3

صرفه جویی ۲ هزارمگاوات برق با همکاری مردم؛

  • کد خبر : 30695
  • 04 آگوست 2018 - 8:36
صرفه جویی ۲ هزارمگاوات برق با همکاری مردم؛

باهمکاری مردم؛ ۲ هزار مگاوات برق در کشور صرفه جویی شد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ۲ هزار مگاوات برق معادل ۱۸ نیروگاه گازی در تابستان امسال با همکاری مردم در مصرف برق کشور صرفه جویی شد.

به گزارش ایرنا، همایون حائری عصر پنجشنبه در نشست ستاد برق استان کرمان افزود: با تجربه ای که از وضعیت کمبود برق در تابستان امسال پیدا کردیم نباید به نیروگاه های آبی متکی باشیم.
وی تاکید کرد: ظرفیت تولید برق کشور توسط نیروگاه های آبی کشور ۱۲ هزار مگاوات است که به دلیل کاهش نزولات جوی توان و انرژی این نیروگاهها بشدت افت پیدا کرده است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار داشت: در سالهای آینده باید وقت و هزینه خاصی برای ساخت نیروگاه های حرارتی بگذاریم تا در زمینه تولید برق دچار مشکل اساسی نشویم.
وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام برق استان کرمان تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا منابع مالی این پروژه ها تامین و این واحدها وارد مدار شود.
حائری تاکید کرد: برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی نیز از سرمایه گذاران حمایت می کنیم، اما اگر کسی نتوانست کار کند نباید جای دیگری را اشغال کند.
وی گفت: یکی از طرح های مهم خط رینگ ۴۰۰ کیلو ولت برق زاهدان – جیرفت – کهنوج است که چند سال است ناتمام مانده و راه اندازی آن کمک بسیاری به صنعت برق کشور می کند.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه احداث نیروگاه ها با جدیت دنبال شود افزود: اولین واحد بخش نیروگاه سیکل ترکیبی زرند سال آینده وارد مدار خواهد شد.

منبع: ایرنا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi