1

چند اشتباه رایج ورزشی

  • کد خبر : 4575
  • 09 خرداد 1395 - 10:50
چند اشتباه رایج ورزشی

انجام ورزش زیاد گاهی اوقات باعث ایجاد آسیب دیدگی و سوزش عضلات می‌شود.

#ورزش #اشتباهات #دانستنی #بیشتر_بدانیم

کاهش وزن و افزایش آمادگی جسمانی یک شبه به دست نمی‌آید. انجام ورزش زیاد گاهی اوقات باعث ایجاد آسیب دیدگی و سوزش عضلات می‌شود. می‌توان با انجام ندادن اشتباهات خاص، از بروز آسیب دیدگی‌ها جلوگیری کرد.

اشتباهات و تصورات رایج در خصوص ورزش کردن ، عبارتند از:

1- انجام سریع ورزش شدید:

اصول ورزش بدین شکل است که هر هفته میزان شدت فعالیت را افزایش دهید. باید به بدن خود زمان بدهید تا به ورزش و افزایش شدت آن عادت کند. پرورش بدن به آرامی این امکان را می‌دهد که موفقیت بیشتری در ورزش داشته باشید. داشتن روز استراحت نیز می‌تواند مفید باشد.

2- توجه نکردن به بدن

معمولاً همه فکر می‌کنند که درد در تمرین‌های ورزشی عادی است. با این حال بعضی دردها به هنگام ورزش پیامی از سوی بدن هستند. در صورتی که درد بسیار شدید باشد باید به آن توجه کرد. اگر این علائم را نادیده بگیرید دچار آسیب دیدگی شدید می‌شوید و به هدف ورزشی خود نمی‌رسید.

3- وضعیت نامناسب بدن:

به هنگام ورزش بدن باید در وضعیت مناسب قرار بگیرد. در صورتی که این اتفاق نیفتد به مفاصل فشار می‌آید. در برش وضعیت نامناسب بدن به پاها فشار می‌آورد. در شنا در صورتی که بدن در وضعیت مناسب قرار نگیرد، دست‌ها و شانه‌ها دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند. در صورتی که به هنگام انجام ورزش دچار آسیب شدید باید به وضعیت بدنی خود شک کنید و اشکالات آن را برطرف نمایید.

4- کفش نامناسب:

کفش مناسب می‌تواند از آسیب دیدگی جلوگیری کند. باید کفشی پیدا کنید که به پاهای شما امکان فعالیت درست را بدهد. کفش مناسب برای هر فرد متفاوت است و به رشته ورزشی نیز بستگی دارد. راحتی در انتخاب کفش اهمیت زیادی دارد.

5- سونا لاغر می کند؟

خیرسونا فقط موجب دفع آب از بدن می شود و چنانچه به دلیل ورزش شدید و تجمع اسید لاکتیک دارای درد عضلانی هستید،سونا انتخاب مناسبی است. در غیر این صورت، عرق کردن و افزایش دمای بدن توسط عوامل خارجی، هیچ تأثیری در چربی سوزی ندارد.

6- برای کوچک کردن سایز و آب کردن چربی های شکم ، دراز و نشست تمرین کنید.

اولاً، زمانی که در ورزش چربی سوزی می کنیم، به صورت هماهنگ از تمام نقاط بدن کم می شود.ثانیاً، دراز و نشست هم مانند سایر فعالیت های بدن سازی، جز دسته ی بی هوازی است. که در این دسته ورزش ها، بدن از ذخایر گلیکوژن مصرف می کند و برای آب کردن چربی ها، باید ورزش های هوازی طولانی مدت حدود 40 دقیقه انجام دهید.

7- برای وزن کم کردن هنگام ورزش، زیاد عرق کنید.

 عرق کردن زیاد هیچ تاثیری روی کاهش وزن ندارد و باید هنگام ورزش از لباس نخی گشاد استفاده کنید تا دمای بدنتان به سهولت تبادل شود. شاید این تصور از وزن کم کردن ورزشکاران قبل از وزن کشی با پوشیدن لباس های نایلونی و تعریق زیاد ناشی شده، اما توجه کنید که این روش یک روش موقت برای کم کردن وزن، آن هم به میزان کم ( حداکثر 1 تا 2 کیلو ) می باشد.

8- آب خوردن زیاد، باعث احتباس آب و افزایش وزن می شود؟

خیر – بدن در صورت کمبود هر گونه ماده ی حیاتی، آن را در خود نگه می دارد که آب هم از این قاعده مستثنی نیست. پس خوردن آب، موجب دفع بهتر آن و البته به همراه بسیاری از سموم بدن می شود. خصوصا ًبدن سازان که به دلیل مصرف بیشتر پروتئین و افزایش اوره خون به مقادیر بیشتری از آب نیاز دارند.

منبع: ایسنا و نمناک

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=4575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi