1

آنچه در مورد ساندویچ‌ها باید بدانیم

  • کد خبر : 8774
  • 24 مهر 1395 - 15:50
آنچه در مورد ساندویچ‌ها باید بدانیم

ساندویچ‌ها که در اغلب موارد به عنوان میان ‌وعده مصرف می‌شوند، در صورتی که نیازهای بدن را به طور کامل تأمین کنند، وعده غذایی اصلی محسوب می‌شوند.ساندویچ نوعی غذاست که شکل ساده آن از برش های گوشت، پنیر و یا سایر مواد غذایی در لابلای دو برش نان، تهیه می‌شود.

#ساندویچ_ها #بیشتر_بدانیم #دانستنی

ساندویچ‌ها ساندویچ‌ها که در اغلب موارد به عنوان میان ‌وعده مصرف می‌شوند، در صورتی که نیازهای بدن را به طور کامل تأمین کنند، وعده غذایی اصلی محسوب می‌شوند.

ساندویچ نوعی غذاست که شکل ساده آن از برش های گوشت، پنیر و یا سایر مواد غذایی در لابلای دو برش نان، تهیه می‌شود. این نوع خوراک، در قرن ۱۸ میلادی به خاطر «جان مونتاگو، ارل چهارم ساندویچ»، به این نام درآمد. برای مونتاگو در هنگام قمار برش های نان و گوشت آورده می‌شد تا او ضمن قمار بازی کردن بتواند غذا هم بخورد. بزودی خوردن ساندویچ در تمام قاره اروپا همه‌گیر شد و نام آن به زبان فرانسه هم راه یافت، از آن هنگام ساندویچ، به دلیل سادگی در تهیه کردن، قابلیت همراه بردن با خود و تنوع بسیار آن، تقریباً به همه دستورهای غذایی در کشورهای غربی راه یافت. انواع گوناگونی از ساندویچ‌ها در کشورهای مختلف وجود دارند به‌طوری‌که در قالب سرد و گرم و از انواع مختلف نان که لابلای آن مواد غذایی از قبیل: ژامبون، مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوجه‌فرنگی، خیار، کاهو و غیره گذارده باشند، تشکیل می‌شوند.

آیا ساندویچ‌ها به عنوان یک وعده غذایی کامل محسوب می شوند؟

محمدرضا وفا متخصص تغذیه، پیرامون اهمیت سلامت مواد تشکیل دهنده ساندویچ اظهار داشت: همه مواد تشکیل دهنده‌ ساندویچ‌ها اعم از نان، محتویات و ادویه‌جاتی که در آن ها مصرف می‌شود، باید از سلامت کامل برخوردار باشند.

وی در خصوص ویژگی‌های نان ساندویچ گفت: نان ساندویچ‌ها باید از آرد کامل و غنی شده تهیه شده باشد و هنگام تهیه آن ها تا حد ممکن از نان‌های سبوس‌دار و غلات کامل استفاده شود.

وفا در رابطه با اهمیت سلامت محتوای درون ساندویچ‌ها تأکید کرد: هنگام تهیه ساندویچ‌ها باید از غذاهای سرخ‌کردنی، گوشت‌های فرآوری شده و پرچرب مانند سوسیس و کالباس‌ها پرهیز کرد و به جای آن از گوشت‌های سفید و سالم استفاده شود.

این متخصص تغذیه گفت: باید به همراه ساندویچ‌ها از سبزیجات و صیفی‌جات تازه و متنوع استفاده شده و از مصرف سس‌های پرچرب و نمک فراوان به همراه آن ها خودداری کرد.

وی در ادامه با اشاره به کالری دریافتی از طریق مصرف ساندویچ‌ها اظهار داشت: وزن و وضعیت فیزیکی هر فرد هنگام تهیه ساندویچ از عوامل کلیدی محسوب می‌شود؛ افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند، باید از مصرف مواد سرخ‌کردنی و فرآوری شده در تهیه ساندویچ‌ها بپرهیزند و در مقابل منع چندانی برای افراد لاغر از بابت کالری دریافتی ناشی از خوردن ساندویچ‌ها وجود ندارد.

محمد رضا وفا اظهار داشت: در صورتی که ساندویچ نیازهای غذایی فرد و میزان کالری مورد نیاز را تأمین کند و در تهیه آن از مواد سالم استفاده شود، می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل در مدرسه، دانشگاه و محل کار مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=8774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi