0

نکات بهداشت فردی در تابستان

  • کد خبر : 5181
  • 02 تیر 1395 - 14:35
نکات بهداشت فردی در تابستان

رعایت نکات بهداشتی، نه تنها در فصل تابستان -که شیوع بیماری ها بیشتر است – ، بلکه در تمام فصول ضروری به نظر می رسد. در این نوشته ده رفتار بهداشتی سالم را که ریسک ابتلا به بیماری های تابستانی را کاهش می دهد، ذکر می کنیم: برای رفع تشنگی از یک لیوان آب خنک استفاده کنید….

#بهداشت_فردی #تابستان #دانستنی #بیشتر_بدانیم

رعایت نکات بهداشتی، نه تنها در فصل تابستان -که شیوع بیماری ها بیشتر است – ، بلکه در تمام فصول ضروری به نظر می رسد. در این نوشته ده رفتار بهداشتی سالم را که ریسک ابتلا به بیماری های تابستانی را کاهش می دهد، ذکر می کنیم:

۱ – در هوای گرم روزهای تابستانی، تشنگی غالب ترین عکس العمل بدن است، بنابراین برای رفع تشنگی از یک لیوان آب نسبتاً خنک (نه یخ!) که از پاکی آن اطمینان دارید به همراه ۱ عدد لیموترش استفاده کنید.

۲ – حتماً میوه ها و سبزی هایی را که خریداری می کنید، علاوه بر شست و شو با آب با مایع ضدعفونی کننده نیز شست و شو دهید. در رابطه با سبزی استفاده از چند قطره مایع ظرف شویی برای جدا کردن تخم انگل از سبزی ها (کاری که مواد ضد عفونی کننده قادر نیستند) ضروری به نظر می رسد.

۳ – در هنگام سفر رعایت اصول بهداشتی در انتخاب غذاخوری بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید از مصرف سالاد در رستوران ها اجتناب کنید، همچنین سس ها موادی هستند که انتقال میکروب سالمونلا از آن ها به بدن افراد بسیار اتفاق می افتد. پس غذاهای حاوی سس در خارج از منزل در لیست موارد ممنوعه قرار می گیرند.

۴ – اسهال از بیماری های فصل تابستان محسوب می شود. برای جلوگیری از آن حتماً! قبل از غذا خوردن دست های خود را به مدت ۳۰ ثانیه با آب و صابون بشویید. از مصرف غذاهای مانده خودداری کنید و میوه ها و سبزی ها را خوب شست و شو دهید . در صورت طولانی شدن مدت زمان اسهال از محلول ORS (محلولی قندی نمکی او آر اس) استفاده و به پزشک مراجعه کنید.

مطالب مرتبط  تداوم استقرار سامانه بارشی تا پایان هفته/ کاهش دما تا منهای 20درجه

۵ – پوشیدن لباس های روشن در کم کردن احتمال گرمازدگی مؤثر خواهد بود، بنابراین سعی کنید از پوشیدن لباس های تیره خودداری کنید.

۶ – کرم های ضد آفتاب با SPF حداقل ۱۵ برای پوشش پوست در مقابل اشعه های مضر آفتاب بسیار توصیه می شود. سعی کنید هر ۲ ساعت یک بار آن را تمدید کنید. در ضمن اولین مرحله استفاده باید حدود ۳۰-۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب باشد.

۷ – استفاده از عینک های آفتابی استاندارد و انواعی از آن ها که محدوده بیشتری از دور چشم ها را پوشش می دهند، برای حفظ سلامت چشم ها بسیار توصیه می شود، در این زمینه لازم به ذکر است که استفاده از عینک های ارزان قیمت و غیراستاندارد موجود در بازار خطرات بی شماری را به دنبال خواهد داشت.

۸ – سعی کنید برای رفع عطش از آب معدنی، خاکشیر، شربت آبلیمو و آب هندوانه و طالبی و سایر نوشیدنی های سالم استفاده کنید. مصرف نوشابه ها و آب میوه های صنعتی علاوه بر وجود قند زیاد در ترکیبات خود حاوی مواد رنگی مضر نیز هستند که سلامتی شما را به خطر می اندازند.

۹ – بستنی! گرما و بستنی ترکیب لذت بخشی را به وجود می آورند. اما به خاطر داشته باشید تنها در صورتی این لذت ادامه می یابد که از انواع پاستوریزه بستنی استفاده شود، زیرا انواع دست ساز و غیربهداشتی آن علاوه بر دارا بودن قند و چربی زیاد حاوی ترکیبات خطرزای دیگری مثل رنگ دهنده ها و طعم دهنده های غیرمجاز هستند که برای سلامتی تهدیدی جدی به شمار می آیند.

مطالب مرتبط  نسخه گردش چرخ اقتصاد توسط پنج تن از اقتصاددانان کشور - بخش اول

۱۰ – سعی کنید در ساعات میانی روز از منزل خارج نشوید. در صورت لزوم از وسایل نقلیه کولردار استفاده کنید و چنانچه مسیری را پیاده روی می کنید استفاده از کلاه لبه دار را فراموش نکنید.

منبع: ویستا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: / 5. تعداد امتیازات:

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=5181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.