4

آشپزی تاثیر مثبتی بر بهبود خلق‌وخو دارد!

  • کد خبر : 126883
  • 30 ژوئن 2022 - 8:46
آشپزی تاثیر مثبتی بر بهبود خلق‌وخو دارد!

فراگرفتن اصول آشپزی به‌خصوص آماده‌کردن غذاهای مفید با تاثیر مثبت بر سلامت روانی همراه است. به گزارش دانستنی انلاین ، تغذیه متعادل و متنوع یکی از اصول حفظ سلامت جسمی است اما جالب اینکه براساس مطالعه‌ای که در دانشگاه ادیث کوان استرالیا انجام شد، آشپزی حتی بدون خوردن غذا بر سلامت روانی نیز تاثیر مثبت […]

فراگرفتن اصول آشپزی به‌خصوص آماده‌کردن غذاهای مفید با تاثیر مثبت بر سلامت روانی همراه است.

آشپزی تاثیر مثبتی بر بهبود خلق‌وخو دارد!

به گزارش دانستنی انلاین ، تغذیه متعادل و متنوع یکی از اصول حفظ سلامت جسمی است اما جالب اینکه براساس مطالعه‌ای که در دانشگاه ادیث کوان استرالیا انجام شد، آشپزی حتی بدون خوردن غذا بر سلامت روانی نیز تاثیر مثبت دارد.
این مطالعه با مشارکت دانشگاه ادیث کوان استرالیا و بنیاد آشپزی یک سرآشپز بریتانیایی به‌‌نام جیمی الیور برای آموزش آشپزی در سراسر جهان انجام شد. بدین‌ترتیب، یک آشپزخانه سیار در مناطق مختلف استرالیا طی دو سال راه‌اندازی شد. در این پژوهش، محققان وضعیت 657 شرکت‌کننده علاقمند به آشپزی که به‌مدت 7 هفته در کلاس‌های آشپزی شرکت داشتند را بررسی کردند. اصول این آموزش‌ها، تهیه غذاهای سالم و متعادل بود. محققان تاثیر این برنامه را بر اعتمادبه‌نفس و سلامت روان شرکت‌کنندگان همچنین رضایت کلی از آشپزی و رفتارهای مرتبط با غذا ارزیابی کردند.
محققان دریافتند افرادی که در این برنامه حضور داشتند به بهبود قابل‌توجه سلامت عمومی، سلامت روان و نشاط و سرزندگی دست یافتند. این تاثیرات بافاصله پس از اتمام آموزش‌ها دیده شد و تا شش ماه بعد نیز تداوم داشت که می‌تواند از بعضی بیماری‌ها مانند اختلالات سلامت روان، چاقی و دیگر مشکلات متابولیک پیشگیری کند. در واقع فرد می‌تواند با یادگیری اصول آشپزی صحیح، عادات ناسالم غذایی مانند تهیه غذاهای پرکالری و فاقد ریزمغذی‌ها را کنار بگذارد.
پیش از این ارتباط بین مصرف فراوان میوه‌ها و سبزیجات و بهبود سلامت روان تایید شده‌بود. مطالعه جدید نیز ثابت می‌کند که سلامت روان شرکت‌کنندگان در این طرح حتی اگر رژیم غذایی آنها تغییر نکرده‌باشد، بهتر بود که نشان‌دهنده ارتباط بین اعتماد‌به‌نفس در توانایی فرد برای آشپزی و رضایت از تهیه غذاهای سالم است./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi