2

اصول رفتاري و اجرائي در حوزه اخلاق حرفه اي روابط عمومي را بدانید

  • کد خبر : 89921
  • 01 آگوست 2021 - 10:05
اصول رفتاري و اجرائي در حوزه اخلاق حرفه اي روابط عمومي را بدانید

در این گزارش بر اساس مصوب 2011 ميلادي (انجمن بين المللي جهاني روابط عمومي) اصول رفتاري و اجرائي در حوزه اخلاق حرفه اي روابط عمومي را تشریح می کنیم. اصول رفتاري و اجرائي در حوزه اخلاق حرفه اي روابط عمومي اصول رفتاري و اجرائي در حوزه اخلاق حرفه اي روابط عمومي عبارتند از: 1- رعايت: […]

در این گزارش بر اساس مصوب 2011 ميلادي (انجمن بين المللي جهاني روابط عمومي) اصول رفتاري و اجرائي در حوزه اخلاق حرفه اي روابط عمومي را تشریح می کنیم.

  • اصول رفتاري و اجرائي در حوزه اخلاق حرفه اي روابط عمومي

اصول رفتاري و اجرائي در حوزه اخلاق حرفه اي روابط عمومي عبارتند از:
1- رعايت: بر اساس دستورالعمل اجرائي رعايت اصول منشور سازمان ملل متحد و اعلاميه جهاني حقوق بشر الزامي است.
2- صداقت: بر اساس دستورالعمل اجرائي صداقت همراه با شرافت بايد درعمل كليه كاركنان مشاهده شود تا موجب جلب اعتماد عمومي گردد.
3- گفتگو: بر اساس دستورالعمل اجرائي يكي از مهمترين راههاي برقراري جوي و فضاي اخلاقي، فرهنگي و خردمندانه ايجاد فضاي گفتگو تقويت و تشويق آن است.
4- شفافيت: بر اساس دستورالعمل اجرائيهمواره در بيان موضع يا مسئوليت امري نام خود، سازمان به طور صريح و شفاف اعلام گردد.
5- تضاد: بر اساس دستورالعمل اجرائي هر گونه برخورد و ناسازگاري حرفه اي به شدت اجتناب گردد زيرا موجب بروز اختلاف خواهد شد.
6- محرمانه بودن: بر اساس دستورالعمل اجرائي اطلاعات محرمانه نبايد در اختيار همگان باشد و كساني كه اين نوع اطلاعات را در اختيار دارند نبايد موجب مباهات آنان شود.
7- صحت: بر اساس دستورالعمل اجرائي به منظور اطمينان يافتن از صحت و درستي يك گزارش تمامي اطلاعات و منابع اطلاعات مورد بررسي دقيق قرار گيرد.
8- دروغ و نادرستي: بر اساس دستورالعمل اجرائي تمام سعي دقت و توان بايد به كار گرفته شود كه از انتشار هر گونه دروغ و يا نادرستي (عمدي/ سهواً) جلوگيري شود در صورت بروز فوراً تصحيح گردد.
9- فريبكاري: بر اساس دستورالعمل اجرائي هرگز نبايد اطلاعات بر مبنا و پايه فريبكاري و يا از طريق نادرست قرار داشته باشد.
10- افشاء: بر اساس دستورالعمل اجرائي افشاء و بر ملاء‌كردن هر گونه اطلاعات سازماني و تشكيلاتي از سوي افراد صلاح نمي باشد و به مصلحت سازمان نخواهد بود.
11- سود: بر اساس دستورالعمل اجرائي سود و كسب سود در واقع براي مراجع دولتي و افرادي كه كارگزار دولتي هستند قرار نمي گيرد.
12- حق الزحمه: بر اساس دستورالعمل اجرائي ضمن در اختيار گذاشتن سرويسها، آمار اطلاعات و خدمات تخصصي مي بايست در صورت امكان نسبت به دريافت وجه امتناء ورزند.
13- هديه: بر اساس دستورالعمل اجرائي به طور مستقيم، غير مستقم دريافت هر گونه پول، هديه خاصه براي نمايندگان و كارگزاران دولت رسانه و ساير ذي نفعان پيشنهاد نمي گردد.
14- نفوذ: بر اساس دستورالعمل اجرائي هيچ گونه اقدامي كه موجب تاثير نامطلوب و نا به جا از سوي فرد بر سازمان، دولت و رسانه وارد گردد قابل قبول نمي باشد.
15- رقباء: بر اساس دستورالعمل اجرائي عملاً لطمعي كه به وجه و اعتبار سايرين نياورد مورد تاييد مي باشد.
16- نق زدن/ غرزدن: يكي از شيوه هاي فريبكاري يا روش هاي جلب نظر يا به دست آوردن جنبه هاي از ترهم ديگران كه مورد تاييد از لحاظ اخلاق حرفه اي نمي باشد.
17- استخدام: در موقع استخدام كاركنان از سوي مراجع دولتي يا قوانين استخدام و كسب اطلاعات شخصي آنان چه در صورت استخدام چه عدم استخدام اطلاعات افراد محفوظ بماند.
18- همكاران: اصول و ضوابط فوق الذكر به عنوان يك وظيفه حرفه اي براي كليه كارگزاران روابط عمومي در سراسر جهان مورد قبول مي باشد و اعضاي انجمن جهاني از آن حمايت كامل دارند و در صورت بروز و آشكار شدن نقض اين اصول 17 گانه بالا شيوه هاي انضباطي انجمن بين الملل در اين ارتباط به كار گرفته مي شود.

یک کارشناس روابط عمومی

 

انتهای پیام// 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=89921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi