5

گزارش مسئولیت اجتماعی صنایع خودروسازی کرمان

  • کد خبر : 78512
  • 25 ژانویه 2021 - 18:32
گزارش مسئولیت اجتماعی صنایع خودروسازی کرمان

دانستنی آنلاین: سازمان‌ها، نهاد‌ها و بنگاه‌های تجاری دولتی و غیر دولتی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود خط مشی یا منشوری را تعریف کرده‌اند. برخی از این مراکز، سیاست‌های کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت اجتماعی در حد […]

دانستنی آنلاین: سازمان‌ها، نهاد‌ها و بنگاه‌های تجاری دولتی و غیر دولتی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود خط مشی یا منشوری را تعریف کرده‌اند. برخی از این مراکز، سیاست‌های کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت اجتماعی در حد شعار باقی می‌ماند.

دانستنی آنلاین با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، این گزارشات را بازنشر می دهد. قضاوت در مورد عملکرد این نهادها و مراکز به ادعایِ خود مبنی بر پایبندی به این تعهدات و سیاست‌گذاری بر اساس منشور مسئولیت اجتماعی تعریف شده برای سازمان، به افکار عمومی واگذار می‌شود.

گروه صنعتی کرمان خودرو که دفتر مرکزی آن در کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج، بلوار کرمان خودرو، ساختمان اداری صدف قرار دارد به عنوان اولین خودروسازی غیر دولتی کشور در جنوب شرق استان کرمان تاسیس و با احداث صنایع و کارخانجات خودروسازی و مجموعه های مرتبط و بهره گیری از زیرساختهای منحصر به فرد شامل ترانزیت هوایی، ریلی، جاده ای و تاسیسات عظیم مسکونی و خدمات شهری استعداد پذیرش سرمایه گذاران و کارآفرینان را به عنوان سومین قطب خودروسازی کشور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم فراهم آورده است.

صنایع خودروسازی کرمان علاوه بر تولید خودروهای با کیفیت از برندهای معتبر دنیا که منطبق با تکنولوژی روز و سلیقه مشتریان خویش است، در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز طی دو دهه اقدامات ارزشمندی در عرصه خدمات عمرانی، رفاهی- فرهنگی، آموزشی – بهداشتی، درمانی در تهران و بم انجام داده که اهم آن به شرح زیر است :

1- حفظ اشتغال بیش از ده هزار نفر کارکنان شاغل در صنایع و کارگاه های تولیدی مستقر در تهران و ارگ جدید بم در دوران تحریم ظالمانه آمریکا و ایام کرونا.

2- سرمایه گذاری به منظور خودکفایی صد در صد در تولید خودروی گروه با آخرین تکنولوژی برقی و بنزینی به میزان 5000 میلیارد تومان طی سالهای 1399 الی 1402 .

3- برقراری و حفظ پروازهای هفتگی فرودگاه اختصاصی بم به تعداد حداقل 2 پرواز در هفته که از افتخارات آن نقل و انتقال و نجات بیش از 11هزار نفر مجروح زلزله ویرانگر بم بوده است. بعلاوه این فرودگاه و خطوط ریلی و جاده ای که متأثر از ظهور صنعت خودروسازی در شرق استان کرمان ایجاد و توسعه یافته اند نقش ویژه ای در ترانزیت کالا و مسافر در بم و استان های کشور ایفا نموده اند.

4- احداث مراکز تفریحی، فرهنگی و ورزشی شامل: هتل ها و خانه های سازمانی – دریاچه مصنوعی – مجموعه رستوران ها – بوستان و فضای سبز – پیست دوچرخه سواری، اسب سواری و اتومبیلرانی – سالن ورزشی، استخر و سونا – سالن های همایش، تئاتر و سینما – مسجد، دانشگاه و کتابخانه عمومی – تعاونی مسکن، مصرف و صندوق قرض الحسنه کارکنان و ده ها مجموعه خدماتی دیگر در ارگ جدید بم برای بهره برداری روزمره بیش از 50 هزار نفر ساکنین منطقه و روستاهای همجوار.

5- احداث و مدیریت 2 مرکز درمانی و بازپروری در شهر بم و منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید .

6- تکمیل باغ موزه هنر بم یادگار استاد شجریان با هدف احیای فرهنگ موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی نواحی شرق کشور.

7- مشارکت فعال در ایجاد و توسعه زیرساخت های بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی مورد نیاز شهرستان های بم، ریگان، فهرج، نرماشیر به عنوان معین اقتصادی دولت تدبیر و امید در منطقه3 استان کرمان.

_احداث چهار مدرسه با ظرفیت 7 الی 10 کلاس و یک هنرستان فنی و حرفه ای.

_کمک به تکمیل ساختمان بیمارستانهای ریگان، فهرج و مرکز درمانی چاهدگال و دیوارکشی مرکز مذکور.

_تکمیل و تجهیز مدرسه نیمه کاره ریگان.

_تامین هزینه های پژوهشی در زمینه توسعه اشتغال پایدار چاهدگال و چاپ کتاب مذکور.

_اجرای پروژه آسفالت خیابانها و معابر شهرستانهای فهرج، بروات و نرماشیر.

_اهداء 200 عدد تبلت برای استفاده دانش آموزان محروم منطقه.

_ایجاد سایت kerman land برای توسعه فعالیتهای توریستی و صنعتی با مشارکت شرکت گیتی گستر و برند kerman .

8- حمایت مستمر از فعالیت های درمانی خیریه زنجیره امید، انجمن اُتیسم و سایر انجمن های مردم نهاد که در رسیدگی به امور نیازمندان به هنگام بحران های ملی چون زلزله، سیل و …. اهتمام می ورزند.

9- همکاری مشترک با صندوق کارآفرینی امید و قرض الحسنه رسالت به منظور حمایت از محرومین و مردم شریف منطقه و کمک به اشتغال خانگی و صنایع دستی بومی.

10- اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و حفاظت کار در دفاتر تهران و کارخانجات بم شامل اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، انجام تست های دوره ای و حمایت های مادی و معنوی از کارکنان تحت پوشش بویژه پاندمی کرونا.

11- اهدای بسته های حمایتی به خانواده های نیازمند تحت پوشش، حمایت های مادی و معنوی از نخبگان علمی، ورزشی و هنری منطقه، برگزاری جشنواره های نوروزی، جشنواره خرما، جشنواره فیلم وموسیقی، نمایشگاه های دوره ای و اهتمام جدی در توزیع عدالت آموزشی، رفاهی و فرهنگی.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=78512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi