2

نوجوانانی که به‌اندازه کافی نمی‌خوابند تمایل بیشتری به شیرینی‌جات دارند

  • کد خبر : 126913
  • 15 جولای 2022 - 10:10
نوجوانانی که به‌اندازه کافی نمی‌خوابند تمایل بیشتری به شیرینی‌جات دارند

نوجوانانی که کمتر از 7 ساعت در شب می‌خوابند، تمایل بیشتری به شیرینی‌جات دارند و بیشتر مستعد چاقی هستند. به گزارش دانستنی انلاین ،خواب مطلوب برای بازیابی قوای بدن، کاهش استرس و تقویت قابلیت‌های شناختی ضروری است. خواب کافی و مطلوب برای کودکان و نوجوان اهمیت بیشتری دارد زیرا جسم و روان آنها در وضعیت […]

نوجوانانی که کمتر از 7 ساعت در شب می‌خوابند، تمایل بیشتری به شیرینی‌جات دارند و بیشتر مستعد چاقی هستند.

نوجوانانی که به‌اندازه کافی نمی‌خوابند تمایل بیشتری به شیرینی‌جات دارند

به گزارش دانستنی انلاین ،خواب مطلوب برای بازیابی قوای بدن، کاهش استرس و تقویت قابلیت‌های شناختی ضروری است. خواب کافی و مطلوب برای کودکان و نوجوان اهمیت بیشتری دارد زیرا جسم و روان آنها در وضعیت رشد سریع قرار دارد.
نوجوانان بیشتر از بزرگسالان و حداقل به 8 ساعت خواب شبانه نیاز دارند که تا 10 ساعت نیز ایده‌آل است. البته بیشتر نوجوانان شب‌ها به اندازه کافی نمی‌خوابند که مهم‌ترین دلیل، بازی با موبایل یا سرگرمی در شبکه‌های اجتماعی است.
پیش از این ارتباط کمبود خواب و افزایش خطر اختلالات سلامت روان تایید شده‌بود اما براساس مطالعه جدید که در دانشگاه بریگم یانگ آمریکا انجام شد، محققان دریافتند که خواب ناکافی احتمال افزایش وزن و دیگر بیماری‌های قلبی و متابولیکی را در نوجوانان تشدید می‌کند زیرا این شرایط بر عادات غذایی سالم تاثیر می‌گذارد. کم‌خوابی باعث می‌شود نوجوانان تمایل بیشتری به شیرینی‌جات، منابع نشاسته و نوشابه‌های گازدار پیدا می‌کنند.
این تغییر در عادات غذایی به‌خصوص پس از 21 ساعت بارزتر می‌شود و نوجوان روز بعد از اینکه خوب نخوابیده، چندان تمایلی به میوه‌ها و سبزیجات ندارد. در واقع خستگی نوجوان را ترغیب به انتخاب خوراکی‌های شیرین می‌‌کند تا انرژی بیشتری به‌دست آورد. محققان به این نتیجه رسیدند که کم‌خوابی مستمر نوجوانان منجر به 12 گرم شکر اضافی در روز است که می‌تواند به بیش از 5/2 کیلوگرم در سال برسد.
چاقی چالش جدی سلامتی است و متاسفانه بسیاری از کودکان و نوجوانان به‌دلیل تغذیه نامتعادل و بی‌‌تحرکی مستعد اضافه وزن و بروز بیماری‌های مختلف هستند.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi