3

وزارت تولید، رؤیایی در دسترس!

  • کد خبر : 28665
  • 19 ژوئن 2018 - 9:35
وزارت تولید، رؤیایی در دسترس!

وزارت تولید، رؤیایی در دسترس!

در کشورهای توسعه یافته و صنعتی، آنچه همواره مورد توجه وا همیت فراوان قرار می گیرد، توجه به محصولات و کالاهایی است که در چرخه صنعت و اقتصاد کشور نقش کلیدی ایفا می کنند. تمرکز بر صنایع و محصولات درآمدزا ،ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا وبرنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار خارجی در چرخه اقتصاد یک کشور از جمله عواملی است
که می تواند موجب شکوفایی اقتصادی شود.
حمایت از تولید ملی و تشویق به تولید، حمایت و پاسداری از اقتصاد کشور است. اکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام تلاش خود را مبنی بر هدایت سه موضوع صنعت ، معدن و تجارت تا سرمنزل مقصود که همان شکوفایی اقتصادی است به کار گرفته اما گستردگی اقدامات آن هم در سه بخش صنایع، معادن و تجارت، فعالیتی است که به سبب همان گستردگی، ممکن است در برخی مواقع بی برنامه صورتب گیرد یابه طور همزمان و متوازن به موضوعات مرتبط با هر سه موضوع، توجهی نشود.

به هرحال ادغام 3 فعالیت مهم صنعتی ، معدنی و تجاری که هر یک به نوبه خود می تواند پشتوانه اقتصاد مملکت باشد، کمی غیر اصولی بنظر می رسد و لزوم نگرش در تفکیک این سه فعالیت، موضوعی است که بهتر است هرچه زودتر مدنظر قرار گیرد تا پرداختن به موضوعات مرتبط با صنعت، معدن و تجارت از وضعیت ناهمگون فعلی خارج شود.
ازا ین رو شاید دور از انتظار نباشد که با توجه به اهمیت فراوان نقش تولید داخلی در شکوفایی اقتصادی و تامین معاش مردم، وزارتخانه ای ایجاد شود که صرفا به تولید و ترویج فرهنگ مصرف تولیدات داخلی بپردازد. اهمیت پرداختن به تولید ایرانی را نه فقط همزمان با سالی که به این عنوان نامگذاری شده، بلکه برای همیشه مورد تاکید قرار می دهد. ایجاد توازن بین قیمت و افزایش کیفیت وظیفه خطیری است که تنها می تواند از عهده وزارتخانه ای برآید که تمرکز خود را بر تولید و حمایت از کالای وطنی معطوف کرده است. وزارت تولید در صورت شکل گیری، صرفا بحث تولید کالای ا رانی و
حمایت از آن را تا زمانی که مورد استفاده قرار گیرد، برعهده خواهد داشت و این حمایت که شامل اثبات بخشنامه، جلوگیری از قاچاق کالا و واردات محصولات مشابه داخلی، برطرف کردن مشکلات اعم از اعتبارات مالی و بانکی،بیمه و مالیات و قوانین اداری و اعمال قوانین حمایتی دربخشنامه های حاکمیتی پیش روی تولیدکنندگان از یک سو و حمایت از خرید کالای ایرانی که با رویکرد تشویق مصرف کننده به استفاده از کالای ایرانی صورت می گیرد، در صورت استمرار، موجب ترجیح به استفاده از کالای ایرانی خواهد شد.
* سیدرضا جمشیدی

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi