0

ویروس مرگبار کرونا در راه ایران / اقدامات چین برای مقابله با کرونا

  • کد خبر : 66408
  • 01 فوریه 2020 - 16:11
ویروس مرگبار کرونا در راه ایران / اقدامات چین برای مقابله با کرونا

دانستنی آنلاین: ویروس کرونا به زودی وارد ایران می شود و بخشی از مردم به آن مبتلا خواهند شد. در این مطلب اقدامات پیشگیرانه کشور چین برای جلوگیری از شیوع این بیماری توضیح داده شده است. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، ویروس مرگبار کرونا با سرعت غیرقابل باوری در حال پیشروی است و از […]

دانستنی آنلاین: ویروس کرونا به زودی وارد ایران می شود و بخشی از مردم به آن مبتلا خواهند شد. در این مطلب اقدامات پیشگیرانه کشور چین برای جلوگیری از شیوع این بیماری توضیح داده شده است.

ویروس کرونا

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، ویروس مرگبار کرونا با سرعت غیرقابل باوری در حال پیشروی است و از چین به سایر نقاط جهان گسترش یافته است. با توجه به ماهیت این ویروس مرموز مسلما کرونا به ایران هم وارد خواهد شد.

حدود ده روزپیش بود که برای نخستین بار خبر انتشار ویروس کشنده «کرونا» به طور گسترده منتشر شد. این ویروس مرموز که از چین شروع شده، مانند غده‌ای بدخیم در حال انتشار و گسترش است و به مهم‌ترین تهدید در حوزه سلامت تبدیل شده‌ است.

با توجه به اینکه ورود این ویروس به کشور ما مانند همه نقاط دیگر جهان قطعی است، می بایست اطلاعات کامل و جامعی در مورد این ویروس خطرناک داشته باشیم.

بخش دوم ماجرای ویروس کرونا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین در مطلبی همه آنچه را که باید در مورد ویروس و بیماری کرونا بدانید، ارائه می دهد. در بخش اول این مطلب با بیماری کرونا و راه های پیشگیری از آن آشنا شدیم. در این بخش چگونگی اقدامات قابل تحسین چین در مقابله با این بیماری وحشتناک توضیح داده شده است. در بخش سوم شیوع ویروس کرونا در جهان و تاثیر آن در معادلات جهانی و روابط بین الملل را بررسی کردیم. بخش چهارم هم به بررسی وضعیت این بیماری در ایران و چگونگی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور اختصاص دارد.

قسمت دوم:

سرعت واکنش کشور چین در مقابله با شیوع بیماری کرونا برای جهان حیرت انگیز بود.

این کشور تنها ظرف یک هفته، ژن کامل کرونا ویروس جدید را شناسایی کرد و آن را با سازمان بهداشت جهانی و دیگر کشورها به اشتراک گذاشت. سپس به منظور جلوگیری از شیوع بیماری، قاطعانه راهه ای خروجی شهر ووهان را بست و تصمیم گرفت ظرف 7 روز بیمارستانهای موقتی در وو هان برای معالجه و درمان بیماران بسازد.

اقدامات چین در مبارزه با ویروس کرونا:

  • شهر ووهان، کانون ویروس کرونا در قرنطینه

شهر ووهان چین مرکز استان هوبئی hubei جمهوری خلق چین شلوغ ترین شهر در چین مرکزی است و یکی از ۹ شهر مرکزی چین است . در حال حاضر شهر ۱۱ میلیونی  ووهان چین به دلیل بیماری کرونا در قرنطینه قرار گرفته.

این شهر مرکز انتشار ویروس کرونا است و تعداد زیادی از مبتلایان به این ویروس در آن جان باخته اند. زشکان بیمارستان مرکزی ووهان از پوشش‌های بسیار سخت -شبیه فضانوردان- استفاده می‌کنند و مردم ووهان در حال حاضر  در هر نقطه‌ای از شهر ماسک می‌زنند.

ویروس کرونا

مردم در خانه‌هایشان در و‌وهان حبس شده‌اند از پنجره همدیگر را صدا می‌زنند، و به همدبگر امید می دهند، تابا با شرایط به وجود آمده از ویروس کرونا مبارزه کنند.

برای این کار لغو پروازها، حرکت قطارهایی که شهر را ترک می‌کردند و همچنین تعلیق تردد اتوبوس‌ها، مترو و کامیون‌ها برنامه‌ریزی شد. تا روز جمعه دستکم 12 شهر دیگر در استان هوبئی ازجمله هوانگ گانگ و اژو، که به ترتیب محل زندگی 7 میلیون و یک میلیون نفر هستند، محدودیت‌های سفر برای شهروندان خود اعلام کردند.

  • بهره گیری از تکنولوژی ۵G جهت کنترل و رملت از راه دور بیماری کرونا

شرکت‌های تکنولوژی و مخابراتی در چین در خصوص کنترل و درمان از راه دور مبتلایان به ویروس کرونا در چین با بهره‌مندی از شبکه ۵G اعلام آمادگی کرده‌اند.

همچنین به متخصصان و پزشکان مستقر در بیمارستان‌های مجهز، امکان کنترل و درمان از راه دور بیماران و مبتلایان به این ویروس را می‌دهد. درمان از راه دور و با بهره‌مندی از اینترنت ۵G، علاوه بر اینکه احتمال شیوع ویروس خطرناک کرونا از طریق پزشک را به شدت کاهش می‌دهد، به بیماران اجازه می‌دهد به استراحت بیشتری در منزل خود بپردازند و وقت آنها در مطب و بیمارستان‌های شلوغ اتلاف نشود.

در همین راستا، شرکت مخابراتی ZTE با همکاری اپراتور چاینا تلکام اعلام کرده است که آمادگی لازم برای کنترل این ویروس خطرناک و کشنده را با برقراری شبکه ۵G دارند.

  • تعطیلی همه سینماها برای جلوگیری از شیوع کرونا

بزرگترین مجموعه سینماهای زنجیره‌ای کشور چین شامل واندا، CGV، بونا، لومیر پاویونز و … به صورت عمومی اعلام کردند که در واکنش به همه‌گیر شدن ویروس جدید و کشنده کرونا در این کشور تا اطلاع ثانوی همه سالن‌های سینمایی را تعطیل کرده‌اند.

همچنین کمپانی‌های فیلمسازی بزرگ چینی همزمان با آغاز تعطیلات سال نوی چینی در روز پنجشنبه از اکران مهم‌ترین محصولات سال خود خودداری کردند. همچنین در راستای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این ویروس، پارک سرگرمی دیزنی در شانگهای نیز درهای خود را بر روی عموم مردم بست.

ویروس کرونا

  • تعطیلی لیگ بستکتبال برای جلوگیری از شیوع کرونا

مسابقات لیگ‌ بسکتبال در این کشور نیز تحت تاثیر قرار گرفته و برگزاری بازی‌های آن به تعویق افتاده است. بسکتبالیست های خارجی با گسترش این ویروس نگران بازگشت به لیگ این کشور هستند و می خواهند قراردادشان را با باشگاه های چینی فسخ کنند. حامد حدادی سنتر نام آشنای تیم ملی بسکتبال ایران و آسیا هم که در حال حاضر عضو تیم نانجینگ در لیگ چین است، در ایران حضور دارد.

  • ترس از کرونا دانشجویان خارجی را در خوابگاه ها حبس کرد

تعداد زیادی از دانشجویان خارجی در شهر «ووهان» برای گذراندن تعطیلات به کشورهای خود بازگشتند. ولی هنوز هم صدها دانشجوی خارجی در این شهر باقی مانده‌اند. این دانشجویان باقی‌مانده در ووهان خود را در خوابگاه‌ها محبوس کرده‌اند و این اتفاق در حالی می‌افتد که خانواده این دانشجویان نگران وضعیت فرزندان خود هستند.

ویروس کرونا

  • بسیج عمومی چین برای مقابله با کرونا

در مدت کوتاهی بسیج و عملیات بهداشت عمومی گسترده ای بر پا شد. بیش از 30 استان، شهر تابع مرکز و منطقه خودمختار چین با جمعیتی بیش از یک میلیارد و 300 میلیون نفر، طرح درجه یک مقابله با وضعیت بهداشت عمومی اجرا کرده اند.

بسیاری از تیمهای داوطلب پزشکی عازم مناطق شیوع بیماری شده و لوازم ضروری زندگی به طور مستمر به این مناطق منتقل شده است.

ویروس کرونا

  • جشن یال نوی چینی تحت تاثیر کرونا

این ویروس کشنده در حالی در حال گسترش در چین است که مردم این کشور جشن‌های سال نو چینی را آغاز کرده‌اند، با این حال بسیاری از جشن‌ها از بیم گسترش این ویروس لغو شده‌اند.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=66408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi