2

منشور مسئولیت اجتماعی بانک تجارت

  • کد خبر : 69087
  • 25 اسفند 1398 - 14:20
منشور مسئولیت اجتماعی بانک تجارت

دانستنی آنلاین: سازمان‌ها، نهاد‌ها و بنگاه‌هایی تجاری دولتی و غیر دولتی مانند بانک تجارت در راستای عمل به «مسئولیت اجتماعی» خود خط مشی یا منشوری را تعریف کرده‌اند. برخی از این مراکز، سیاست‌های کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت اجتماعی […]

دانستنی آنلاین: سازمان‌ها، نهاد‌ها و بنگاه‌هایی تجاری دولتی و غیر دولتی مانند بانک تجارت در راستای عمل به «مسئولیت اجتماعی» خود خط مشی یا منشوری را تعریف کرده‌اند. برخی از این مراکز، سیاست‌های کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت اجتماعی در حد شعار باقی می‌ماند.

دانستنی آنلاین با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، این منشورها را بازنشر می دهد. قضاوت در مورد عملکرد این نهادها و مراکز به ادعایِ خود مبنی بر پایبندی به این تعهدات و سیاست‌گذاری بر اساس منشور مسئولیت اجتماعی تعریف شده برای سازمان، به افکار عمومی واگذار می‌شود.

منشور مسئولیت اجتماعی بانک تجارت

معرفی بانک تجارت

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، در معرفی این بانک آمده است: بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین بانک های فعال در شبکه بانکی کشور به موجب مصوبه مورخ 1358/7/25 مجمع عمومی بانک ها از ادغام 11 بانک ایران و انگلیس ، بین المللی ایران و ژاپن ، تجارتی ایران و هلند، ایران و خاورمیانه ، اعتبارات ایران، بازرگانی ایران، ایرانشهر، صنایع ایران، شهریار، ایرانیان و کار با سرمایه ای بالغ بر 39 میلیارد ریال در تاریخ 1358/9/29 و در قالب شرکت سهامی خاص با مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید و در سال 1360 بانک ایران و روس به آن ملحق شد.

بانک تجارت با مجموعه ای از تجربیات و خدمات روزآمد بانکداری که در آن زمان وجود داشت، فعالیت خود را آغاز کرد. بانک تجارت برپایه این مزیت نسبی و همچنین با دارا بودن زیرساخت های غنی انسانی و فنی در زمینه بانکداری که حاصل تجربیات بانک های تشکیل دهنده بود توانست در ارائه بسیاری از خدمات بانکی چه در حوزه بانکداری الکترونیک و چه در حوزه بانکداری بین الملل پیشگام باشد.

بانک تجارت

پیرو ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، سهام بانک تجارت به عنوان یکی از بانک های دولتی مشمول واگذاری ، آماده عرضه در بورس شد. تغییر شخصیت حقوقی بانک به سهامی عام و جایگزینی اساسنامه جدید در تاریخ 1387/12/3 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت و آگهی شد و سهام بانک در تاریخ 1388/2/9 در بورس اوراق بهادار پذیرفته و از تاریخ 1388/02/28 در تابلوی بورس اوراق بهادار قرار گرفت.

با توجه به تغییرات به وجود آمده در ساختار مالکیت، لزوم بازنگری در ماموریت ها و استراتژی های بانک بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. بر همین اساس تحلیل هوشمندانه شرایط بازار، شناسایی و ورود به کسب و کارهای جذاب و مرتبط با محصولات و خدمات بانکی و مالی برای رفع نیازهای مشتریان و تامین منافع همه ذی نفعان، به عنوان رویکرد مستمر بانک انتخاب شده است.

بانک تجارت

تلاش در جهت مشتری مداری ، تامین منافع پایدار سهامداران و سرمایه گذاران از طریق کسب بازدهی مناسب، تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بانک های بورسی از حیث میزان سرمایه، تلاش برای ایفای مسئولیت های اجتماعی، کسب جایگاه برتر از حیث مانده پذیرش تعهدات درمیان فعالان سیستم بانکی، اعتماد روزافزون مردم به بانک به عنوان حافظ منافع سپرده گذاران و تامین کننده منابع مالی چرخه اقتصاد کشور و همچنین کسب عنوان بانک برتر از حیث تلاش برای بهبود مستمر در فرآیندهای افزایش دهنده بهره وری نشان از حرکت بانک به سمت ایجاد تغییرات بنیادین دارد.

از جمله مسئولیت های اجتماعی بانک نیز می توان به مشارکت در احداث برخی اماکن آموزشی و بهداشتی در نقاط محروم کشور، مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، اعطای کمک های مالی و پرداخت تسهیلات به هموطنان آسیب دیده از حوادث طبیعی، حمایت مالی از جشنواره های دانشجویی و نیز اعطای تسهیلات به صنایع سازگار با محیط زیست اشاره کرد.

بانک تجارت و مسئولیت های اجتماعی

مسئولیت اجتماعی شرکتی مفهومی است که امروزه در دنیای کسب و کار کاربرد فراوانی دارد و هدف نهایی آن توجه به مسئولیتهای شرکت و پایداری کسب و کار آن است.

شهروندی شرکتی، عمدتا به فعالیت های بشر دوستانه و توسعه جوامع اشاره دارد؛ در حالی که مسئولیت اجتماعی شرکتها فعالیت هایی فراتر از الزامات قانونی شرکت است و به منظور یکپارچه کردن اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی شرکت در راستای استراتژی سازمان ها انجام شده و به مثابه یک سیستم عمل می کند.

بانک تجارت طی سالهای اخیر کوشیده است تا ضمن رعایت اصول اخلاق حرفه ای، به مسئولیت های اجتماعی و ملی خود نیز عمل کند. این بانک با تطبیق مسئولیت‌های اجتماعی خود با آرمان‌های جهانی توسعه پایدار، گامی نو در راستای توسعه پایدار بومی برداشته است.

اقدامات بانک تجارت در راستای مسئولیت اجتماعی:

کمک به کمیته امداد امام خمینی، کمک به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، کمک به سازمان بهزیستی کشور، کمک به موسسه خیریه کهریزک، کمک به برنامه جهانی غذا، کمک به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، احداث مدرسه و کانکس آموزشی در شهرستان سرپل ذهاب، ساخت خانه بهداشت روستایی، حمایت از رویدادهای علمی دانشگاهی، اعطای تسهیلات به کسب و کارهای کوچک و متوسط، ترویج پویش های مردمی سه شنبه های بدون خودرو، ارتقای سطح کیفی خدمات الکترونیک، تسهیلات تعویض تاکسی های فرسوده، حمایت از جشنواره بین المللی فیلم سبز، همکاری با سازمان حفاظت از محیط زیست، تسهیلات بافت فرسوده و مسکن مهر و…

اقدامات بانک تجارت در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان در خصوص پروژه یونیسف:

جمع سپاری برنامه های مشترک صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) و دولت جمهوری اسلامی ایران از طریق درگاه پرداخت اینترنتی در سایت بانک تجارت، سایت امید تجارت و شعب بانک تجارت در سراسر کشور

شماره حساب 228116092 نزد شعبه گلستان

شماره کارت 3156 0184 8370 5859

شماره شبا 92 1160 0228 0000 0000 0180 52

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=69087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi