1

حرکت ماهی ( Fish Pose ) – حرکات یوگا

  • کد خبر : 8143
  • 27 شهریور 1395 - 8:59
حرکت ماهی ( Fish Pose ) – حرکات یوگا

حرکت ماهی ( Fish Pose ) یکی از حرکات یوگا است.این حرکت سفتی گردن و ماهیچه های شانه را از بین می‌برد و خمیدگی شانه‌ها را درست می‌کند.، عصب های گردن و کمر را سفت می‌کند و بهترین تأثیر را روی غدد تیروئید و پارا تیروئید دارد. حرکت ماهی قفسه سینه را فراخ می‌کند، حجم شش ها را افزایش می‌دهد و تنفس ها را عمیق می‌نماید.

#حرکات_یوگا #حرکت_ماهی #دانستنی #بیشتر_بدانیم

حرکت ماهی  ( Fish Pose ) یکی از حرکات یوگا است. انجام حرکت ماهی، سفتی گردن و ماهیچه‌های شانه را از بین می‌برد و انعطاف پذیری ستون فقرات را زیاد می‌کند.

حرکت ماهی و تأثیر آن روی عصب های کمر

ماتسایا یا (ماهی) یکی از شکل های خدای هندو ویشنا است. ویشنا از این شکل برای نجات دنیا از سیل استفاده نموده است.

این حرکت سفتی گردن و ماهیچه های شانه را از بین می‌برد و خمیدگی شانه‌ها را درست می‌کند. این حرکت عصب های گردن و کمر را سفت می‌کند و بهترین تأثیر را روی غدد تیروئید و پارا تیروئید دارد. حرکت ماهی قفسه سینه را فراخ می‌کند، حجم شش ها را افزایش می‌دهد و تنفس ها را عمیق می‌نماید.

آموزش اجرایحرکت ماهی

  1. روی زمین یا زیر انداز دراز بکشید.کف دست ها را زیر باسن بگذارید.

 گام اول

حرکات یوگا - حرکت ماهی ( Fish Pose )- پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

  1. آرنج ها را به زمین فشار دهید، همراه با دم کمرتان را بصورت کمان درآورید. سرتان را به عقب برگردانید و کف آن را روی زمین بگذارید. عمل بازدم را انجام دهید. وقتی در این وضعیت هستید نفس عمیق بکشید. پاها باید در آرامش باشد. برای برگشت به حالت اول به آرامی سر خود و سپس دست ها را به حالت اول برگردانید.

 گام دوم

حرکات یوگا - حرکت ماهی ( Fish Pose )- پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

محل تأثیر حرکت:

کمر

قفسه سینه

ستون فقرات

شانه‌ها

گردن

موارد درمانی:

یبوست

مشکلات تنفسی

کمردرد خفیف

خستگی

اضطراب

دردهای قاعدگی

فواید:

در مطالب قدیمی آمده است که این حرکت همه بیماری ها را از بین می‌برد.

ایجاد کشش در عمیق ترین ماهیچه‌های باسن و همچنین ماهیچه های بین دنده‌ها

مطالب مرتبط  امکان ویرایش مستقیم خاطرات و احساسات درون مغز انسان با هولوگرافی

ایجاد کشش و تحریک ماهیچه‌‌های شکم و ماهیچه‌های جلوی گردن

ایجاد کشش و تحریک ارگان های شکم و گردن

نیرومند ساختن ماهیچه‌های بالای کمر و پشت گردن

اصلاح وضع ایستادن

موارد منع:

فشارخون بالا و پایین

میگرن

بی‌خوابی

صدمات شدید قسمت پایین کمر و گردن

منبع: سیمرغ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: / 5. تعداد امتیازات:

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=8143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.