4

گیگاس؛ ترسناک ترین کتاب تاریخ

  • کد خبر : 131675
  • 11 نوامبر 2022 - 16:19
گیگاس؛ ترسناک ترین کتاب تاریخ

کتاب گیگاس کتابی عظیم و غول پیکر است که بنابر شنیده ها توسط کشیک بندیکتینی با نام هرمان رکیولوس (منزوی) نوشته شده است. به گزارش دانستنی آنلاین، در باور عموم و افسانه ها آمده است که یک کشیش با فروختن روح خود به شیطان و مسخ شدن، این کتاب را در یک شب نوشته است. […]

کتاب گیگاس کتابی عظیم و غول پیکر است که بنابر شنیده ها توسط کشیک بندیکتینی با نام هرمان رکیولوس (منزوی) نوشته شده است.

کتاب گیگاس

به گزارش دانستنی آنلاین، در باور عموم و افسانه ها آمده است که یک کشیش با فروختن روح خود به شیطان و مسخ شدن، این کتاب را در یک شب نوشته است.

این کتاب بر روی پوست الاغ و گاو نوشته شده است و طول هر صفحه آن ۹۲ سانتی متر و عرض آن ۵۰ سانتی متر می باشد.

جلد آن ترکیبی از چوب ، فلز و چرم می باشد و در کشور چک نوشته شده است اما در طول جنگ های سی ساله توسط ارتش سوئد برده شد و امروزه در کتابخانه ملی سوئد در استکهلم نگهداری میشود.

کتاب ۳۲۰ صفحه بوده است اما اکنون ۳۱۰ صفحه است و ۱۰ صفحه از آن کنده شده است که معلوم نیست به چه دلیل و توسط چه کسانی این کار انجام شده است.

توجیهی که مسئولین موزه برای آن بیان کرده اند این است که در روز جمعه ۷ می ۱۶۹۷ در قلعه سلطنتی استکهلم آتش سوزی ای رخ داد و کتابخانه سلطنتی به شدت آسیب دید. یک نفر با پرتاب کتاب کدکس گیگاس از پنجره به بیرون، آن را از شعله های آتش نجات داده است. کتاب ظاهرا به یکی از رهگذران برخورد کرده و او را هم مجروح کرده است. در حین پرتاب ، کتاب باز شده و برخی از برگه های آن کنده شده اند و مفقود شده اند.

با این حال این توجیه مورد قبول اکثریت قرار نگرفته است.

برخی معتقدند آن صفحات در مورد قوانین خاصی میکرده که نمیخواسته اند مردم امروزی آنها را بدانند.

نکته عجیبی که در مورد این کتاب وجود دارد این است که کل کتاب با یک دست خط نوشته شده است و کتاب محتوای زیادی دارد. از آنجایی که تا پایان کتاب، دست خط تغییری نکرده است و هیچ اثری از تغییر خلق و خوی کاتب در نوشته ها پیدا نیست یعنی در مدت زمان بسیار کوتاهی نوشته شده است.

حال اینکه چطور یک نفر این حجم از نوشته را در مدت کوتاهی نوشته است جای سوال دارد.

در یک مستند از نشنال جئوگرافی با برترین متخصصین نسخ خطی گفتگو کردند و آنها شواهدی را ارائه کردند که طبق آنها ثابت میشد کتاب گیگاس توسط یک نفر و در مدت بسیار کوتاهی نوشته است.

بر اساس یکی از نسخه های خطی قدیمی که از قرون وسطی به دست آمده است ماجرای این کتاب اینگونه است که راهبی خطا کرده و محکوم میشود. او قول میدهد که به جای مجازات، کتابی را در یک شب بسازد که شامل تمام دانش بشری باشد و صومعه را برای همیشه تجلیل کند.

در یک بازآفرینی آزمایشی توسط محققین مشخص شد که اگر از تصاویر و تزئینات حاشیه کتاب چشم پوشی کنیم، نوشتن کتاب به طور بی وقفه حدودا ۵ سال زمان میبرد. / ذهن آموز

 

 

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=131675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi