4

منشور مسئولیت اجتماعی بانك كارآفرین

  • کد خبر : 68786
  • 11 مارس 2020 - 15:04
منشور مسئولیت اجتماعی بانك كارآفرین

دانستنی آنلاین: سازمان‌ها، نهاد‌ها و بنگاه‌هایی تجاری دولتی و غیر دولتی مانند بانك كارآفرین در راستای عمل به «مسئولیت اجتماعی» خود خط مشی یا منشوری را تعریف کرده‌اند. برخی از این مراکز، سیاست‌های کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت اجتماعی در حد […]

دانستنی آنلاین: سازمان‌ها، نهاد‌ها و بنگاه‌هایی تجاری دولتی و غیر دولتی مانند بانك كارآفرین در راستای عمل به «مسئولیت اجتماعی» خود خط مشی یا منشوری را تعریف کرده‌اند. برخی از این مراکز، سیاست‌های کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت اجتماعی در حد شعار باقی می‌ماند.

دانستنی آنلاین با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، این منشورها را بازنشر می دهد. قضاوت در مورد عملکرد این نهادها و مراکز به ادعایِ خود مبنی بر پایبندی به این تعهدات و سیاست‌گذاری بر اساس منشور مسئولیت اجتماعی تعریف شده برای سازمان، به افکار عمومی واگذار می‌شود.

بانک کارآفرین

دانستنی آنلاین: بانك كارآفرین فعالیت خود را از تاریخ 1378/09/18 در چارچوب موسسه اعتباری غیربانكی تحت عنوان شرکت اعتباری کارآفرینان به شماره ثبت 611361 آغاز كرد.

بانك كارآفرین

فعالیت رسمی این بانك در قالب یك بانك خصوصی، پس از اخذ مجوز از بانك مركزی و تحقق افزایش سرمایه، از تاریخ پنجم آذرماه ١٣٧٩ آغاز شد.بررسی‌های كارشناسی از عملكرد مطلوب بانك كارآفرین موجب شد تا دو سال پس از تأسیس، در تاریخ چهاردهم مرداد 1382 سهام بانك در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شود.

نام بانك كارآفرین هم اكنون به عنوان یكی از اولین بانك‌های كشور در فهرست تابلوی بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفته‌است و اكنون سهام آن یكی از سهم‌های پربازده بازار بورس اوراق بهادار تهران به شمار می رود.

مسئولیت اجتماعی بانك كارآفرین

اهمیت مسئولیت اجتماعی و لزوم توجه به آن در سازمان‌ها و نهادهای مختلف بر کسی پوشده نیست. بسیاری از بزرگان و صاحب‌نظران بر این موضوع اتفاق نظر دارند و دستیابی به رشد و توسعه در سازمان‌ها را در گرو ایفای مسئولیت‌های اجتماعی می‏‌دانند.

با نگاهی به وضعیت جهان درمی‏‌یابیم که انسان امروز در معرض هجوم انواع بحران‌های زیست محیطی روزگار می‏‌گذراند. تغییرات جهانی وضعیت جوی نشان از بزرگترین چالش‌های زیست محیطی در آینده‌‏ای نه‏‌چندان دور دارد.

تأمین مسایل رفاهی، معیشتی و امنیتی میلیاردها انسان در سراسر جهان از جمله دغدغه‏‌هایی هستند که توسط جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌‏اند.

امروزه لازم است تا حدی از رویکردهای صرفاً بازارمحور و متمرکز بر توسعه بازارهای مالی فاصله گرفته و خط‏‌مشی‌‏هایی را جایگزین آن نماییم که دغدغه‌های اجتماعی را مورد توجه قرار می‏‌دهند.

اهمیت توجه به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها به حدی رسیده است که هم اکنون به عنوان یکی از مؤلفه‌ها و شاخص‏‌های اصلی سنجش و رتبه‌بندی بنگاه‌های برتر برآورد می‏‌گردد. بانک کارآفرین نیز در راستای عمل به مسئولیت‌‏های اجتماعی، فعالیت‌های گوناگونی را سرلوحه کار خود قرار داده است که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه در بانك كارآفرین

  • حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه در سال 1396

بانک کارآفرین در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، هزینه چاپ سررسید نوروز 1397 را برای کمک به هموطنان آسیب‌دیده از زلزله‌زدگان غرب کشور اختصاص داد. همچنین احداث یک باب مدرسه 6 کلاسه در شهر کرمانشاه را نیز با صرف 10 میلیارد ریال هزینه بر عهده گرفت.

  • حمایت از موسسه خیریه سپهر

بانک کارآفرین طی سال‌های 1385 تا 1398، مبلغ 650 میلیون ریال به موسسه خیریه سپهر پرداخت نموده است.

  • حمایت از موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)

بانک کارآفرین همکاری با مجموعه محک را به صورت مستمر در دستور کار خود دارد. حمایت از چاپ تقویم‌های شمسی و میلادی محک از جمله موارد همکاری بانک کارآفرین با این موسسه می‌باشد.

  • حمایت از بنیاد کودک

بنیاد کودک، یک مؤسسه خیریه بین‌‌المللی است که با هدف از بین بردن زمینه‌های ترک‌‌ تحصیل کودکان، بنیان نهاده شده است. بانک کارآفرین در سال 1393 حمایت از این موسسه را در دستور کار خود قرار داده است. شرکت در کنسرت «خیال پرواز» علیرضا قربانی خواننده به نام و پرآوازه موسیقی سنتی که به مناسبت عید مبعث و با حمایت بیاد کودک به صورت خیریه برگزار شد، سراغاز این همکاری‌هاست.

  • حمایت از خانه زلزله زدگان آذربایجان

طرح «خانه هنر هریس» که هزینه ساخت آن پس از وقوع زلزله آذربایجان شرقی در سال 1391 توسط هنرمندان جمع‌آوری شده بود، روز 19 آذر ماه 1392 با حضور «سینماگران حامی زلزله‌‏زدگان آذربایجان»، «اعضای شورای شهر هریس» و جمعی از هنرمندان مشهور عرصه سینما رونمایی شد و از بانک کارآفرین به عنوان حامی ساخت این خانه با اهدای «نشان مخصوص خانه سینما» تشکر و قدردانی شد.

حمایت از انتشار کتاب توسط بانك كارآفرین

بانک کارآفرین در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی در میان مشتریان و نیز آحاد افراد جامعه، حمایت مالی از چاپ و نشر کتاب های تخصصی و عمومی را در دستور کار خود قرار داده است. تاکنون با حمایت بانک کارآفرین بیش از 10 جلد کتاب به زیور طبع آراسته شده است:

  • فرهنگ تجارت و حمل و نقل بین الملل

این کتاب با سرپرستی محسن کریمی نگاشته شده و در سال 1389 و به چاپ رسیده است.

  • طبیبان شاعر

کتاب «طبیبان شاعر از قرن چهارم تا عصر حاضر» مجموعه ای از زندگینامه و اشعار طبیبان تاریخ معاصر ایران است که به همت دکتر محمد سیاسی نوشته شده است. این کتاب با هدف گرامیداشت روز پزشک و معرفی پزشگان هنرمند و شاعر به جامعه، یکم شهریور ماه 1392 (روز پزشک) به مشتریان پزشک بانک کارآفرین هدیه شد.

  • الف لام میم

این کتاب شامل گزیده ای از آیات قرآن کریم و ترجمه آن به فارسی و انگلیسی است. ترجمه فارسی توسط محسن کریمی و ترجمه انگلیسی به همت «عبدالله یوسف علی» انجام شده است.

  • ایران سرای امید

کتاب ایران سرای امید مجموعه ای از عکس های افشین بختیاری از جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی ایران زمین است که به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده است.

  • راهنمای ملی سلامت خانواده

این کتاب به صورت سالانه و توسط موسسه ابن سینای بزرگ به چاپ می رسد. بانک کارآفرین در طی سالیان گذشته با هدف ارتقاء دانش عمومی در زمینه سلامت، حامی چاپ این راهنما بوده است.

  • تاریخ مهندسی ایران

پروفسور دکتر مهدی فرشاد در این کتاب به بررسی تاریخ مهندسی در ایران (از آغاز پیدایش تمدن تا عصر حاضر) پرداخته است. بانک کارآفرین جهت بزرگداشت پنجم اسفند ماه 1392 (روز مهندسی) این کتاب را به مشتریان مهندس خود هدیه داد.

• نبض: کمک های اولیه و راهنمای ایمنی

کتاب نبض با هدف بهبود دانش ایمنی و بالابردن توانایی شخصی افراد در مواجهه با حوادث و با تلاش اسماعیل برزنونی (مدیر امور شعب بانک کارآفرین) ترجمه و چاپ شد. این کتاب ترجمه ای است از The American Red Cross First Aid and Safety Handbook که در سال 1992 توسط صلیب سرخ آمریکا منتشر شده است. برزنونی پیش از این کتاب «خوب» را با سرمایه گذاری شخصی به چاپ رسانده بود

فعالیت های هنری مورد حمایت بانك كارآفرین

  • حمایت از کنسرت گروه شمس

بانک کارآفرین به عنوان حامی فرهنگ و هنر ایران زمین و با هدف اعتلای موسیقی سنتی ایران، کنسرت گروه شمس را که در آبان ماه 1392 به سرپرستی کیخسرو پورناظری در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، مورد حمایت خود قرار داد.

این کنسرت در دو بخش اجرای «موسیقی معاصر ایران» و «موسیقی تنبور»، براساس ساخته های کیخسرو، طهمورث و سهراب پورناظری و با اشعاری از مولانا، رهی معیری، شفیعی کدکنی و هومن ذکایی با همراهی سماع قونیه اجرا شد.

گفتنی است، بانک کارآفرین از سال 1385 تاکنون حامی کنسرت های مختلف گروه شمس از جمله «بر آفتاب خلیج فارس»، «کنسرت گروه شمس با ارکستر فیلارمونیک اوکراین»، «کنسرت سی سالگی» گروه شمس و… بوده است.

  • تاتر ادیپوس

تالار ایوان «شمس» در اردیبهشت ماه 1392 میزبان نمایش «ادیپوس» بود که به ترجمه و کارگردانی امین اصلانی و حضور بازیگران صاحب‌نام تئا‌تر و سینمای ایران با حمایت مالی بانک کارآفرین روی صحنه رفت. این اثر به روایت «لوکیوس آنئوس سنکا» فیلسوف بنام رومی است که به دست «تدهیوز» شاعر و نویسنده انگلیسی بازخوانی و ترجمه شده و در طول تاریخ نمایش تنها یک بار توسط پیتر بروک کارگردان شهیر تئا‌تر در قالب فقط یک اجرا روی صحنه رفته است.

فعالیت های ورزشی مورد حمایت بانك كارآفرین

  • مسابقات پرش با اسب جام یگانگی-کارآفرین

مسابقات پرش با اسب جام یگانگی-کارآفرین در تیر ماه 1392 با هدف ترویج ورزش سوارکاری با حمایت بانک کارآفرین و بیمه کارآفرین برگزار شد. این مسابقه در 2 دور و با حضور 69 سوارکار زبده در باشگاه آزمون برگزار شد.

  • حمایت مالی داوطلبانه از «مرکز توانبخشی معلولین ذهنی تهران»

در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی (Corporate Social Responsibility) و حمایت از مراکز و مؤسسات خیریه و غیرانتفاعی، خانواده بانک کارآفرین مبلغی را به «مرکز توانبخشی معلولین ذهنی تهران» اختصاص داد.

روز کار داوطلبانه

  • حضور در موسسه خیریه دهش پور

در روز ملی کار داوطلبانه در سال‌های 1394 و 1395، جمعی از کارکنان بانک کارآفرین در موسسه خیریه بهنام دهش پور حضور یافته و یک روز کاری خود را به فعالیت در بخش‌های مختلف این موسسه اختصاص دادند.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، جمعی از کارکنان این بانک به مناسبت شانزدهم اردیبهشت ماه که روز کار داوطلبانه (Give & Gain day) شناخته می‌شود، با حضور در موسسه خیریه بهنام دهش‌پور (حامی بیماران مبتلا به سرطان) از قسمت‌های مختلف این موسسه بازدید کردند و به صورت داوطلبانه در این بخش‌ها به فعالیت پرداختند.

بر اساس این گزارش، کارکنان بانک کارآفرین با حضور در بخش‌های تغذیه، قلک، بخش بستری کودکان و بزرگسالان، بخش داروهای اهدایی و کتابخانه کودکان، با کارکنان این موسسه همکاری کردند.

گفتنی است کار داوطلبانه کارکنان موسسات و شرکت‌ها، بخشی از مسئولیت اجتماعی سازمان‌هاست که به منظور تشویق و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه کارکنان، در جهت همراهی و همدلی با بخش‌های اجتماعی و با هدف کاهش مسائل و آسیب‌های اجتماعی، سالانه در سراسر جهان برگزار می‌شود.

  • پاکسازی مسیر کوهپیمایی درکه

جمعی از کارکنان بانک کارآفرین در روز شنبه 16 اردیبهشت سال 1396 به مناسبت روز ملی کار داوطلبانه (Give & Gain day) و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، در محله درکه تهران حضور یافتند و یک روز کاری خود را به پاکسازی مسیر کوهپیمایی این منطقه اختصاص دادند.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین این طرح با شعار «آسمان آبی و زمین پاک» و با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت از محیط زیست و همچنین فرهنگ‌سازی در این زمینه، با حضور نماینده سازمان حفاظت از محیط زیست اجرا شد.

گفتنی است کار داوطلبانه کارکنان، بخشی از مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها است که به منظور تشویق و حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه، در جهت همراهی و همدلی با بخش‌های مختلف اجتماعی و با هدف کاهش مسائل و آسیب‌های اجتماعی، هر ساله در سراسر جهان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=68786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi