2

ماه رمضان فرصتی برای انس با قرآن کریم است

  • کد خبر : 28202
  • 28 می 2018 - 9:16
ماه رمضان فرصتی برای انس با قرآن کریم است

ماه رمضان فرصتی برای انس با قرآن کریم است

یک کارشناس مذهبی گفت: همه ما در ماه مبارک رمضان سعی می‌کنیم قرآن را حداقل برای یک بار در این ماه ختم کنیم. این کار تمرینی برای انس با قرآن در ماه های دیگر سال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه «نجوا» به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با موضوع انس با قرآن در این ماه مبارک و با حضور حجت الاسلام حسن آخوند پور پژوهشگر قرآنی و کارشناس مذهبی از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام آخوند پور در ابتدای این ویژه برنامه گفت: همانطور که در آیات قرآن و بسیاری از روایات تاکید شده، اهمیت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن است زیرا قرآن در شب قدر نازل شده و شب قدر هم در ماه رمضان قرار گرفته است.

این پژوهشگر قرآنی خاطرنشان کرد: در قرآن مسائل مهمی راجع به نماز و روزه و احکام عملی، موضوعات اخلاقی، خانوادگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی بیان شده است اما باید توجه کنیم که قرآن کتاب هدایت است و ما به درستی قرآن را نشناخته ایم.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل انس نداشتن ما با قرآن عدم شناخت کافی نسبت به آن است. همه انبیاء معجزاتی داشتند که متناسب با زمان و مکانشان بوده اما در بین همه پیامبران تنها کسی که معجزه جاوید دارد وجود مقدس حضرت محمد (ص) است.

 حجت الاسلام آخوند پور گفت: همه ما در ماه مبارک رمضان سعی می کنیم قرآن را حداقل برای یک بار در این ماه ختم کنیم. این کار تمرینی برای انس با قرآن مجید در ماه های دیگر سال است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم سعادت همه انسان ها را در همه عصرها با هر سلیقه و سن و سالی تضمین خواهد کرد گفت: باید در این ماه بیشتر با این کتاب الهی مانوس شویم تا بهره بیشتری از آن ببریم.

این کارشناس مذهبی گفت: اگر قرآن را به دریا تشبیه کنیم این دریا پر از معارف است. عده ای فقط از صدای آن لذت می برند و آرامش پیدا می کنند. عده ای شنا می کنند، عده ای ماهی می گیرند و عده ای هم در اعماق دریا لولو و مرجان پیدا می کنند. بهره مردم از قرآن هم مانند بهره از دریا است.

 حجت الاسلام آخوند پور با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) درباره آداب تلاوت قرآن گفت: امام صادق (ع) در حدیثی می فرمایند: « تلاوت قرآن دارای آدابی است. ترتیل آیات، تفقه در آن، عمل به قرآن ، امید به وعده ها، ترس از وعید ها، عبرت از داستان ها و انجام اوامر و ترک نواهی است»

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: ما وظیفه داریم هم آیات قرآن را تلاوت کنیم و هم معنای آن را بفهمیم و به آن عمل کنیم. یکی از دلایلی که دشمن سعی می کند قرآن را در میان مسلمانان مهجور کند، همین مسئله است.

این پژوهشگر قرآنی در خاتمه با تاکید بر اینکه نباید به قرآن خواندن خود مغرور شویم، مطرح کرد: قرآن کریم وسیله هدایت بشر است اما گاهی اوقات برخی قرآن می خوانند و گمراه می‌شوند. نمونه آن در تاریخ افرادی هستند که با قرآن در مقابل امیرالمومنین (ع) ایستادند دلیل آن هم این است که دستشان در دست اهل بیت (ع) نبود و از اهل بیت (ع) پیروی نمی کردند.

منبع: مهر

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28202

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi