1

اعلام برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش

  • کد خبر : 32738
  • 25 مهر 1397 - 14:51
اعلام برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش

۲۴ مهر تا ٢ آبان هفته تربیت بدنی و ورزش است به همین دلیل برنامه های متنوعی برگزار می شود. ستاد از ٢ هفته گذشته کار خود را شروع و از برخی دستگاه های دولتی و غیر دولتی برای همکاری دعوت کرده است..

عبدالحمید احمدی سرپرست معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش به مناسبت هفته تربیت بدنی گفت: ٢۶ مهر تا ٢ آبان هفته تربیت بدنی و ورزش است به همین دلیل برنامه های متنوعی برگزار می شود. ستاد از ٢ هفته گذشته کار خود را شروع کرده و از برخی دستگاه ها دعوت به همکاری کرده ایم.

وی افزود: فدراسیون ها، ادارات کل، شهرداری، وزارت آموزش و پرورش و … مشارکت و همکاری دارند. ۴٠ سال ورزش ۴٠ سال افتخار شعار ستاد است. رویکرد ستاد ایجاد نشاط و همبستگی در بین آحاد جامعه است. ایام هفته تربیت بدنی نام گذاری شده است.

برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش

روز اول با عنوان ورزش، فرهنگ و اخلاق عاشورایی نامگذاری شده است. تجلیل از جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنها و هنین طور تجلیل از پیشکسوتان و مروجان اخلاق از برنامه هاست.

احمدی خاطرنشان کرد: روز جمعه روز ورزش، خانواده و نشاط اجتماعی تعریف شده است. در این روز برنامه پیاده روی خانوادگی را در استان ها و شهرستان ها خواهیم داشت. ورزش همگانی در سطح گسترده در ٣١ استان برگزار خواهد شد.
٢٨ مهرماه روز ورزش، جوان، تربیت و پویایی است که ورزش دانش آموزان، دانشجویان و طلاب را خواهیم داشت. وزارت خانه ها برنامه هایی را دارند که می توان ورزش صبحگاهی در ۵۵ هزار مدرسه و المپیاد دانش آموزان اشاره کرد.

 سرپرست معاون فرهنگی و ورزش همگانی با بیان اینکه در دانشگاه ها مسابقات مختلفی برگزار خواهد شد، یادآور شد: در این روز تجلیل از مدال آوران را داریم.

وی افزود: روز ٢٩ مهر روز ورزش و تندرستی مادران و دختران برنامه ریزی شده است. در این روز پیاده روی ها را خواهیم داشت. معاونت ورزش بانوان نیز برنامه ویژه خواهد داشت.دیدار مدال آوران بازی های آسیایی با معاونت زنان ریاست جمهوری نیز در این روز برگزار می شود.

احمدی در ادامه تشریح برنامه های هفته تربیت بدنی عنوان کرد: ٣٠ مهرماه روز ورزش، امید و همدلی است که ویژه جانبازان، نابینایان و بیماری های خاص است. برنامه های خوبی را خواهیم داشت. با حضور بیش از ٣ هزار نفر برنامه ویژه ای را خواهیم داشت که به مناسبت هفته پارالمپیک هم برگزار می شود.

 سرپرست معاون فرهنگی و ورزش همگانی با اشاره با برنامه های روز اول آبان، گفت: اول آبان ماه با عنوان ورزش، آگاهی جامعه و ورزش شهروندی است تلاش می کنیم زمینه مشارکت شهروندان را در کلانشهرها و همه شهرها فراهم کنیم.
برنامه های ویژه ای برای مردان و زنان پیش بینی شده است. در بوستان ها برنامه ورزش صبحگاهی، خانوادگی و عصرگاهی را خواهیم داشت. مسابقات ورزشی در مدارس با مشارکت شهرداری برگزار خواهد شد. بیش از ۴٠ برنامه برای این روز پیش بینی شده است.

وی همچنین با بیان برنامه های ورزش روستایی، اظهار داشت: ٢ آبان روز ورزش، روستا و طبیعت نام گذاری شده که ادارات کل استان ها، تربیت بدنی بسیج و فدراسیون ورزش روستایی برنامه هایی دارند. در این روز جشنواره ورزشهای بومی و محلی را در ٢٠ استان خواهیم داشت. افتتاح خانه های ورزش روستایی را داریم که در این روز انجام می شود. مسابقاتی هم در دارت، فوتبال دستی و بومی برای روستاییان پیش بینی شده است که امیدواریم با حمایت همه استان ها انجام شود.

احمدی در ادامه صحبت هایش به افتتاح پروژه های ورزشی اشاره کرد و گفت: در این خصوص ١٧٠ پروژه روستایی و ٣٩ پروژه شهری در هفته تربیت بدنی در تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، گلستان، لرستان، قم هرمزگان، کرمان، کرمانشاه، اصفهان و …. افتتاح می شود. از ١٧٠ پروژه روستایی فقط در چهارمحال و بختیاری ١٠٠ خانه روستایی افتتاح می کنیم. یک پروژه بزرگ هم در تهران به بهره برداری خواهد رسید.

 سرپرست معاون فرهنگی و ورزش همگانی خاطرنشان کرد: در مجموع در هفته تربیت بدنی و ورزش ۴ هزار و ۶٩٢ برنامه به اجرا در می آید. ٧ دستگاه اجرایی نیز در اجرای این برنامه ها همکاری دارند. امیدوار هستیم این برنامه ها در دل مردم شادی و نشاط ایجاد کند تا مردم با شرایط بهتری زندگی خود را اداره کنند. در روز دوم آبان ماه یک مراسم رونمایی از کتاب ورزشکار شهید اسماعیل اعلمی را در وزارت همزمان با نشست مشترک با روسای فدراسیون ها خواهیم داشت.

احمدی عنوان کرد: یادمانی از حضور رهبر معظم انقلاب تهیه شده که در ورزشگاه آزادی رونمایی می شود. تربیت بدنی بسیج هم در این هفته چند برنامه خوب دارد که می توان به یادواره شهدای ورزشکار در گیلان و یزد اشاره کرد. برگزاری جشنواره روستایی و بومی – محلی با عنوان مسجد محور نشاط و معنویت از دیگر برنامه هاست.

از برنامه های ویژه ورزشی هفته تربیت بدنی و ورزش این است که زنگ ورزش زورخانه ای در هزار زورخانه روز ٢۶ مهر به صدا درمی آید.

وی درباره بودجه در نظر گرفته شده برای هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: خوشبختانه اعتبار خوبی برای این هفته در نظر گرفته شده است. ١۶ میلیارد تومان اعتبار بین استان ها توزیع شده تا برنامه های هفته تربیت بدنی اجرا شود و این بودجه در اختیار هیات ها و روستاها قرار بگیرد.

منبع: سایت شبکه ورزش

مطلب مرتبط: ورزش های مورد علاقه ایرانیان کدامند ؟

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=32738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi