6

برگزاری گردهمایی بزرگ قطعه سازان خودرو کشور با حضور وزیر صمت

  • کد خبر : 35976
  • 22 فروردین 1398 - 12:36
برگزاری گردهمایی بزرگ قطعه سازان خودرو کشور با حضور وزیر صمت

گردهمایی بزرگ قطعه سازان خودرو کشور با حضور وزیر صمت و به همت انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودروی کشور با موضوع چشم انداز صنعت قطعه سازی برگزار شد.

گردهمایی بزرگ قطعه سازان خودرو کشور با حضور وزیر صمت و به همت انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودروی کشور با موضوع چشم انداز صنعت قطعه سازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، گردهمایی بزرگ قطعه سازان خودرو کشور با موضوع چشم انداز صنعت قطعه سازی در سال ۹۸، فرصت ها و چالش ها با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا و همچنین اعضای انجمن قطعه سازان  برگزار شد.

در این گردهمایی که به همت انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودروی کشور٬ با حضور دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در هتل المپیک تهران برگزار گردید، مدیران عامل خودروسازان کشور و معاونین وزارت صمت و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.

اهداف گردهمایی بزرگ قطعه سازان خودرو

تبیین چالش‌ها و فرصت‌های قطعه‌ سازی و خودروسازی به منظور ایجاد همسویی میان قطعه ‌سازان، خودروسازان، وزارت صنعت و تمامی نهادها و سازمان‌های قانون‌ گذاری و اجرایی کشور٬ جهت رفع موانع تولید قطعه و خودرو در کشور٬ از جمله اهداف و محورهای این همایش بود.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در گردهمایی بزرگ قطعه سازان خودرو کشور٬  سال ۹۷ را سالی سخت توصیف کرد و گفت: شروع بحران افزایش قیمت را از اواخر سال ۹۶ تجربه کردیم و با افزایش قیمت ارز و مواداولیه مواجه شدیم ولی از فروردین ماه سال گذشته بیشتر نگران این موضوع شدیم و در جلسات متعدد نگرانی های خود را بابت این موضوع اعلام کردیم.

۴ درخواست دبیر انجمن سازندگان قطعات

4 درخواست دبیر انجمن سازندگان قطعات

مازیار بیگلو با بیان اینکه قطعه سازان به پیشواز رونق تولید رفته اند گفت: برای سال جدید ۴ درخواست داریم.

نخست پرداخت مابقی تسهیلات ۱۱ هزار میلیاردی در قالب ارز یورو تا پایان فروردین ماه و اگر قرار است این اتفاق نیفتد خواهش داریم راهکار دیگری ارائه شود.

وی سپس به بیان درخواست دوم قطعه سازان پرداخت و گفت: اصلاح قیمت ها در سال جدید درخواست دوم ما است زیرا قطعه سازان جزء گروهی هستند که گران می خرند و ارزان می فروشند و توان بیشتری برای قطعه سازان کشور نمانده که به این روند ادامه دهند لذا از خودروسازان درخواست داریم قیمت های ما را به شکل جهانی محاسبه نمایند. 

وی در ادامه به درخواست سوم اشاره داشت و گفت: درخواست سوم ما کانال ارزی مطمئن است. امروز یک سال از زمانی که واردات بدون انتقال ارز به دلیل کنترل قیمت ارز متوقف شده است، می گذرد و در این یک سال نه قیمت ارز کنترل شد و نه ما موفق شدیم کار خود را به خوبی انجام دهیم لذا باید کانال ارزی مطمئن داشته باشیم و برای این منظور باید صرافی ها برای ما باز شود و کمک کنند کانال های غیر بانکی برای ما فراهم شود.

نقدینگی قطعه سازان به زیر صفر رسیده

وی در پایان به بیان درخواست چهارم پرداخت و گفت: در خواست چهارم ما در خصوص بیمه و مالیات و مطالبات دولت است زیرا در حالی که تمام صنعت قطعه سازی به زیاندهی رسیده باید مالیات چه چیز را پرداخت کرد؟ و در حالیکه نقدینگی قطعه سازان به زیر صفر رسیده چگونه حق بیمه ها را پرداخت کنند؟ لذا باید قطعه سازان به مدت ۲ سال از پرداخت این هزینه ها معاف شوند و پس از دو سال این مبالغ را تسویه کنند تا در مدت این دوسال قطعه سازان بتوانند توان خود را بازیابند و اجازه دهند ما تولید کنیم و شعار امسال را محقق سازیم.

مرتضوی رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در این گردهمایی گفت: امیدوارم در راستای فرمایش رهبر انقلاب با کمک دولت و مجلس بتوانیم روند جهشی که در اسفند سال ۹۷ شاهد بودیم را ادامه دهیم و با کمک شما همکاران بتوانیم رکورد جدیدی در تولید قطعه کشور به جای بگذاریم.

مرتضوی رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو

مهندس هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، دیگر سخنران گردهمایی بزرگ قطعه سازان خودرو کشور گفت: اگر صنعت خودرو تعطیل شود سالانه دولت باید ۱۵ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری هزینه کند؛ اما اختصاص نیمی از این مبلغ به صورت وام برای حفظ این صنعت کافی است.

صنعت خودروسازی محرک سایر صنایع است

صنعت خودروسازی محرک سایر صنایع است

وی صنعت خودروسازی را محرک سایر صنایع خواند و ضمن انتقاد از طرح موضوع کاهش یا حذف تعرفه واردات گفت: در کمتر کشوری در دنیا واردات خودرو بدون تعرفه است. بسیاری از کشورها برای حمایت از صنعت داخلی خود تعرفه های بالاتر از ۱۰۰ درصد را در نظر می گیرند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: دولت آمریکا تولید کشور را نشانه رفته بود و بر همین اساس تحریم های این حوزه را قبل از سایر بخش ها اعمال کرد.

صادرات خودرو نیمی از صادرات غیرنفتی ایران

صادرات خودرو نیمی از صادرات غیرنفتی ایران

دکتر رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در این گردهمایی اظهار داشت: باید داخلی سازی هر قطعه مورد نیاز صنایع مختلف که امکان ساخت آن وجود دارد، در اولویت کار قرار گرفته و این اقدام به فرهنگ تبدیل شود.

وی اصلاح روابط خودروسازان با قطعه سازان را خواستار شد و گفت: باید اموال غیردولتی خودروسازان و شرکت های وابسته آنان واگذار شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: علاوه بر ارتقای داخلی سازی، امسال باید صادرات بویژه به کشورهای همسایه، افزایش سهم بخش معدن و توجه به بازار و فناوری در اولویت قرار گیرد.

دکتر رحمانی یادآور شد: ایران سهم ۲ درصدی در واردات همسایگان از کشور ما را دارد که رقمی حدود ۲۵ میلیارد دلار است و بیش از نیمی از صادرات غیرنفتی را تشکیل می دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=35976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi