4

گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت پارس خودرو

  • کد خبر : 78501
  • 06 بهمن 1399 - 16:47
گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت پارس خودرو

دانستنی آنلاین: سازمان‌ها، نهاد‌ها و بنگاه‌هایی تجاری دولتی و غیر دولتی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود خط مشی یا منشوری را تعریف کرده‌اند. برخی از این مراکز، سیاست‌های کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت اجتماعی در حد […]

دانستنی آنلاین: سازمان‌ها، نهاد‌ها و بنگاه‌هایی تجاری دولتی و غیر دولتی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود خط مشی یا منشوری را تعریف کرده‌اند. برخی از این مراکز، سیاست‌های کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت اجتماعی در حد شعار باقی می‌ماند.

دانستنی آنلاین با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، این منشورها را بازنشر می دهد. قضاوت در مورد عملکرد این نهادها و مراکز به ادعایِ خود مبنی بر پایبندی به این تعهدات و سیاست‌گذاری بر اساس منشور مسئولیت اجتماعی تعریف شده برای سازمان، به افکار عمومی واگذار می‌شود.

معرفی و تاریخچه شرکت پارس خودرو:

شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۳۵ هجری شمسی با نام شرکت بازرگانی جیپ ایران درحومه تهران قدیم ( کیلومتر ۹ جاده مخصوص کرج ) تاسیس گردید. جعفر اخوان بازرگان مبتکری که واردات اتومبیل به ایران و سپس مونتاژ و تولید آن را بنیان نهاد نمی توانست تصوری از آینده این اقدام خود و تاثیر آن داشته باشد. در آن دوران صنعت خودروسازی نه تنها در ایران بلکه در هیچ یک از کشور های خاورمیانه بوجود نیامده بود.

هم اکنون شرکت پارس خودرو با مساحت ۶۰۰۰۲۰ متر مربع مشتمل بر یک سایت شمالی به مساحت ۵۶۳۵۵ متر مربع و یک سایت جنوبی به مساحت ۵۴۳۶۶۵ متر مربع و ظرفیت اسمی ۳۰۰۰۰۰ دستگاه در سال برای بیش از ۶۰۰۰ نیروی مستقیم و هزاران نیروی غیر مستقیم فرصت شغلی فراهم کرده است. از جمله امکانات تولیدی شرکت پارس خودرو می توان به سالن¬های تولید بدنه و مونتاژ محصولات رنو با مساحت ۴۶۳۰۰ متر مربع و ظرفیت تولید ۳۲ دستگاه اشاره کرد که سیستمهای تولید MES و وپ در آنها بگونه ای طراحی گردیده که محصولات مختلف بصورت همزمان و سنکرون در خطوط بدنه و مونتاژ تولید شده و این یکپارچگی با سالن رنگ متمرکز نیز همزمان بوسیله یک گالری و بافرهای مناسب بدنه های خام و رنگ شده برای حفظ بالانس تولید، ایجاد شده است.

سالنهای تولید محصولات برلیانس نیز در دو سالن بدنه مجزا برای مدلهای سری ۲۰۰ Hو سری ۳۰۰ Hو همچنین یک سالن مونتاژ برای هر دو مدل با ظرفیت تولید بیش از ۱۵ دستگاه در ساعت در حال تولید محصولاتی با کیفیت برای مشتریان شرکت می باشد.

تمامی محصولات شرکت پارس خودرو در سالن رنگ متمرکز به مساحت ۴۶۲۰۰ مترمربع، رنگ میشوند. در این سالن تمامی فرایندهای رنگ خودروها شامل پی تی، ایی دی، آستر و رویه انجام شده و با بکارگیری تکنولوژیهای روز قابلیت رنگهای متنوع خودرو در انواع مختلف ایجاد شده و برای دستیابی به کیفیت مناسب و یکنواخت رنگ انواع خودروها، ۲۳ ربات رنگ بکار گرفته شده است. با توجه به نقش حیاتی و استراتژیک این سالن ، همواره پروژه هایی برای افزایش ظرفیت، نگهداری و روزآمد نمودن آن تعریف و اجرا گردیده است. بارزترین بهبود های صورت گرفته در این سالنها افزایش ظرفیت از ۲۵ دستگاه، به بیش از ۶۰ دستگاه در ساعت میباشد که این امکان را برای شرکت فراهم نموده، تیراژ تولید ۳ شیفت را در ۲ شیفت محقق نماید.

تمامی محصولات شرکت پارس خودرو در سالن رنگ متمرکز به مساحت ۴۶۲۰۰ مترمربع، رنگ میشوند. در این سالن تمامی فرایندهای رنگ خودروها شامل پی تی، ایی دی، آستر و رویه انجام شده و با بکارگیری تکنولوژیهای روز قابلیت رنگهای متنوع خودرو در انواع مختلف ایجاد شده و برای دستیابی به کیفیت مناسب و یکنواخت رنگ انواع خودروها، ۲۳ ربات رنگ بکار گرفته شده است. با توجه به نقش حیاتی و استراتژیک این سالن ، همواره پروژه هایی برای افزایش ظرفیت، نگهداری و روزآمد نمودن آن تعریف و اجرا گردیده است. بارزترین بهبود های صورت گرفته در این سالنها افزایش ظرفیت از ۲۵ دستگاه، به بیش از ۶۰ دستگاه در ساعت میباشد که این امکان را برای شرکت فراهم نموده، تیراژ تولید ۳ شیفت را در ۲ شیفت محقق نماید.

در حوزه کیفیت نیز شرکت پارس خودرو با الگو برداری از سیستمهای کیفی شرکتهای رنو و نیسان ،کنترلها و ارزیابیهای مستمر شرکای تجاری و فعالیت های گسترده کیفی در شرکت ، همواره تلاش نموده محصولات خود را با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان ارائه نماید.

نشان های ۴ ستاره کیفی برای محصولات رنو شامل ساندرو، استپ وی و پارس تندر، و ۳ ستاره کیفی برای تندر ۹۰ و گروه برلیانس و همچنین اخذ ، استانداردهای مدیریت کیفیت از جمله ISO 9001 مبین این موضوع است. از امکانات و زیرساختهایی که در راستای تضمین و کنترل کیفیت بکار گرفته شده اند میتوان به آزمایشگاه CMM، مرکز ارزشیابی خودروهای شرکت، سالن روتوش متمرکز، مرکز تست جاده، مرکز اندازه گیری سه بعدی قطعات و مجموعه ها، مرکز تست تخریب ، آزمایشگاه کنترل کیفیت رنگ که به عنوان آزمایشگاه مرجع سیلر،موفق به اخذ گواهینامه۱۷۰۲۵ ISO/IEC و تاییده های لازم از شرکت رنو گردیده و بسیاری امکانات دیگر اشاره نمود.

در حوزه محیط زیست و انرژی شرکت پارس خودرو در راستای مسئولیتهای اجتماعی خود همواره فعالیتها و پروژه هایی را در جهت حفظ و بهبود محیط زیست و مدیریت مصرف انرژی طرحریزی و اجرا نموده از جمله این اقدامات می توان به تصفیه خانه شرکت با ظرفیت تصفیه ۲۵۰۰ متر مکعب فاضلاب به صورت روزانه ، تعریف پروژه های مدیریت مصرف بهینه منابع انرژی همچون برق و گاز و تعریف پروژه های بهبود شرایط مصرف آب و بازگشت آن به چرخه تولید و مصرف که ضامن حفظ محیط زیست و منابع آن خواهند بود اشاره کرد، در راستای اطمینان از فعالیتهای بهبود محیط زیست، استاندارد مدیریت زیست محیطی ISO 14001، استاندارد راهنمای ISO 14031 ، استاندارد مدیریت منابع انرژیISO 50001 در شرکت پیاده سازی شده است. که تمامی فعالیتها و برنامه های زیست محیطی و انرژی شرکت پارس خودرو باعث شده این شرکت در زمره شرکتهای خوشنام نزد سازمان حفاظت محیط زیست و انرژی قرار گرفته و موفق به اخذ نشانها و تقدیرنامه ها در این زمینه شود.

اکنون خانواده بزرگ پارس خودرو با انتخاب شعار پیشرو در کیفیت و تعریف چشم انداز خوشنام ترین خودروساز منطقه تمامی اهداف و برنامه های خود را با اعتقاد به اصل رضایت مشتری با عرضه محصولات با کیفیت و ایمن و سازگار با محیط زیست طرح ریزی و اجرا می نماید تا در پرتوی لطف و عنایت الهی گامی موثر در مسیر فتح قله های موفقیت و افتخار بردارد.

لازم به دکر است که منشور اخلاقی مجموعه پارس خودرو نیز به شرح زیر می باشد:

احترام؛

الف – مشتریان
ما در فضایی آراسته و فاخر و آکنده از احترام، عدالت و انصاف، نیازها و انتظارات حال و آینده آ نها را درک و برآورده می سازیم.

ب – کارکنان
ما با ایجاد فرصت های برابر، نهادینه کردن رویکردهای ساخت یافته و شبکه های ارتباطی باز، شفاف و صمیمی، شان، کرامت انسانی و شایستگیهای کارکنانمان را ارج مینهیم و با برقراری تعادل و ارتقای سطح زندگی شخصی-حرفه ای آن ها، حقوق فردیشان را به رسمیت میشناسیم.

ج – سهامداران
ما به منافع و انتظارات سهامدارانمان احترام میگذاریم و در کلیه تصمیم گیر یها و فعالیتهایمان، حقوق و منافع اقتصادی آن هارا در نظر می گیریم.

د – جامعه
ما منافع و حقوق نسلهای حال و آینده را در کلیه فعالیت هایمان در نظر می گیریم.

تعهد؛

الف – مشتریان
مابرای جلب رضایت مشتریان وتقویت وفاداریشان به پارس خودرو،خودرامتعهدبه عرضه خدمات وخودروهای باکیفیت میدانیم.

ب – کارکنان
ما خود را متعهد می دانیم که با مهیا کردن محیط کار پویا، مناسب و لذت بخش، شرایط رشد و شکوفایی شایستگی کارکنانمان را فراهم کنیم.

ج – سهامداران
ما خود را متعهد می دانیم که با ساختن مشارکت های ارزش افزا و ایجاد فرهنگ کارآفرینی در کلیه جنبه های سازمان،بهره وری وسودآوری سازمان رابیشینه نماییم.

د – جامعه
ماخودرامتعهدبه رعایت مسئولیتهای اجتماعی وقوانین ومقررات ملی وبین المللی مرتبط باصنعت خودرو می دانیم.

نوآوری؛

الف – مشتریان
ما در خلق ارزش برای مشتریانمان، آخرین نتایج یادگیری از تجربیات ذینفعانمان و همچنین بدیع ترین تحولات مرتبط با صنعت خودرو را درنظر میگیریم.

ب – کارکنان
ما با استقرار بسترهای لازم برای گردش و به اشتراک گذاری دانش، اطلاعات و فرصت های یادگیری، از ایده ها و خلاقیت های کارکنانمان در تعیین و اجرای برنام ههای سازمان استفاده می کنیم.

ج – سهامداران
ما از خلاقیت و نوآوری برای پاسخ دهی سریع به چالشهای پیش رو استفاده کنیم.

د – جامعه
ما بسترهای لازم به منظور تعمیق روابط و بهر همندی از ایده ها و نوآور یهای جامعه خود را فراهم می نماییم و متقابلا از نتایج فعالیت های یادگیری خود برای بهبود جامعه، ارتقای خوشنامی و توسعه پایدار پارس خودرو استفاده می کنیم.

اعتماد؛

الف – مشتریان
ما بقای خود را در گرو جلب اعتماد وحفظ روابط بلند مدت و عمیق با مشتریانمان می دانیم.

ب – کارکنان
ما با تقویت اعتماد وصمیمیت در روابطمان، زمینه های لازم برای جلب مشارکت و همکاری اصلی ترین سرمایه سازمان یعنی کارکنانمان رافراهم می کنیم.

ج – سهامداران
ما با ارایه اطلاعات صحیح، شفاف و به موقع، محیط قابل اطمینانی برای سرمایه گذاری و مشارکت آن ها فراهم می کنیم.

د – جامعه
ما با برقراری روابط مبتنی براعتماد متقابل و تعامل موثر با نهادهای قانونی و اجتماعی آنها را از فعالیت ها برنامه ها و عملکردمان آگاه می سازیم.

انتهای پیام/

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=78501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi