2

کمبود داروی هپاتیت نداریم

  • کد خبر : 62882
  • 29 اکتبر 2019 - 15:28
کمبود داروی هپاتیت نداریم

دانستنی آنلاین/گروه خبر: رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: داروهای مدرن هپاتیت C به اندازه کافی توسط شرکت‌های ایرانی تولید می‌شوند و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از شبکه هپاتیت ایران، امیرعلی سهراب پور درباره آنچه اخیرا در برخی رسانه‌ها درباره کمبود داروهای هپاتیت C در کشور […]

دانستنی آنلاین/گروه خبر: رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: داروهای مدرن هپاتیت C به اندازه کافی توسط شرکت‌های ایرانی تولید می‌شوند و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

کمبود داروی هپاتیت نداریم

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از شبکه هپاتیت ایران، امیرعلی سهراب پور درباره آنچه اخیرا در برخی رسانه‌ها درباره کمبود داروهای هپاتیت C در کشور اعلام شده، گفت: هرگز چنین نیست! داروی هپاتیت C به اندازه کافی در بازار دارویی کشور موجود است و ۲ شرکت دارویی این دارو را تولید می‌کنند.

وی افزود: داروهای خوراکی هپاتیت C جدید که مستقیما بر ویروس اثر دارند، بالای ۹۹ درصد اثربخشی دارند یعنی از هر ۱۰ نفر ۹ نفر کاملا خوب می‌شوند و نفر آخر هم به احتمال ۹۰ درصد خوب می‌شود. این درمان قطعی است و بعد از آن ویروس در بدن نخواهد بود.

رئیس شبکه هپاتیت ایران اظهار داشت: مقدار مصرف این داروها یک قرص در روز به مدت ۳ ماه است و هیچ عارضه مهمی ندارند.

وی گفت: در یک جامعه ۸۰ میلیون نفری که تعداد مبتلایان به هپاتیت C در آن حدود ۲۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود، تولید دارو به اندازه کافی در حال انجام است.

سهراب پور با اشاره به اینکه با حضور ۲ شرکت در عرصه تولید این داروها، امکان بروز انحصار هم وجود ندارد، افزود: خوشبختانه با تولید کافی داروهای موثر بر تمام ژنوتیپ های هپاتیت C درکشور، به تدریج ضرورت انجام آزمایش تعیین ژنوتیپ هم از بین رفته و این، هزینه تحمیلی درمان بر جیب بیماران را کاهش می دهد و گام مهم دیگری در مسیر حرکت به سمت هدف حذف بیماری هپاتیت C تا سال ۱۴۱۰ است.

سهراب پور تاکید کرد: دانش امروز، علم مبتنی بر شواهد است. هر اظهارنظری باید مبنای علمی و مستند داشته باشد. البته دانشگاهیان در ارایه نظرات شخصی آزادند و بیان نظرات می‌تواند آغازگر گفتگوها و طرح سوالات پژوهشی و نقطه شروع مطالعات علمی با هدف تولید شواهد باشد.

وی گفت: عزیزانی که با دانش و پژوهش سر و کار دارند خوب می‌دانند که اظهار نظر یک فرد در یک زمینه، پایین‌ترین ارزش را از نظر سطح شواهد داراست. به عبارت دیگر، در صورتی که اظهارنظری مبتنی بر شواهد علمی نباشد و تنها نظر یک فرد باشد، در دنیای علم اعتنایی به آن نمی شود و در سیاستگذاری های کلان ملّی نباید برای آن وزن زیادی قائل شد؛ و همین روش علمی بوده که در چند دهه اخیر پیشرفت های محیرالعقول در عرصه دانش را رقم زده است.

سهراب پور ادامه داد: در فضای اقتصاد مقاومتی بیش از هر زمان به تولید شواهد علمی نیازمندیم و البته در این راه باید از تجارب کسب شده توسط محققین جهان هم حداکثر استفاده را ببریم و به قول معروف «چرخ را دوباره اختراع نکنیم». باید بودجه های محدود را هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی به سمت نیازهای اولویت‌دار کشور هدایت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در بحث هپاتیت، تولید واکسن هپاتیت A، تولید ایمونوگلوبولین هپاتیت B، تولید تست های تشخیص سریع انواع هپاتیت و حتی روش‌های پیشرفته انجام سریعتر پی سی آر، اولویت های پژوهشی در عرصه هپاتیت هستند. در مورد دارو، خوشبختانه الان نیازها برطرف شده و بهترین و اثربخش‌ترین داروها در کشور تولید می‌شوند.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=62882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi