1

تغذیه بر پایه گیاهان خطر سرطان سینه را کاهش می‌دهد

  • کد خبر : 126834
  • 02 تیر 1401 - 6:25

براساس مطالعه جدید، برنامه غذایی سالم بر پایه خوراکی‌های گیاهی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد. به گزارش دانستنی انلاین ، تغذیه نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌‌های مختلف دارد و حتی زمینه بیماری‌های جدی مانند سرطان نیز تا حد بالایی تحت‌تاثیر رژیم غذایی است. با توجه به این مسئله، محققان به‌تازگی دریافتند […]

براساس مطالعه جدید، برنامه غذایی سالم بر پایه خوراکی‌های گیاهی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

تغذیه بر پایه گیاهان خطر سرطان سینه را کاهش می‌دهد

به گزارش دانستنی انلاین ، تغذیه نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌‌های مختلف دارد و حتی زمینه بیماری‌های جدی مانند سرطان نیز تا حد بالایی تحت‌تاثیر رژیم غذایی است. با توجه به این مسئله، محققان به‌تازگی دریافتند که برنامه غذایی سالم بر پایه غذاهای گیاهی، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.
برای دستیابی به این نتیجه، گروهی از محققان فرانسوی وضعیت سلامتی و عادات غذایی 65574 خانم یائسه را طی 21 سال بررسی کردند. آنها همچنین ارزش غذایی خوراکی‌‌های گیاهی سالم مانند غلات سبوس‌دار، میوه‌ها، سبزیجات، گردو، حبوبات، روغن‌های گیاهی، چای و قهوه را با منابع گیاهی مانند آبمیوه‌ها، غلات تصفیه‌شده و سیب‌زمینی که ارزش غذایی پایین‌تری دارند، مقایسه کردند.
پس از مدت بررسی، 3968 خانم مبتلا به سرطان سینه بودند و زمینه خطر این بیماری در افرادی که توجه بیشتری به خوراکی‌های سالم داشتند، به‌طور متوسط 14% کمتر بود.
تشخیص زودهنگام سرطان سینه ارتباط مستقیمی با بهبود وضعیت بیماری و ادامه حیات فرد دارد که می‌تواند در بیش از 87% موارد موفقیت‌آمیز باشد./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi