3

13 راه ارتباط با مشتریان در شبکه های اجتماعی

  • کد خبر : 30964
  • 08 آگوست 2018 - 13:15
13 راه ارتباط با مشتریان در شبکه های اجتماعی

13 راه ارتباط با مشتریان در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی با بیش از 2 میلیارد کاربر در سرتاسر جهان می توانند بهترین فرصت را برای ارتباط با مشتریان و به نمایش گذاشتن برندتان ارائه دهند. همین طور ایجاد شبکه های اجتماعی با تعداد زیادی فالوور می تواند به شما کمک کند تا به برند ایده آل مشتریان تان تبدیل شوید و به طور قابل توجهی وفاداری و دسترسی خود را بهبود دهید.

برای حمایت از تلاش های شما در ایجاد شبکه های اجتماعی، ما از 13 کارآفرین سوال زیر را پرسیدیم:

بهترین روش استفاده از شبکه های اجتماعی برای مشارکت مشتریان و کارفرمایان تان برای بهبود وفاداری و دسترسی برند چیست؟

1- بر ارائه ارزش تمرکز کنید

بیشترین کاربرد سکوی سخنرانی اجتماعی شما، ارائه ارزش به مردم است. شما می توانید این کار را با در میان گذاشتن توصیه ها، اخبار، اطلاعات و آموزش انجام دهید و زمانی که این کارها را انجام می دهید، نه تنها در نقش متخصصان فن برای خود و برندتان شهرتی کسب می کنید که حقیقتا و از روی خیرخواهی در کمک به مردم سهیم هستید. پیام شما و تخصص تان زمانی به چشم خواهد آمد که مردم برای اندرز پیشنهادی شما ارزش قائل می شوند و آن را به اشتراک می گذارند – اسکات لوی (Scott Levy) فیول آنلاین (Fuel Online)

2- به اعضای فعال جامعه توجه کنید

مردم عاشق این هستند که از آنها قدردانی و درموردشان صحبت شود و شما با در میان گذاشتن داستان های الهام بخش افرادی که در زمره مخاطبان تان هستند و همزمان ارائه محتوای عمومی تر درباره مباحثی که آنها علاقه مند هستند و اهمیت می دهند، فرمول برنده ای در اختیار دارید. به فعال ترین اعضای جامعه خود توجه و بر آنها تمرکز کنید که باعث افزایش ارتباط کلی مخاطبان تان خواهد شد، چرا که مردم متوجه عالی بودن و اصالت برندتان هستند – جاستین فیرمن (Justin Faerman)، کانشس لایف استایل مگزین (Conscious Lifestyle Magazine)

3- همیشه اصالت داشته باشید

بسیاری از بازاریابان حرفه ای شبکه های اجتماعی به سختی کار می کنند تا از لغات مناسب برای جذب مشتریان استفاده کنند، در حالی که عملا اصالت است که هر بار مانع تراشی می کند! هیچ کس دوست ندارد مجبور به خرید کالایی شود و می تواند بازارگرمی را از یک کیلومتری تشخیص دهد. شبکه های اجتماعی به این خاطر معرکه اند که پایگاهی برای معاشرت و نه فروش هستند. اگر نتوانید همانند کاربران شبکه های اجتماعی صحبت کنید، آنگاه نادیده گرفته خواهید شد. اگر این کار را درست انجام دهید، ارتباطات تان افزایش خواهد یافت – کودی سانچز (Codie Sanchez)، وب سایت کدی سانچز (www. CodieSanchez. com)

4- هدف اصلی شرکت خود را به کار گیرید

راهی بیابید تا هدف اصلی شرکت را با کارفرمایان تان مرتبط سازید و در شبکه های اجتماعی به آن توجه کنید. مثلا هدف اصلی شرکت ما، «تغییر دنیا» است. ما هر دوشنبه بر داستان یکی از اعضای گروه تمرکز می کنیم که تغییر مثبتی در دنیای کارفرما ایجاد می کند و آن را «دوشنبه تغییر دنیا» می نامیم. این راهی عالی برای نمایش هدف اصلی شرکت خود و همزمان برقراری ارتباط با مشتریان است و افراد زیادی در مورد یادداشت های ارسالی نظر می دهند – نیک فرید من (Nick Friedman)، کالج هانکز هولینگ جانک (College Hunks Hauling Junk)

5- با شبکه های اجتماعی به مثابه بخشی از ارتباطات خود رفتار کنید

شبکه های اجتماعی اغلب نخستین مکانی هستند که مشتریان احتمالی جدید با برند شما به صورت آنلاین تعامل دارند. مشتریان انتظار دارند که کسب و کارها، مشخصات اجتماعی جدید و آموزنده ای داشته و قابل دسترس باشند. برای همه پایگاه های مورد استفاده خود، استراتژی محتوا ایجاد کنید: از فیس بوک استفاده کنید تا جامعه ای از طرفداران خلق کنید، تصویر برند را در اینستاگرام سازماندهی کنید و کالاهای صنعت خود را در لینکداین خریدوفروش کنید – انگ تان (Eng Tan)، سیمپلر (Simplr)

6- به پرس وجوها پاسخ دهید

تعامل با همه فالوورهای شبکه های اجتماعی، مخصوصا زمانی که هزاران فالوور دارید، می تواند کاری دشوار باشد اما تلاش هماهنگ برای پاسخ به موقع به همه نظرات، پرسش ها و پرس وجوها می تواند به افزایش مشارکت ها و وفاداری به برند کمک کند. ما در جایگاه نمایندگان بازاریابی دیجیتال و منابع انسانی، به همه نظرات یا موضوعات مورد علاقه کارفرمایان مان پاسخ می دهیم که از طریق شبکه های اجتماعی ارسال می کنند – کریستین کیمبرلی مارکه (Kristin Kimberly Marquet)، کریتیو دیولوپمنت ایجنسی ال ال سی (Creative Development Agency LLC)

7- آن را تعاملی کنید

شبکه های اجتماعی خود را با ارسال نظرسنجی ها، رأی گیری ها و مسابقات تعاملی کنید و مطمئن شوید که به همه نظرات دریافتی، حتی با یک تشکر فوری، پاسخ می دهید. این کار وفاداری و دسترسی برند شما را بهبود خواهد بخشید، چرا که فالوورهای شبکه های اجتماعی عملا دوست دارند با برندها مشارکت داشته باشند و می خواهند که صدای شان شنیده شود – اندرو اشراگه (Andrew Schrage)، مانی کرشرز پرسونال فایننس (Money Crashers Personal Finance)

8- یک رابطه احساسی برقرار کنید

همان طور که این ضرب المثل نقل می کند، «مردم براساس احساسات خرید می کنند و با منطق آن را توجیه می کنند». مردم افرادی را ترجیح می دهند که می شناسند و دوست دارند و نسبت به آنها اعتماد دارند. یکی از راه های خلق ارتباط احساسی، به اشتراک گذاشتن داستان ها، تصاویر و حکایت های الهام بخش مرتبط با چالش هایی است که کارفرمایان شما همین حالا در زندگی خود تجربه می کنند – شارل گوده (Charles Gaudet)، پردیکتبل پرافیتز (Predictable Profits)

9- از روبات های سخنگو (chatbot) دارای محتوای عالی استفاده کنید

حراج کالا با استفاده از روبات های سخنگو، راهی عالی است تا مشتریان نسبت به شرکت شما نظر مساعدی داشته و از آن ارزش دریافت کنند. اپ سومو (AppSumo) این کار را به خوبی انجام می دهد: کارمندان این شرکت به سختی کار می کنند تا محتوایی ارزش محور خلق کنند که بتواند برای مخاطبان شان معنایی داشته باشد – نیکول مونوز (Nicole Munoz)، استارت رنکینگ ناو (Start Ranking Now)

10- راه حل مشکلات شان باشید

محتوایی را ارسال کنید که مشکلات مخاطبان شما را حل کند، به منظور ایجاد جامعه ای از مخاطبان از طریق نظرات و پیام های مستقیم با آنها ارتباط برقرار کنید. به دیگران علاقه مند باشید و همیشه به مردم ارزش ارائه دهید. وفاداری به برند، یک خیابان دوطرفه و مبتنی بر توجه و ملاحظه است. اگر شما به دقت با جامعه خود ارتباط برقرار و به نظرات و نگرانی های آنها توجه کنید، آنها هم به شما، برند سازی و کسب و کارتان توجه خواهند کرد.

11- بازدیدکنندگان وب سایت را دوباره در شبکه های اجتماعی نشان بگیرید

من بهترین راه را برای نشان گرفتن مجدد بازدیدکنندگان وب سایت یافته ام که استفاده از پیکسل های فناوری مبتنی بر کوکی (retargeting pixels) فیس بوک در تمامی وب سایتم است. کار آن نشان دادن تبلیغات فیس بوک من به افرادی است که از وب سایت من بازدید کرده اند، اما هنوز به مشتری تبدیل نشده اند. من دوست دارم تبلیغات مختلفی را بسته به اینکه آیا مشتری سبد خرید خود را قبل از پرداخت رها کرده یا صرفا یادداشت های وبلاگ را می خواند، خلق کنم – سید بلخی (Syed Balkhi)، دابلیو پی بگینر (WPBeginner)

12- محتوای تولید شده توسط کاربران را تشویق کنید

من دوست دارم به جای تمرکز بر خلق محتوای کاملا جدید، در تمامی شبکه های خود محتوایی خلق کنم که از پایگاه طرفداران خود دریافت می کنم. پایگاه طرفداران من ایده بسیار خوبی در مورد مطالبی دارند که دوست دارند مشاهده کنند، بنابراین من قاعدتا از آنها درخواست می کنم تا محتوایی را برایم بفرستند که افراد دیگر جامعه آن را ارزشمند خواهند یافت. ما سعی در ایجاد مخاطبان بزرگ تر و متنوع تر داریم که از خواندن محتوای ما لذت می برند و در آن مشارکت دارند – اسوتا پاتل (Sweta Patel)، سیلیکون ولی استارتاپ مارکتینگ (Silicon Valley Startup Marketing)

13- عملکرد داخلی را نشان دهید

یک راه عالی برای بهبود وفاداری به برند، به اشتراک گذاشتن عملکرد داخلی سازمان تان است. مردم عاشق فهمیدن نحوه کار وسایل هستند، آنها دوست دارند محرم راز باشند و با کم شدن تدریجی اعتماد به سازمان های بزرگ تر، حرکت هوشمندانه آن است که راهی را برای به اشتراک گذاشتن نحوه انجام کارها در جهت منفعت رساندن به مشتریان خود بیابید.

منبع: فرصت امروز

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi