5

خواب ناکافی زمینه‌ساز چاقی به خصوص چاقی شکمی می‌شود

  • کد خبر : 126880
  • 08 تیر 1401 - 8:41
خواب ناکافی زمینه‌ساز چاقی به خصوص چاقی شکمی می‌شود

محققان آمریکایی به‌تازگی دریافتند که خواب ناکافی و نامطلوب حتی در دوره‌ای کوتاه زمینه ساز چاقی به‌خصوص چاقی شکمی می‌شود. به گزارش دانستنی انلاین ، خواب ناکافی و نامطلوب تاثیرات جدی بر سلامتی دارد که از جمله می‌توان به افزایش احتمال بیماری‌های قلبی‌عروقی اشاره کرد. اما این شرایط بر تناسب اندام نیز تاثیر خواهدگذاشت به‌طوری […]

محققان آمریکایی به‌تازگی دریافتند که خواب ناکافی و نامطلوب حتی در دوره‌ای کوتاه زمینه ساز چاقی به‌خصوص چاقی شکمی می‌شود.

خواب ناکافی زمینه‌ساز چاقی به خصوص چاقی شکمی می‌شود

به گزارش دانستنی انلاین ، خواب ناکافی و نامطلوب تاثیرات جدی بر سلامتی دارد که از جمله می‌توان به افزایش احتمال بیماری‌های قلبی‌عروقی اشاره کرد. اما این شرایط بر تناسب اندام نیز تاثیر خواهدگذاشت به‌طوری که کم‌خوابی با کاهش احساس سیری تمایل به ریزه‌خوری و پرخوری به‌ویژه خوراکی‌های چرب، شور و شیرین را افزایش می‌دهد.
براساس مطالعه‌ای که به‌تازگی توسط محققان آمریکایی صورت گرفت، خواب ناکافی به‌طور جدی عامل اضافه وزن به‌‌خصوص در بافت شکم می‌شود که در آقایان و بانوان قابل‌مشاهده است.
محققان برای تایید این مسئله وضعیت گروهی از افراد را در قالب دو گروه بررسی کردند. شرکت‌کنندگان در هر دو گروه طی چهار روز نخست می‌توانستند شب‌ها 9 ساعت بخوابند. اما طی دو هفته بعد، خواب گروه اول 4 ساعت کاهش یافت اما گروه دوم همان روال خواب معمولی را داشتند. سپس هر دو گروه توانستند طی سه شب دوباره روال خواب طبیعی را داشته‌باشند.
نتایج حاکی از آن بود محرومیت از خواب باعث شد شرکت‌کنندگان گروه اول به‌طور متوسط 300 کالری بیشتر در روز مصرف کنند و دریافت پروتئین 13% و قند اضافی 17% بیشتر از افراد گروه دوم بود. سایز گروه اول نیز در مقایسه با گروه دوم بیش از 9% افزایش داشت که در مورد دور شکم به بیش از 11% نیز رسید.
نتایج این پژوهش نشان‌دهنده اهمیت ارتباط خواب با سلامتی و تناسب اندام است که در شرایط زندگی مدرن امروز باید به‌عنوان هشدار جدی تلقی گردد./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi