2

هفت اشتباه در پرورش گیاهان آپارتمانی

  • کد خبر : 28119
  • 01 خرداد 1397 - 9:27
هفت اشتباه در پرورش گیاهان آپارتمانی

هفت اشتباه در پرورش گیاهان آپارتمانی

زیاد آب دادن: گیاهان عاشق آب هستند اما دوست ندارند در آب شنا کنند! پس اطمینان حاصل کنید که گلدان شما زهکشی مناسبی دارد. از گلدان‌هایی استفاده کنید که زیر آنها سوراخی برای خروج آب اضافه وجود دارد و یک ظرف زیر آن قرار دهید تا از ریخت و پاش و کثیفی جلوگیری شود.
هرس نکردن: مدام شاخ و برگ گل و گیاهان را بچینید تا از سنگین شدن سر آنها جلوگیری شود. هرس کردن گیاهان مختلف متفاوت است ( مثلا ریحان را باید زیاد هرس کرد ولی جعفری را کم). پس در خصوص نحوه و اندازه هرس کردن گیاه خود تحقیق کنید. باغبان ها ساده ترین روش ها را برای هرس هر نوع گیاه به شما پیشنهاد خواهند داد.
تقویت نکردن خاک: تنها به خاکی که داخل گلدان ریخته شده اکتفا نکنید. یک بار در هفته مواد مغذی مایع یا عصاره ماهی ارگانیک (در فروشگاه های کشت و پرورش گیاهان می توانید تهیه کنید) به خاک بیفزایید تا به رشد بهتر گیاه کمک کند. اگر از کمپوست استفاده می کنید حتما مقداری از آن را با خاک مخلوط کنید.
نداشتن اطلاعات کافی درباره پرورش گیاهان: اگر تازه کار هستید باید بدانید رشد گیاه از زمانی که فقط یک دانه است چندان راحت نیست. اگر خیلی در خصوص پرورش گیاهان اطلاعاتی ندارید ابتدا از گل و گیاهانی که پرورش آنها ساده تر است شروع کنید.
نداشتن اطلاعات کافی درباره گیاه: پرورش و مراقبت از همه انواع گیاهان یکسان نیست. مثلا جعفری نیاز به رطوبت زیاد دارد یا اینکه به پیازچه نباید زیاد کود داد.
نور ناکافی: گیاهان آپارتمانی خود را کجا قرار می دهید؟ اگر پنجره های خانه شمالی هستند یا گیاهان شما روزانه کمتر از ۴ ساعت نور دریافت می کنند، باید آنها را جابه جا کنید. بسته به میزان نوری که در خانه دارید نوع گیاهانی که می توانید در خانه نگه دارید تفاوت می کند.
به شیوه نادرست آب دادن: کم آب دادن به گیاه چه به صورت مقطعی یا دائمی مهمترین عامل خشک شدن خاک است. برای چک کردن رطوبت خاک از انگشت خود استفاده کنید. اگر خشکی خاک را تا دو بند انگشت خود احساس کردید، زمان آب دادن به گیاه است. باید تا حدی به گیاه آب دهید که آب اضافی از سوراخ زهکشی انتهای گلدان بیرون بیاید.
منبع: اگرونیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi