0

ویروس مرگبار کرونا در راه ایران / اقدامات پیشگیرانه در کشور

  • کد خبر : 66459
  • 01 فوریه 2020 - 21:53
ویروس مرگبار کرونا در راه ایران / اقدامات پیشگیرانه در کشور

دانستنی آنلاین: ویروس کرونا به زودی وارد ایران می شود و بخشی از مردم به آن مبتلا خواهند شد. در این مطلب وضعیت این بیماری در ایران و چگونگی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور بررسی شده است. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، ویروس مرگبار کرونا با سرعت غیرقابل باوری در حال پیشروی […]

دانستنی آنلاین: ویروس کرونا به زودی وارد ایران می شود و بخشی از مردم به آن مبتلا خواهند شد. در این مطلب وضعیت این بیماری در ایران و چگونگی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور بررسی شده است.

ویروس کرونا

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، ویروس مرگبار کرونا با سرعت غیرقابل باوری در حال پیشروی است و از چین به سایر نقاط جهان گسترش یافته است. با توجه به ماهیت این ویروس مرموز مسلما کرونا به ایران هم وارد خواهد شد.

حدود ده روزپیش بود که برای نخستین بار خبر انتشار ویروس کشنده «کرونا» به طور گسترده منتشر شد. این ویروس مرموز که از چین شروع شده، مانند غده‌ای بدخیم در حال انتشار و گسترش است و به مهم‌ترین تهدید در حوزه سلامت تبدیل شده‌ است.

با توجه به اینکه ورود این ویروس به کشور ما مانند همه نقاط دیگر جهان قطعی است، می بایست اطلاعات کامل و جامعی در مورد این ویروس خطرناک داشته باشیم.

بخش چهارم ماجرای ویروس کرونا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین در مطلبی همه آنچه را که باید در مورد ویروس و بیماری کرونا بدانید، ارائه می دهد. در بخش اول این مطلب با بیماری کرونا و راه های پیشگیری از آن آشنا شدیم. در بخش دوم چگونگی اقدامات قابل تحسین چین در مقابله با این بیماری وحشتناک توضیح داده شد. در بخش سوم شیوع ویروس کرونا در جهان و تاثیر آن در معادلات جهانی و روابط بین الملل را بررسی کردیم. در این بخش وضعیت این بیماری در ایران و چگونگی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور بررسی شده است.

  • کرونا در همسایگی ایران

امارات نزدیک‌ترین کشوری است که در همسایگی با ایران فردی مبتلا شده به این ویروس را مشاهده کرده است. گرچه خبرهای غیررسمی از مشاهده مواردی دیگر از مبتلایان به این ویروس در اقلیم کردستان عراق و پاکستان اطلاع  می دهد، اما مسئولان و مقامات بهداشتی در ایران این خبرها را تکذیب می‌کنند.

ویروس کرونا

  • ۶ بیمار مشکوک به کرونا سالم بودند

تاکنون ۶ بیمار مشکوک به ویروس کرونا از چند استان در کشور گزارش شده است که بیمار بلافاصله مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه معلوم شده است مبتلا به این بیماری نبوده اند.

رییس سازمان اورژانس اعلام کرده است که بیماری کرونا را نمی‌توان از مردم پنهان کرد. کولیوند گفت: اورژانس هر موردی از ابتلا به این بیماری را با شفافیت کامل به اطلاع همه مردم می‌رساند.

  • برای جلوگیری از ورود کرونا پروازهای رفت و برگشت به چین متوقف شد

وزیر بهداشت طی نامه‌ای از معاون اول رییس جمهور درخواست کرده بود که تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبداء چین به هر طریقی جلوگیری شود. در نشستی که روز جمعه 11 بهمن ماه، جهانگیری به صورت اضطراری با حضور وزیر راه، وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر گردشگری و سخنگوی دولت تشکیل دادند تصمیم بر این شد که پروازهای رفت و برگشت مان به چین فعلاً متوقف شود.

  • قرنطینه‌های انسانی در مرزها برای مقابله با بیماری کرونا

مدیر کل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: در همه مرزهای جاده‌ای کشور قرنطینه‌های انسانی داریم که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آن جا مستقر بوده و بیماری مسافران و همه افرادی که از مرزها تردد می‌کند را رصد و معاینه می‌کند که البته برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا این قرنطینه‌ها فعال‌تر و جدی‌تر شده است.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت از همکاری نزدیک با مقامات چین از طریق وزارت خارجه کشورمان و سازمان جهانی بهداشت برای اطمینان از رعایت همه پروتکل‌های IHR یا مقررات بین‌المللی سلامت خبر داد.

ویروس کرونا

  • تلاش وزارت امور خارجه برای بازگرداندن دانشجویان ساکن در شهر منشا بیماری کرونا

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری درباره پیگیری وضعیت ایرانیان مقیم چین در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور که توسط وزارت امور خارجه انجام شده، در صفحه توییترش نوشت: وزارت امور خارجه از روز اول پیگیر وضعیت دانشجویان عزیز در ووهان بوده و ضمن هماهنگی تامین مایحتاج برای این عزیزان، همه راه‌های ممکن برای حفظ سلامت آنها از جمله بازگشت موقت به ایران را پیگیری کرده است. همکاران ما در تهران و چین بی‌وقفه بصورت شبانه روزی پیگیر موضوع بوده و هستند.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز درمورد بازگشت مسافران ایرانی در این کشور تاکید کرد که تمهیدات لازم برای بازگشت مسافران ایرانی از چین به کشور اندیشیده شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

طبق توضیحات رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با هماهنگی هیئت دولت، ایرانیان ساکن در کشور چین، بویژه دانشجویان ایرانی که در آنجا تحصیل می‌کنند، ظرف روزهای آینده به کشور باز می‌گردند و پس از مراقبت‌هایی که در مبادی مرزی هنگام ورود این عزیزان صورت می‌گیرد، آنها را با احترام به محلی مناسب انتقال داده تا به مدت دو هفته قرنطینه باشند؛ در صورتی که پس دو هفته از سلامتی آنها اطمینان حاصل کردیم، می‌توانند نزد خانواده‌هایشان بازگردند.

  • چینی های مقیم تهران آلوده به ویروس کرونا نیستند

به گفته وزیر بهداشت تمام اتباع چین که در صنایع مختلف در ایران فعالیت دارند و نیز افرادی که با ملیت چینی به عنوان توریست به ایران سفر کرده اند، شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته اند که خوشبختانه جای هیچ نگرانی در خصوص آلودگی این افراد به ویروس کرونا وجود ندارد.

ویروس کرونا

  • جهت پیشگیری از ورود ویروس کرونا همه مسافران از چین معاینه می شوند

معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد که وزارت بهداشت با هماهنگی نیروی انتظامی، مسافران از مبدأ چین را در همه فرودگاه‌ها و مرزهای دریایی از نظرعلائم بیماری کنترل می‌کند.  حریرچی با اشاره به ارائه آموزش به کسانی که از ایران به مقصد کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی خارج می‌شوند، گفت: سیستم بهداشتی و درمانی در داخل آماده است و پروتکل و راهنمای بالینی نحوه تشخیص و مقابله با این ویروس به زبان انگلیسی و فارسی چند روز قبل منتشر و ابلاغ شده است و با سازمان بهداشت جهانی نیز در ارتباط هستیم.

  • دو زن گردشگر چینی مشکوک به بیماری کرونا در تبریز قرنطینه شدند

با اعلام خبری مبنی بر بیماری دو زن چینی در تبریز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از منفی بودن نتیجه آزمایشات کرونا ویروس دو زن گردشگر چینی خبر داد و گفت: این دو تبعه چینی به صورت قرنطینه در بخش بستری بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

عباسعلی درستی با بیان اینکه برداشت‌های اولیه ما نشان می‌دهد که این دو تبعه چینی آنفولانزای ب مثبت هستند، گفت: اما این نتیجه به این معنی نیست که این دو فرد قطعا کرونا مثبت نباشند و نتایج قطعی پس از اعلام بررسی‌های آزمایشگاه پاستور اعلام می‌شود.

این دو زن چینی، به عنوان گردشگر وارد کشور آذربایجان و از مرز آستارا وارد استان ما شده‌اند و شب را در یکی از هتل‌های تبریز گذرانده‌اند.  آنها با علایم تب و شبه آنفلوانزا به یکی از بیمارستانهای شهر تبریز مراجعه و پس از معاینه ونمونه برداری، طبق پروتکل کشوری در مکانی که برای ارایه خدمت به بیماران مشکوک به بیماریهای حاد ویروسی در نظر گرفته شده بود، منتقل و بستری شدند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز شناسایی دو نفر مبتلا به کرونا ویروس در تبریز را تکذیب کرد.

ویروس-کرونا

  • مرزهای گیلان آماده جلوگیری از ورود ویروس کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت: با  استقرار شبانه روزی تیم بهداشتی، مرزها در حال کنترل هستند و جای نگرانی نیست. فردین مهرابیان افزود: هماهنگی با فرمانداری و نیروی انتظامی آستارا، برگزاری کلاس های آموزشی و تعیین دو مسیر برای عبور و مرور اتباع خارجی جهت ورود و خروج و …از دیگر اقدامات پیشگیرانه توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

  • غربالگری و کنترل مسافران در مرزهای زاهدان برای مقابله با کرونا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ایستگاه مراقبت مرزی که از قبل در گذرگاه میرجاوه وجود داشته طبق دستورالعمل وزارت بهداشت نسبت به بررسی علائم خطر مسافران عبوری و اعلام و ارجاع موارد مشکوک اقدام می کند. همچنین یکی از اقدامات مهمی که بر اساس ابلاغیه جدید انجام می شود، غربالگری و کنترل مسافرانی است که از کشورهای همسایه وارد استان می شوند که بر این اساس تمامی مسافران در صورتی که تب یا سایر علائم بیماری تنفسی داشته باشند، تحت معاینه و کنترل های بعدی قرار می گیرند.

  • کسی در کردستان آلوده به ویروس کرونا نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پاسخ به شایعات برخی از کانال های خبری مبنی بر مشاهده مواردی از ابتلا به ویروس، اظهار کرد: این خبرها کذب محض بوده و تاکنون موردی از ابتلا در سطح استان گزارش یا مشاهده نشده است.

  • در اصفهان بیماری کرونا مشاهده نشده

کارشناس مسوول برنامه آنفلوآنزا و مراقبت بهداشت مرزی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان مشاهده نشد و نتیجه آزمایش نمونه‌گیری سه مسافر از استان‌های دیگر، منفی بود.

مهدی فارسی اعلام کرد: در سه مورد نیز در بین مسافرانی که از فرودگاه‌ها و شهرهای دیگر یعنی مشهد، تهران و یزد وارد اصفهان شدند، نتیجه نمونه‌گیری از آنها که در شهرهای مبدا انجام شد درباره ابتلا به ویروس کرونا، منفی بود با این‌حال آنها توسط مرکز بهداشت استان تحت مراقبت قرار گرفتند. فرد دیگر از تهران و نفر سوم، یک مسافر چینی بود که از دبی وارد شیراز، سپس یزد و بعد از آن اصفهان شد اما به‌دلیل اینکه نتیجه آزمایش نمونه‌گیری از سه نفر مذکور، منفی است، جای نگرانی وجود ندارد.

ویروس کرونا

  • در هرمزگان ورود و خروج به امارات جهت جلوگیری از ورود ک کرونا شدیدا کنترل می شود

فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کنترل‌های فیزیکی در مبادی ورودی به بندرعباس به لحاظ وجود خطوط ترددی با کشور امارات و چین آغاز شده و ادامه خواهد داشت. در درگهان و قشم نیز دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای پیشگیری از ویروس کرونا به دلیل حضور شماری از اتباع چینی در جریان است و واحدهای ویژه ما در این زمینه کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

  • آماده باش کامل مرزهای کرمانشاه و کردستان برای مقابله با بیماری کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده باش کامل مرزها و مراکز بهداشتی و درمانی استان برای مقابله با “کرونا” خبر داد و افزود: بخش ویژه نگهداری این بیماران در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه راه اندازی شده است.

به گفته او تمام ایزوله های تنفسی آماده شده و در صورت لزوم در سایر بیمارستان ها نیز آماده راه اندازی بخش ویژه نگهداری این بیماران هستیم.

محمود رضا مرادی افزود: باتوجه به تردد مسافران به کشور عراق و بویژه اقلیم کردستان در حال حاضر در تمامی مرزهای استان مراقبت های بهداشتی تشدید شده و تمام مسافران تحت بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: علاوه بر مرزهای زمینی، تمام مسافران پروازهای فرودگاه نیز از روزهای پیش تحت مراقبت و بررسی قرار داشتند تا مبادا موردی از این بیماری وارد کشور و استان شود.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=66459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi