1

کشف نوعی مولکول که باعث رفع خستگی سلول‌های ایمنی میشود

  • کد خبر : 127703
  • 16 آگوست 2022 - 2:25
کشف نوعی مولکول که باعث رفع خستگی سلول‌های ایمنی میشود

بررسی جدید پژوهشگران استرالیایی نشان می دهد یک مولکول خاص می‌تواند باعث رفع خستگی سلول های ایمنی شده تا آنها بتوانند بهتر در مقابل بیماری ها مقابله کنند. به گزارش دانستنی آنلاین ،سیستم ایمنی بدن به عنوان خط دفاعی شامل سلولهای T هستند که می توانند در هنگام مقابله با بیماریها خسته شوند. به همین […]

بررسی جدید پژوهشگران استرالیایی نشان می دهد یک مولکول خاص می‌تواند باعث رفع خستگی سلول های ایمنی شده تا آنها بتوانند بهتر در مقابل بیماری ها مقابله کنند.

کشف نوعی مولکول که باعث رفع خستگی سلول‌های ایمنی میشود

به گزارش دانستنی آنلاین ،سیستم ایمنی بدن به عنوان خط دفاعی شامل سلولهای T هستند که می توانند در هنگام مقابله با بیماریها خسته شوند. به همین دلیل پژوهشگران موسسه دوهرتی استرالیا با کشف یک مولکول خاص به دنبال احیای این سلول ها و رفع خستگی آنها هستند. در صورت مواجهه سیستم ایمنی با یک تهدید مداوم همانند سرطان یا عفونت های مزمن امکان خستگی سلولهای T وجود دارد. به طوری که ممکن است به دلیل عدم توانایی لازم امکان مقابله با عوامل بیماری زا وجود نداشته باشد.

به همین دلیل در برخی موارد روش هایی مانند ایمنی درمانی در بیماران با شکست مواجه می شود. پژوهش جدید نیز با هدف جلوگیری از خستگی سیستم ایمنی انجام شده است. مجموعه ای از سلول ها به نام Tpex به عنوان زیر مجموعه سلول های T وجود دارند که حتی پس از نابودی سلول‌های T نیز به کار خود ادامه می دهند. اکنون پژوهشگران در تحقیقات خود متوجه وجود نوعی مولکول خاص برای قدرت دهی به این سلول ها شدند.

دکتر لورنس کرچمر، پژوهشگر ارشد در این مطالعه می گوید: مولکول های کشف شده باعث جوانی سلولهای T شده و به سلولهای خسته کمک میکند تا احیا شوند. در این بررسی یک فاکتور جدید به نام Myb نیز شناسایی شد که وظیفه کنترل عملکرد سلول های خسته شده مشابه سلول های بنیادی را برعهده دارد. این فاکتور باعث تشکیل جمعیت سلولی شده و در صورت نبود آن سلولهای T نمی‌توانند خود را در برابر عفونت مزمن حفظ کنند./تکنا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=127703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi