1

مواد غذایی ساده برای تقویت بدن و سلامتی بیشتر

  • کد خبر : 30160
  • 22 جولای 2018 - 12:03
مواد غذایی ساده برای تقویت بدن و سلامتی بیشتر

مواد غذایی ساده برای تقویت بدن و سلامتی بیشتر

خیلی از افراد از کمبود انرژی و حوصله در کارها گلایه‌مند هستند و دوست دارند با مواد غذایی ساده انرژی مناسبی برای انجام فعالیت‌های روزمره‌شان داشته باشند. اما آیا مواد غذایی مناسب برای دریافت بیشترین مواد مغذی را می‌شناسید؟

با تغذیه مناسب و انتخاب درست مواد غذایی می‌ توانید، انرژی خخود را چند برابر کنید و از کسالت و بی‌ حوصلگی در کارها رهایی یابید. مسلما انتخاب مواد غذایی پرارزش در تقویت بدن و افزایش سطح سلامتی و پتانسیل آن و همچنین کاهش بیماری و افزایش سیستم ایمنی موثر خواهد بود.

آب

آب خوردن

از این به بعد در روز حتما یک لیوان آب ولرم به همراه چند قطره از آبلیموی تازه میل کنید. شاید فکر کنید چگونه ممکن است بدن با آب تقویت شود، اما جالب است بدانید که سلول‌های بدن برای انجام فعالیت‌های حیاتی خود به حضور H2O نیاز مبرم دارند. لیمو هم سطح ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.

میوه‌ های تازه

انواع میوه

حتما در وعده صبحانه از میوه‌های تازه به همراه ماست استفاده کنید. توت‌فرنگی، موز و ذغال‌اخته از بهترین میوه‌ها برای ترکیب شدن با ماست هستند که با داشتن ویتامین C و منیزیم برای کاهش چربی در بدن و تنظیم سطح انرژی آن مفید هستند.

میوه‌ها ترکیبات مغذی مانند املاح معدنی و ویتامین‌ها را با کالری پایین و قند طبیعی وارد بدن می‌کنند.

هل

هل

از این ادویه طبیعی و خوش‌ عطر در غذاها و نوشیدنی‌ های خود استفاده کنید تا سطح انرژی در بدنتان بالا برود. هل باعث افزایش گردش خون در ماهیچه‌ ها می‌شود و برای کسانی که مدت زیادی در بستر بیماری بوده‌ اند و توان حرکتی آن‌ها کاهش یافته است مفید می‌ باشد.

نان سبوس‌دار

نان سبوس دار

استفاده از نان‌هایی که با غلات کامل تهیه شده‌اند، تا 60 درصد انرژی روزانه را تامین می‌کند. این غلات کامل دارای ویتامین‌ ها و مواد معدنی لازم برای بدن هستند که اگر در وعده صبحانه مصرف شوند، بیشترین تاثیر را در تقویت انرژی خواهند داشت.

نان سنگک بهترین نان برای مصرف است و همچنین نان‌های صنعتی که با سبوس تهیه شده‌اند.

مارچوبه

مارچوبه

این گیاه سبز دوست داشتنی، با داشتن مقادیر زیادی ویتامین B یکی از بهترین منابع برای برای تقویت بدن از این لحاظ محسوب می‌شود.

ویتامین B برای پشتیبانی از تبدیل و تامین سوخت بدن از کربوهیدرات‌ها ضروری است. بنابرای حتما از مارچوبه در غذاها، سوپ‌ها و سالادهای خود در وعده‌های مختلف غذایی بهره ببرید.

کلم ترش یا کیمچی

کلم کیمچی

کلم نیز دارای ویتامین B و سایر ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگر است که ترکیب آن با سرکه برای تقویت فعالیت دستگاه گوارشی و هضم مناسب است. کلم ترش یک ماده پروبیوتیک محسوب می‌شود که برای باکتری‌های مفید بدن مناسب است و مشکلات گوارشی را رفع می‌کند.

منبع: زیبامون

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi