1

کاهش وزن کیفیت اسپرم‌ها را در مردان چاق افزایش می‌دهد

  • کد خبر : 126846
  • 24 ژوئن 2022 - 7:16
کاهش وزن کیفیت اسپرم‌ها را در مردان چاق افزایش می‌دهد

کاهش وزن یکی از راهکارهای مؤثر برای بهبود باروری مردان است زیرا تعداد اسپرماتوزوئیدها دو برابر می‌شود. به گزارش دانستنی انلاین ، چاقی یکی از چالش‌‌های جدی سلامت است که زمینه ساز بیماری‌ های مختلف نظیر دیابت نوع 2 و ناراحتی‌های قلبی‌عروقی می شود. البته تجمع چربی در بافت‌های بدن بر کیفیت اسپرم ها نیز […]

کاهش وزن یکی از راهکارهای مؤثر برای بهبود باروری مردان است زیرا تعداد اسپرماتوزوئیدها دو برابر می‌شود.

کاهش وزن کیفیت اسپرم‌ها را در مردان چاق افزایش می‌دهد

به گزارش دانستنی انلاین ، چاقی یکی از چالش‌‌های جدی سلامت است که زمینه ساز بیماری‌ های مختلف نظیر دیابت نوع 2 و ناراحتی‌های قلبی‌عروقی می شود. البته تجمع چربی در بافت‌های بدن بر کیفیت اسپرم ها نیز تاثیر می‌گذارد و یکی از عوامل ناباروری مردان محسوب می‌شود.
براساس پژوهش محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک، اگر مردان چاق وزن خود را کاهش دهند و این تناسب اندام به‌طور مستمر حفظ شود، تعدد اسپرماتوزوئیدها دو برابر می‌شود.
محققان در این زمینه مطالعه بالینی در مورد 56 مرد 18 تا 65 سال که نمایه توده بدنی آنها بین 32 تا 43 بود، انجام دادند. شایان ذکر است که نمایه توده بدنی 30 تا 35 به‌عنوان چاقی متوسط، 35 تا 40 به‌عنوان چاقی شدید و 40 به‌عنوان چاقی بسیار جدی شناخته می‌شود.
این نخستین مطالعه طولانی‌مدت است که در مورد کیفیت اسپرم مردان و ارتباط با کاهش وزن صورت گرفت. 16 کیلوگرم کاهش وزن مقدار اسپرم‌ها را 50% افزایش می‌دهد و تعداد اسپرماتوزوئیدها طی هشت هفته پس از کاهش وزن، 40% خواهدبود. اگر تناسب اندام حفظ شود، این تاثیر مثبت بر اسپرم‌ها نیز حفظ می‌شود و درغیر این صورت، شرایط قبل بازمی‌گردد.
در این مطالعه همه مردان رژیم غذایی را طی هشت هفته ادامه دادند. سپس وضعیت آنها در چهار گروه طی یک سال بررسی شد؛ دو گروه داروهای ضدچاقی و دو گروه دارونما مصرف کردند. یک گروه از کسانی که دارونما مصرف کردند نیز برنامه ورزشی هفتگی حداقل 150 دقیقه تمرینات متوسط یا 75 دقیقه تمرینات شدید یا برنامه‌ای متشکل از هر دو نوع تمرین را داشتند.
یک سال بعد فقط گروهی که دارونما مصرف کردند و تمرین ورزشی نداشتند نیمی از مقدار وزنی که ابتدا کم کرده‌بودند را دوباره به‌دست آوردند. طبیعتا این بازگشت وزن می‌تواند زمینه‌ساز اختلال اسپرم‌ها و مشکلات ناباروری شود./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126846

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi