1

خوردن این سبزی عمر را طولانی می‌کند

  • کد خبر : 30961
  • 17 مرداد 1397 - 13:00
خوردن این سبزی عمر را طولانی می‌کند

خوردن این سبزی عمر را طولانی می‌کند

به گفته کارشناسان آهن موجود درآب تره بیشتر از اسفناج، کلسیم آن بیشتر از شیر و ویتامین ث. آن بیشتر از پرتقال است و خاصیت ضد سرطانی دارد.

مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری آمریکا CDC در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۵ نوع Superfood معرفی کرد که با داشتن مواد مغذی و ویتامین، منجر به کاهش ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌شود و کسانی که آن‌ها را بخورند عمر طولانی‌تری خواهند داشت.

خوردن این سبزی عمر را طولانی می‌کند+ تصاویر

شماره یک و مهم‌ترین آن‌ها موسوم به Watercress است که در فارسی به آن «آب‌تره»، «علف چشمه»، «بولاغ اوتی» و در کتاب‌های طب سنتی «جرجیرآبی»، «قره العین» و … می‌گویند.نام علمی این گیاه «Nasturtium nasturtium-aquaticum, N. microphyllum» از تیره شب‌بو‌ها است که‌برگ‌های کوچک به رنگ سبز تیره دارد و معمولاً در کنار جوی، چشمه و باتلاق می‌روید.

به گفته کارشناسان آهن موجود درآب تره بیشتر از اسفناج، کلسیم آن بیشتر از شیر و ویتامین ث. آن بیشتر از پرتقال است.خاصیت ضد سرطانی آن مشخص‌شده و به دلیل داشتن یُد، برای کم‌کاری تیروئید نیز مفید است. همچنین دیابت نوع ۲ را از بین می‌برد و درد‌های مفاصل و روماتیسم را کم می‌کند.

گفته می‌شود ایرانیان باستان علاقه خاصی به آب تره داشته و آن را با نان می‌خوردند.انگلیسی‌ها به خواص این گیاه پی برده و در مزارع مخصوص آن را کشت می‌دهند. (عکس زیر مزرعه کشت آب تره در همشایر است.)در ایران نیز در چالوس و سیاه‌بیشه رویش طبیعی داشته و گفته می‌شود در منطقه «نیر» در اردبیل نیز کاشت و برداشت می‌شود.

خوردن این سبزی عمر را طولانی می‌کند+ تصاویر

منبع:جماران

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi