2

برای نخستین بار پیوند کبد روی بیمار مبتلا به هپاتیت انجام شد

  • کد خبر : 27158
  • 11 اردیبهشت 1397 - 8:35
برای نخستین بار پیوند کبد روی بیمار مبتلا به هپاتیت انجام شد

برای نخستین بار پیوند کبد روی بیمار مبتلا به هپاتیت انجام شد

عمل جراحی نخستین پیوند کبد بر روی بیمار مبتلا به هپاتیت کشنده (فولمینانت) با موفقیت در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان انجام شد.

بیماری هپاتیت کشنده ( فولمینانت) باعث کاهش سریع عملکرد بافت کبدی در بیماران علاوه بر اختلالات انعقادی خون و آسیب‌های غیر قابل جبران مغزی می‌شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: این عمل جراحی بر روی یک خانم 19 ساله که به بیماری هپاتیت فولمینانت و حاد مبتلا بود، انجام شد و در زمان حاضر این بیمار در وضعیت مطلوبی بسر می برد.
دکتر ‘ کیانوش جهانپور ‘ توضیح داد: هپاتیت فولمینانت یک بیماری جدی و حاد است که هیچ درمان کارآمدی جز پیوند کبد در 24 ساعت پس از شروع علائم آن ندارد.
وی با بیان اینکه شاخص تست انعقاد خون (INR) در بیماران مبتلا به هپاتیت حاد، افزایش می یابد، افزود: این بیمار 19 ساله مبتلا به هپاتیت حاد با شاخص آی ان آر (INR) برابر 10 بود که پس از عمل پیوند کبد، وضعیت او قابل قبول و شاخص INR وی برابر 1.7 است.
شاخص تست انعقاد خون (INR) به طور نرمال برابر یک است.
سرپرست تیم پیوند کبد مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان نیز در این زمینه گفت: این عمل پیوند، گام بلندی در تعامل سیستم اجرایی، جراحی و بیهوشی این بیمارستان بود.
دکتر ‘ بهنام صانعی ‘ افزود: اداره کردن یک بیمار مبتلا به نارسایی حاد کبد با شاخص آی ان آر (INR) برابر 10 و پلاکت زیر 100 هزار، یک شاهکار بیهوشی به شمار می آید.
وی با بیان اینکه این عمل جراحی، نشان دهنده ظرفیت بالای اجرایی و درمانی مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) و تیم پیوند آن است، گفت: پیوند کبد یک شاخص توسعه یافتگی برای دانشگاه علوم پزشکی است زیرا برای انجام آن عوامل متعددی باید بصورت هماهنگ کار کنند.
این فوق تخصص پیوند کبد و مجاری صفراوی افزود: عمل جراحی یاد شده، سومین پیوند سال جاری و شصت و دومین پیوند کبد در اصفهان است.
وی خاطرنشان کرد: کبد پیوند شده در این عمل از سوی یک بیمار مرگ مغزی اهدا شده بود.
احتمال انجام عمل پیوند کبد برای بیمار مبتلا به هپاتیت حاد در کشورهای غربی حدود 30 درصد است.
بیمارستان الزهرا(س) در کلانشهر اصفهان به عنوان بزرگترین و جامع ترین بیمارستان این استان دارای حدود یکهزار تخت، 50 بخش تخصی و فوق تخصصی و 27 اتاق عمل جراحی مجهز است.

منبع: ایرنا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=27158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi