2

دوچرخه‌سواری از میدان آزادی تا بوستان چیتگر آماده می‌شود

  • کد خبر : 30948
  • 17 مرداد 1397 - 11:48
دوچرخه‌سواری از میدان آزادی تا بوستان چیتگر آماده می‌شود

دوچرخه‌سواری از میدان آزادی تا بوستان چیتگر آماده می‌شود

شهرداری منطقه 22 از احداث مسیر 22 کیلومتری دوچرخه سواری از میدان آزادی تا بوستان چیتگر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی نوذرپور در نشست خبری امروز سه شنبه در تشریح موقعیت و ظرفیت‌های منطقه 22 گفت: ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه گردشگری و تفرج در منطقه 22 وجود دارد، به شکلی که در سطح منطقه شاهد وجود مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی هستیم؛ به شکلی که شهروندان می‌توانند به جای رفتن به توچال از طبیعت بکر و کوه‌های این منطقه برای کوهپیمایی استفاده کنند.

وی افزود: این منطقه با وجود دریاچه شهدای خلیج فارس به شهروندان تهرانی شناسانده شده، اما جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی بسیاری دارد که شهروندان تهرانی از آن اطلاع چندانی ندارند که قطعا با اطلاع رسانی این مکان‌های تفریحی می‌تواند زمینه حضور شهروندان در این منطقه فراهم شود.

وی ادامه داد: در منطقه 22 شاهد حضور بوستان‌هایی همچون «خرگوش دره»، «وردآورد»، بوستان جنگلی «لتمال» کن هستیم. علاوه بر اینها بوستان «چیتگر» نیز وجود دارد که مجموعه این بوستان‌ها ظرفیت طبیعی منحصر به فردی را در منطقه فراهم کرده است.

شهردار منطقه 22 با اشاره به وجود پیست دوچرخه سواری در بوستان چیتگر، از احداث مسیر دوچرخه سواری از میدان آزادی تا بوستان چیتگر به طول 22 کیلومتر و در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: بخش عمده‌ای از این مسیر ساخته شده و 1000 متر زمین در کنار استادیوم آزادی در این مسیر وجود دارد که پس از تملک آن و آماده سازی این قطعه، می‌توان گفت که مسیر 22 کیلومتری دوچرخه سواری از میدان آزادی تا بوستان چیتگر تقریبا آماده خواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تامین آب دریاچه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: این دریاچه در اختیار شهرداری تهران نیست، اما شهرداری تهران در حوزه مدیریت این مجموعه کمک می‌کند به شکلی که برای تامین آب آن با آب منطقه‌ای تعاملات گسترده‌ای داریم. در حالی که شهروندان و رسانه‌ها در خصوص این مجموعه از شهرداری منطقه سوال می‌کنند، اما مدیریت آن در اختیار شهرداری تهران نیست.

وی ادامه داد: روز گذشته در یکی از خیابان‌های منطقه 22 شاهد ترکیدگی لوله آب بودیم که این ترکیدگی لوله در خیابان مولوی در اثر برخورد بیل مکانیکی با لوله آب بود. باید به این نکته توجه کنید که در تهران مدیریت یکپارچه شهری شکل نگرفته و نقشه‌های تاسیسات شهری در اختیار مجموعه‌های مختلفی از جمله آب، برق و … قرار دارد. لذا در هنگام انجام عملیات عمرانی شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم. خوشبختانه این موضوع در کمترین زمان ممکن ترمیم شد و شاهد قطعی آب در این محدوده نبودیم.

نوذرپور تصریح کرد: در حوزه منطقه 22 در طرح جامع کارکردهای فرامنطقه‌ای برای این منطقه در نظر گرفته شده است و منطقه 22 به عنوان مرکز خدمات فرامنطقه‌ای و فراشهری قلمداد می‌شود. البته کارکرد اصلی تفرجگاهی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد:‌کارکرد دیگر منطقه 22، کارکرد دانشگاهی است که در حال حاضر دانشگاه علامه طباطبایی که بعد از دانشگاه تهران بزرگترین دانشگاه محسوب می‌شود و یک شهر دانشی در همین منطقه است که در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته با شکل گیری ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی سرانه‌های هفت گانه خدماتی در این منطقه شکل نگرفته، لذا در حال حاضر با کمبود سرانه‌های درمانی، فرهنگی، آموزشی، هنری و ورزشی در سطح منطقه مواجه هستیم.

وی عدم توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه 22 با توجه به افزایش تراکم این منطقه در آینده را یکی دیگر از مشکلات این منطقه خواند و افزود: با توجه به این که شهر تهران با فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی مواجه است، بنابراین در منطقه 22 نیز شاهد تردد اتوبوس‌های فرسوده هستیم؛ امیدواریم در آینده نزدیک و پس از تصویب ابلاغ احداث خط مجزای مترو در این منطقه را داشته باشیم؛  چرا که بر اساس مطالعات انجام شده احداث چنین خطی در منطقه 22 لازم است که مطالعات آن انجام شده که امیدواریم در شورای شهر تهران به تصویب و ابلاغ برسد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود 14 هزار دانش آموز منطقه 22 برای تحصیل به مدارس مناطق پنج و دو می‌روند. چرا که در منطقه 22 با کمبود شدید مدرسه مواجه هستیم. البته ساخت مدارس جدید در منطقه بر عهده آموزش و پرورش است، اما شهرداری تهران قطعا در این خصوص کمک‌های لازم را به ویژه در تملک زمین برای احداث این مدارس انجام خواهد داد.

منبع: ایسنا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi