3

تنها غذاخوردن برای سلامت قلب خانم‌ها مضر است

  • کد خبر : 126824
  • 22 ژوئن 2022 - 6:03
تنها غذاخوردن برای سلامت قلب خانم‌ها مضر است

خانم‌های بالای 65 سال که اکثر اوقات غذا را تنها میل می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند. به گزارش دانستنی انلاین ، نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد خانم‌های سالمندی که اکثر اوقات تنها غذا میل می‌‌کنند نسبت به همسالان خود که معمولا در جمع خانواده یا دوستان هستند بیشتر مستعد ابتلا […]

خانم‌های بالای 65 سال که اکثر اوقات غذا را تنها میل می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

تنها غذاخوردن برای سلامت قلب خانم‌ها مضر است

به گزارش دانستنی انلاین ، نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد خانم‌های سالمندی که اکثر اوقات تنها غذا میل می‌‌کنند نسبت به همسالان خود که معمولا در جمع خانواده یا دوستان هستند بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی خواهندبود.
محققان در این زمینه عادات غذایی و رفتاری 600 خانم بالاتر از 65 سال را بررسی و وضعیت سلامت سیستم قلبی‌عروقی را کنترل کردند. آنها متوجه شدند خانم‌هایی که تنها غذا می‌خورند، توجه کمتری به کیفیت غذای خود دارند. به‌طور مشخص‌تر، این خانم‌ها مقدار کمتری هیدرات کربن، فیبر، پتاسیم و سدیم مصرف کردند و در نتیجه نسبت به همسالان خود که هنگام صرف غذا در کنار دوستان یا خانواده هستند، 58/2 برابر مستعد ابتلا به آنژین صدری بودند.
به گفته محققان، تنها غذا خوردن باعث می‌شود افراد تندتر غذا بخورند که معمولا منجر به افزایش توده بدنی، چاقی شکمی، چربی و فشار خون بالا می شود که عوامل خطر سندروم متابولیک و بیماری‌های قلبی عروقی خواهدبود.
روابط اجتماعی و خانوادگی در دوران سالمندی نه‌تنها به بهبود تغذیه کمک می‌کند بلکه در حفظ سلامت عمومی نیز مؤثر است و کاهش مراقبت‌های سلامت را درپی دارد./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi