1

نکاتی برای استفاده بیشتر از فضای اداری

  • کد خبر : 27818
  • 23 اردیبهشت 1397 - 8:49
نکاتی برای استفاده بیشتر از فضای اداری

نکاتی برای استفاده بیشتر از فضای اداری

در فضاهای اداری، استفاده از مبلمان مناسب باعث افزایش کارایی محیط شرکت یا سازمان می‌شود. با انتخاب گزینه مناسب، می‌توان کارآیی فضای اداری را بهینه کرده و وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش ایسنا، بیشتر شرکت‌ها در سراسر دنیا به طور مداوم برنامه‌ها و اقداماتی را برای تغییر دکوراسیون اداری قدیمی خود و استفاده از موارد شیک و مدرن ترتیب می‌دهند؛ این مجموعه در ادامه راه‌کارهایی برای افزایش کارایی مبلمان اداری آورده است.

مبلمان اداری نامناسب شما را خسته می‌کند

مبلمان اداری نامناسب در کنار اینکه شما را زود خسته می‌کند، باعث می‌شود شما عصبانی و بی‌دقت نیز بشوید که اغلب ناشی از مقدار زیاد اسناد و کاغذهای انباشته شده روی میز شما است.

 اگر محیط پیرامون شما با مبلمان کسل‌کننده طراحی شده باشد، شما خیلی زود خسته شده و اشتیاق و انگیزه خود را برای انجام کار به شدت از دست می‌دهید.

 به علاوه، افرادی که نتوانسته‌اند به طور مناسب در طول ۷ تا ۸ ساعت در اداره خود کار کنند، اغلب در خانه و سایر فضاهای اجتماعی نیز از روحیه بالایی برخوردار نیستند.

با رنگ‌های روشن و شاد ایجاد انگیزه کنید 

بسیاری از اداره‌ها مبلمان با رنگ‌های روشن را انتخاب می‌کنند. این موضوع به این دلیل است که رنگ‌های روشن و سرد باعث بهبود خلق و خوی افراد می‌شود.

استفاده از رنگ‌های شاد باعث ایجاد انرژی و این یک راه خوب برای کاهش استرس و همچنین افزایش کارآیی افراد است.

پاکیزگی و نظم نیز مهم است

نه فقط در خصوص مبلمان، بلکه پاکیزگی در تمام ابعاد زندگی شما باعث ایجاد آرامش و مثبت‌اندیشی می‌شود.

یک دفتر سازمان نیافته و نامنظم، باعث خستگی کارکنان شده و شور و شوق کارمندان را از بین می‌برد و مانع کارکرد مناسب آنها می‌شود.

 از سوی دیگر، یک دفتر تمیز و منظم، راحتی کارمندان را تامین می‌کند و توانایی و کارآیی آنها را در هر کاری که به آنها محول می‌شود، افزایش می‌دهد.

اقلام پر کاربرد را در دسترس قرار دهید

یک نکته حیاتی دیگر که باید به آن توجه شود این است که همه اقلام مورد نیاز را در محل خود و ترجیحا در دسترس قرار دهید.

اگر آیتم‌های خاصی مانند چاپگر یا لوازم جانبی اداری به طور مداوم مورد نیاز شما هستند، آنها را در محلی نگهداری کنید که به راحتی قابل دسترس باشند.

اغلب مواقع کارمندان مجبور می‌شوند کارشان را رها کنند، زیرا باید برای انجام کار دیگری به مکان دیگری بروند. در دسترس قرار دادن موارد ضروری نه تنها باعث افزایش سرعت کار می‌شود بلکه کارآیی کارمندان را نیز افزایش می‌دهد.

محیط اداری را تقسیم کنید

فضای اداری را به دو منطقه مختلف تقسیم کنید، یک قسمت مربوط به ارباب رجوع و بخش دیگر حرفه‌ای. فضای حرفه‌ای را به انجام کارهای اداری خود اختصاص دهید و از بخش دیگر برای پذیرایی و پاسخگویی به مشتریان و افرادی که به شرکت شما مراجعه می‌کنند، استفاده کنید.

 به این ترتیب شما می‌توانید دو محیط مختلف را در فضای دفتر خود ایجاد کنید. این یک تعادل بین فضای کاری و قسمت مشتری ایجاد می‌کند. بنابراین، کارآیی شما را افزایش می‌دهد. برای تفکیک فضای محیط اداری می‌توانید از پارتیشن اداری نیز استفاده کنید.

استفاده از نورپردازی طبیعی (نور خورشید)

در مقایسه با کسانی که در دفتر خود هیچ پنجره‌ای ندارند، عده‌ای که دارای یک پنجره در محل کار خود هستند، ۱۷۳ درصد بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند و در حدود ۴۶ دقیقه بیشتر در شب می‌خوابند.

کسانی که در معرض نور طبیعی باشند پرانرژی‌تر و شاداب‌تر از افرادی هستند که تمام روز را زیر نور مصنوعی بوده‌اند.

کارکنانی که از وجود پنجره در محل کار خود بی‌بهره‌اند، نمرات پایین‌تری را در مقایسه با رقبای خود در زمینه تصمیم‌گیری برای حل مشکلات مربوط به مسائل حیاتی و فیزیکی دریافت کرده‌اند.

همچنین اغلب با مشکلاتی از قبیل خواب کم کیفیت، اختلال در عملکرد روزانه و همچنین اختلالات در خواب دست و پنجه نرم می‌کنند.

منبع: ایسنا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=27818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi