2

رژیم مدیترانه در کاهش علائم افسردگی مؤثر است

  • کد خبر : 126855
  • 26 ژوئن 2022 - 7:35
رژیم مدیترانه در کاهش علائم افسردگی مؤثر است

نتایج مطالعه اخیر نشان می‌دهد درمان‌های ضدافسردگی در افرادی که رژیم مدیترانه‌ای را رعایت می‌کنند، تاثیر بهتری دارد. به گزارش دانستنی انلاین ،محققان دانشگاه فناوری سیدنی در رابطه با تاثیر تغذیه در بهبود افسردگی، وضعیت 72 مرد جوان 18 تا 25 ساله را که تحت‌ درمان‌های افسردگی بودند به‌مدت 12 هفته ارزیابی کردند. محققان به […]

نتایج مطالعه اخیر نشان می‌دهد درمان‌های ضدافسردگی در افرادی که رژیم مدیترانه‌ای را رعایت می‌کنند، تاثیر بهتری دارد.

رژیم مدیترانه در کاهش علائم افسردگی مؤثر است

به گزارش دانستنی انلاین ،محققان دانشگاه فناوری سیدنی در رابطه با تاثیر تغذیه در بهبود افسردگی، وضعیت 72 مرد جوان 18 تا 25 ساله را که تحت‌ درمان‌های افسردگی بودند به‌مدت 12 هفته ارزیابی کردند. محققان به تعدادی از آنها پیشنهاد دادند سبک غذایی مدیترانه شامل مصرف فراوان میوه‌ها و سبزیجات، گردو، غلات سبوس‌دار، ماهی، روغن زیتون و کاهش مصرف لبنیات و گوشت قرمز را در پیش بگیرند.
پس از 3 ماه، علائم افسردگی به‌طرز قابل‌توجهی در این افراد کاهش یافت و سبک زندگی آنها بهبود پیدا کرد. محققان بر این باورند که پزشکان و روانپزشکان در زمینه درمان افسردگی، مسائل دیگری به‌خصوص تغذیه را نیز باید جدی بگیرند.
پیش از این نیز محققان کالج لندن تایید کردند که رژیم غذایی بر پایه سبک مدیترانه ای تاثیرات مثبتی بر خلق‌وخو دارد. آنها پس از بررسی 41 مطالعه از سال 2010 ثابت کردند که رژیم مدیترانه ای 33% خطر ابتلا به اختلالات روانی را کاهش می‌دهد. آنها این سبک تغذیه را عامل کاهش التهاب روده می‌دانند که می‌تواند خلق‌وخو را بهبود بخشد.
رژیم مدیترانه‌ای علاوه بر این در کاهش خطر دیابت، محافظت از مغز نسبت به تحلیل شناختی، کاهش زمینه بروز و عود ناراحتی‌های قلبی‌عروقی، مقابله با فشار خون بالا و بهبود اختلالات جنسی مردان مؤثر است./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi