1
دفتر امور شرکت‌های دولتی خبر داد:

کتاب عملکرد مالی 5 ساله شرکت های دولتی منتشر شد

  • کد خبر : 142359
  • 23 می 2023 - 9:10
کتاب عملکرد مالی 5 ساله شرکت های دولتی منتشر شد

دانستنی آنلاین: دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با هدف فهم بیشتر صورت‌های مالی و ارائه تصویری از عملکرد شرکت‌های دولتی اصلی در طی یک دوره ۵ ساله از انتشار  کتابی  با عنوان” نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی” خبر داد. به گزارش دانستنی آنلاین، در توضیحاتی که دفتر امور شرکت‌های دولتی در […]

دانستنی آنلاین: دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با هدف فهم بیشتر صورت‌های مالی و ارائه تصویری از عملکرد شرکت‌های دولتی اصلی در طی یک دوره ۵ ساله از انتشار  کتابی  با عنوان” نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی” خبر داد.

به گزارش دانستنی آنلاین، در توضیحاتی که دفتر امور شرکت‌های دولتی در معرفی این کتاب ارائه کرده، آمده است: شرکت‌های دولتی با در اختیار داشتن حجم زیادی از دارایی‌های کشور نقش مهم و موثری در حوزه اقتصادی دارند و تاثیر فعالیت این شرکت‌ها بر متغیر‌های کلان اقتصادی از جمله تولید، اشتغال، سطح عمومی قیمت‌ها و سرمایه‌گذاری و نیز اجرا و تحقق برنامه‌های اقتصادی و توسعه دولت بسیار چشمگیر و گسترده است.

در بخش دیگری از این توضیحات، آمده است: مهمترین ابزار برای بررسی وضعیت هر شرکت، صورت‌های مالی حسابرسی شده آن است. چرا که صورت‌های مالی، حاوی اطلاعات جامعی از میزان دارایی‌ها، بدهی‌ها، درآمدها، هزینه‌ها و سودآوری و یا زیاد دهی شرکت‌ها بوده و تصویر واقعی از عملکرد شرکت‌ها را نشان می‌دهد.

از آغاز سال ۱۴۰۱ انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی در سامانه کدال آغاز شد، اما جای خالی گزارش‌هایی که با استفاده از اطلاعات مندرج در این صورت‌های مالی به بررسی روند عملکرد این شرکت‌ها در سال‌های اخیر و همچنین مقایسه آن‌ها بپردازد به شدت احساس می‌شد لذا با هدف پر کردن این خلاء، کتاب” نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی” تهیه شد.

دفتر امور شرکت‌های دولتی در ادامه معرفی کتاب آورده است: به باور تهیه‌کنندگان کتاب، تهیه و انتشار آن انگیزه‌ای برای آشنایی بیشتر کارشناسان و متخصصان مالی و اقتصادی و فرصتی برای ورود آنان با حوزه شرکت‌های دولتی خواهد بود. این کتاب شامل اطلاعات هویتی تمام شرکت‌های دولتی اصلی و مادر تخصصی است و در کنار آن، مهمترین اقلام و نسبت‌های مالی استخراج و محاسبه شده از صورت‌های مالی این شرکت‌ها نیز منتشر شده است.

در راستای ارائه تصویری کامل‌تر و واضح‌تر از شرکت‌های دولتی نسل اول که دولت سهامداری مستقیم آن‌ها بوده، شاخص‌های مالی مندرج در این کتاب، هم به صورت تفکیک شده برای هر شرکت و هم به صورت مقایسه آماری ۵ ساله در این کتاب آورده شده است. دفتر امور شرکت‌های دولتی در آخر ابراز امیدواری کرده است؛ پیشنهادات اندیشمندان، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان، در سال‌های آینده سبب اصلاح و بهبود این کتاب شود./شادا

نسخه الکترونیک کتاب «نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی»

کتاب " نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی" منتشر شد

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=142359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi