3

کنگره بین المللی مددکار اجتماعی در ایران + گالری تصاویر

  • کد خبر : 139783
  • 09 مارس 2023 - 12:05
کنگره بین المللی مددکار اجتماعی در ایران + گالری تصاویر

به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی،کنگره بین الملی مددکار اجتماعی در ایران در حال برگزاری است. متن بیانیه ی دبیرکل کنگره: به نقش موثر مدکاران اجتماعی در ایران ادغان دارم/  از اقدامات انجمن مددکاران اجتماعی تشکر می کنم روری ترویل دبیر کل فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی ایران در مراسم افتتاحیه  سی و هفتمین همایش ملی و […]

به گزارش رسانه مسئولیت اجتماعی،کنگره بین الملی مددکار اجتماعی در ایران در حال برگزاری است.

متن بیانیه ی دبیرکل کنگره:

به نقش موثر مدکاران اجتماعی در ایران ادغان دارم/  از اقدامات انجمن مددکاران اجتماعی تشکر می کنم

روری ترویل دبیر کل فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی ایران در مراسم افتتاحیه  سی و هفتمین همایش ملی و پنجمین کنگره بین المللی روز مددکاری اجتماعی  که به همت انجمن مددکاران اجتماعی ایران و با همکاری هفده کشور وحدود پنجاه سازمان و انجمن های  داخلی برگزار شد فرارسیون این مناسبت ها را به مددکاران اجتماعی ایران تبریک گفت.

وی در ادامه اشاره کردند که این اتفاق خوبی است که شما  در ایران هم مثل بسیاری از نقاط  دیگر جهان روز های ملی کشورتان و روز جهانی مددکار اجتماعی را جشن می گیرید و همایش برگزار می کنید  تا فرصتی برای گفت و گوی اجتماعی درباره موضوعات مختلف از جمله شعار سال جهانی  فدراسیون در سال 2023 را  با ماهیت  بین رشته ایی و چند نهادی  فراهم کنید.تجربه موفقی که در چند سال اخیر داشتید ومن هم  شاهد این فرصت ها و اقدامات خوب در ایران بودم .

دبیرکل فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی به نقش مددکاران اجتماعی در تمام نقاط جهان از جمله ایران اشاره کرد. من هم اطلاع دارم وآگاه هستم که این روز ها و سال ها به دلیل کرونا و اتفاقات دیگر دشواری های را تجربه کردید و اقداماتی هم به تناسب وظایف قانونی و حرفه ای و اساسنامه خودتان و بر اساس اخلاق حرفه ای در حدتوان خود  انجام دادید.من به عنوان دبیر کل فدراسیون بر این  باورم که شما مددکاران اجتماعی و انجمن مددکاران اجتماعی ایران رویکرد بسیار موثری را در پیش گرفتید که همه ارزش های مددکاری اجتماعی آن پاسداری شود.ما در فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی از شما متشکریم و به اقدامات شما اطلاع داریم ومعترف هستیم وبرای شما آرزوی توفیق می کنیم.همچنین آرزومی کنم که این همایش ومراسمی که بصورت بین المللی وبا  استقبال بسیار خوب همه تشکل های جهانی و منطقه ای و همکاری انجمن ها، دانشگاه ها، سازمان ها، سازمان های غیر دولتی برگزار می کنید تا در باره شعار سال جهانی فدراسیون مبنی بر« احترم به توع از طریق اقدام اجتماعی مشترک« و شعار سال خودتان مبنی بر «مددکاری اجتماعی وتنوع اجتماعی» که هم راستا با شعار جهانی است، لذت ببرید وبه اهداف همایش برسید. وی در پایان اعلام کرد که مشتاقیم کهدر آینده هم با شما همکاری مان را ادامه دهیم و از طرف فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی ازشما بسیار متشکریم

.

دکتر سید حسن موسوی چلک

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران :

 پذیرش تنوع اجتماعی می تواند بسترساز عدالت در دسترسی خدمات برای همه گروه ها و مردم باشد./ تنوع اجتماعی موضوعی است که این جهان را زنده تر و جذاب تر می کند/ مددکاران اجتماعی مشعل داران تنوع  اجتماعی هستند.

 دکترسید حسن موسوی چلک ریس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ودبیر علمی سی و هفتمین همایش ملی و پنجمین کنگره بین المللی مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی اشاره کردند که هر ساله به مناسبت روز های ملی و جهانی مددکار اجتماعی همایشی توسط انجمن مددکاران اجتماعی ایران با همکاری دستگاه ها، دانشگاه ها، انجمن ها و تشکل های بین المللی مددکاران اجتماعی برگزار می کند. ضمن تبریک ولادت امام علی(ع) و  روزهای ملی  و جهانی مددکار اجتماعی به استحضارمی رساند که  پنجمین کنگره بین المللی و سی و هفتمین همایش به مناسب روزهای ملی و جهانی مددکار اجتماعی با عنوان « مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی» بصورت برخط (آنلاین)  توسط انجمن مددکاران اجتماعی ایران برنامه ریزی شد که در تاریخ هجدهم اسفند ماه سال 1401  با حضور مسوولین و صاحب نظران جهانی و داخلی شد. بر این باوریم که در دنیای بزرگی که انسان ها با ادیان، رنگ ها، نژاد ها، اقوام، زبان ها و…. مختلفی زندگی می کنند و خداوند در قرآن (آیه 22 سوره مبارکه روم ) هم اختلاف زبان ها و رنگ ها را از نشانه های قدرت خود بیان کرده و آن را نشانه هایی برای دانشوران می داند،  می توانیم با پذیرش تنوع اجتماعی و فرهنگی و احترام به حقوق همه شهروندان‌، حذف تبعیض‌ها و عدالت در دسترسی به خدمات و امکانات در حوزه های مختلف، دنیایی پر از آرامش، صلح و مهربانی بسازیم و البته این جهان را باید ساخت.

دبیر علمی همایش درادامه اضافه کردندکه  ضمن اینکه در مددکاری اجتماعی دو اصل اساسی  « پذیرش» و« فردیت» را داریم  که بر پذیرش و توجه به تنوع اجتماعی تاکید دارند.همچنین بر اساس بیانیه جهانی اصول اخلاق حرفه ای مددکاری اجتماعی که در مجمع جهانی فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در ایرلند مصوب شد وانجمن ایران به دلیل حضور در کمیته اخلاق فدراسیون نقش موثری داشت، به « احترام به تفاوت ها» تاکید شده است.

کمیسراخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در خصوص این که چرا موضوع تنوع اجتماعی در مددکاری اجتماعی اهمیت دارد تاکید کردند که در مددکاری اجتماعی هم  توجه به تنوع اهمیت دارد چرا که مددکاران اجتماعی با افرادی که سر و کاردارند  از نظر فرهنگی  اجتماعی از قبیل: قومیت، سبک زندگی، مذهب، زبان، سلیقه ونیاز ها،  نژاد، شرایط اقتصادی، شرایط اجتماعی، سلامتی، مشکلات، جنسیت، توانایی ها وقابلیت ها و… تفاوت دارند.پذیرش افراد با  فرهنگ های مختلف بسیار ارزشمند باشد. چرا که افراد احساسی می کنند که حقوق همه آنها علیرغم همه تفاوت های که دارند در جامعه مورد توجه قرار می گیرد.تنوع اجتماعی موضوعی است که این جهان را زنده تر و جذاب تر می کند. چون احساس می کنند به جامعه ایی که در آن زندگی می کنند تعلق دارند واحساس تبعیض نمی کنند  واین تعلق می تواند پشتوانه محکمی برای افراد با ویژگی های مختلف و  متفاوت باشد. همچنین زندگی مسالمت آمیزی در کنار یکدیگر داشته باشند که مددکاران اجتماعی هم به دنیال همین موضوع هستند. طبیعتا ما مددکاران اجتماعی هم خواهان همین هستیم که  عدالت اجتماعی در جامعه برای همه مردم تحقق پیدا کند، انسجام وهمبستگی  در جوامع مختلف  بیشتر شود، مشکلات اجتماعی و .. کمتر شود، فقر کنترل شود ، جرایم کمتر شود و…. تا زمینه ارتقای سلامت اجتماعی و به زیستن اجتماعی بیش از پیش فراهم شود.

موسوی چلک در خصوص سازمان های همکار در این همایش حدود 50 سازمان وتشکل وانجمن و سازمان  ورسانه ها همکاری دارند وهمچنین از همکاری  وحمایت فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی(IFSW)، انجمن جهانی مدارس(دانشگاه ها) مددکاری اجتماعی(IASSW)، شورای بین المللی رفاه اجتماعی( ICSW)  که سه تشکل جهانی مرتبط با مددکاری اجتماعی هستند ، برخورداریم. منطقه آسیا- اقیانوسیه فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی هم حمایت وهمکاری دارد.و در کنار این تشکل ها از همکاری اساتید وصاحب نظران برجسته مددکاری اجتماعی جهان که برخی از آنها کتاب های مختلف شان درایران تدریس می شود، هم سخنرانی دارند.درمجموع تعداد هفده کشور با همایش ایران همکاری دارند. این خود نشان دهنده نقش انجمن مددکاران اجتماعی ایران در اعتماد سازی مجامع جهانی است. دراختیار داشتن چندین کرسی بین المللی  ومنطقه ای توسط انجمن مددکاران اجتنماعی ایران هم خود گویای همین اعتماد به انجمن ایران توسط تمامی مجامع جهانی مددکاری اجتماعی است .نکته قابل تامل دیگر این است که به دلیل اهمیت موضوع و توجه به رویکرد بین رشته ای بودن موضوع تنوع اجتماعی تلاش شد از ظرفیت متخصصین رشته های دیگراز قبیل جامعه شناسی، اقتصاد، روانشناسی، رفاه اجتماعی، حقوق، توانبخشی و.. هم استفاده شود. همچنین نظر به اهمیت توجه به رویکرد چند نهادی در حوزه مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی همکاری دانشگاه ها، انجمن ها ی تخصصی،  برخی از وزارت خانه ها، سازمان های غیر دولتی مرتبط با گروه های هدف مددکاری اجتماعی و… را هم داشته باشیم .  این هم نشان می دهد که اکثر سازمان های مرتبط با مددکاری اجتماعی و مجامع دانشگاهی و انجمن های تخصصی و تشکل های غیر دولتی و رسانه ها هم به انجمن مددکاران اجتماعی ایران اعتماد خوبی دارند. گرچه برخی ازسازمان ها نحوه تعامل شان با انجمن در ادوار مختلف فراز و فرودهای دارد ولی انجمن مددکاران اجتماعی ایران برای آبادانی ایران عزیز همیشه به دنبال تعامل سازنده با همه دستگاه ها انجمن ها و.. است.موسوی چلک در ادامه به اهداء نشات سلامت اجتماعی به دکتر لارنس شو.لمن استادبرجشته مددکاری لاجتماعیدذر جهاناشاره کرد و بیانکردند که انجمن در طول این سال ها برای پیشگامان سلامت اجتماعی درداخل وخارج از کشور نشان سلامت اجتماعی اهداء می کند که تاکنون به هفت نفر ایرانی و چهار نفر از اساتید خارجی تقدیم شده است و دوازدهمین نشان سلامت اجتماعی هم به دکتر لارنس شولمن که کتاب های مختلف ایشان در دانشگاه های  ایران در مقاطع مختلف تحصیلی هم تدریس می شود به پاس تلاش های علمی شان تقدیم می شود. رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در پایان گفتند که  نیاز هست تا دانشگاه هایان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری روی موضوع تنوع اجتماعی و مددکاری اجتماعی کارهای علمی انجام دهند و در طول سال بتوانیم جلسات مختلفی برای تشریح و بررسی همه جوانب موضوع داشته باشیم.اگر به دلیل مشکل اینترنت صدا و تصویر برای همه بزرگواران مناسب نبود عذر خواهی می کنم.از همه دستگاه های همکار، و اصحاب رسانه و اعضاء انجمن مددکاران اجتماعی ایران، اساتید وصاحب نظران و همه شرکت کنندگان در همایش سپاسگزاری می  کنم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات ومشارکت های اجتماعی شهرداری تهران:

حوزه مدیریت شهری بایستی به تنوع و تکثر آسیب های اجتماعی توجه کرد./ نیازمند مدیریت یکپارچه در حوزه مسایل اجتماعی هستیم.

دکتر احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در سی و هفتمین همایش ملی و پنجمین کنگره بین المللی روز مددکاری اجتماعی  که به همت انجمن مددکاراتناجتماعی ایرانو با همکاری هفده کشور وحدود پنجاه سازمان وانجمن های  داخلی برگزار شد گفت در حوزه مدیریت شهری بایستی به تنوع و تکثر آسیب های اجتماعی توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی شکل گیری آسیب های اجتماعی از جمله بی خانمانی، معتادان بی خانمان، کودکان کار و خیابان و دیگر آسیب ها غفلت از توجه به پیچیدگی های انسان و به طور کلی مسائل حوزه اجتماعی است، راه حل اساسی را مدیریت یکپارچه و مسنجم در حوزه آسیب های اجتماعی دانست.

دکتر احمدی صدر تاکید کرد آسیب دیدگان اجتماعی هم انسان هستند و بخشی از اجتماع هستند و باید در مدیریت مسائل اجتماعی به حفظ حرمت ذات انسان و کرامت انسانی توجه داشت و اگر این نگاه در مدیریت مسائل اجتماعی به کار گرفته شود می توان انتظار افزایش سلامت اجتماعی و تاب آوری جامعه داشت.

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران که در همایش مددکاری اجتماعی و تنوع اجتماعی سخنرانی می کرد، تعدد تصمیم گیری و فرماندهی در مدیریت مسائل اجتماعی را یکی از آسیب های حوزه مدیریت مسائل اجتماعی دانست و بر مدیریت یکپارچه و مسنجم تاکید کرد و اگر مسئولین، سیاستگذاران با نگاه مبتنی بر حفظ کرامت انسان ها و تنوع مسائل اجتماعی عمل کنند انتظار بهبود شرایط در حوزه اجتماعی می توان داشت.

گالری تصاویر:

این گزارش در حال تکمیل شدن است…

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=139783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi