققان همچنین اطلاعاتی را در مورد تشخیص‌های موجود بیماری روانی جمع‌آوری کردند و دریافتند که شنیدن یا دیدن حیات پرندگان با بهبود سلامت روان در شرکت‌کنندگان سالم و افرادی که تشخیص افسردگی داشتند، مرتبط است.

این مطالعه در مجله Nature Scientific Reports منتشر شده است./ایسنا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=131422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi