4

چرا استاندارد مواد غذایی و بهداشتی باید رعایت شود؟ + ویدئو

  • کد خبر : 13951
  • 09 خرداد 1396 - 9:59
چرا استاندارد مواد غذایی و بهداشتی باید رعایت شود؟ + ویدئو

تولید مواد غذایی و بهداشتی بر طبق قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آیین‌نامه‌های اجرایی آن و مقررات مربوط که به تصویب وزارت بهداشت و درمان رسیده و ابلاغ گردیده است، باید انجام گیرد و استاندارد مواد غذایی و بهداشتی باید رعایت شود.

تولید مواد غذایی و بهداشتی بر طبق قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آیین‌نامه‌های اجرایی آن و نیز قانون تعزیرات حکومتی و ضوابط و مقررات مربوط که به تصویب وزارت بهداشت و درمان رسیده و ابلاغ گردیده است، باید انجام گیرد و استاندارد مواد غذایی و بهداشتی باید رعایت شود. بر این اساس کالاهایی که به‌صورت بازرگانی و به شکل انبوه در بسته بندی مشخص و با نام و نشان تجاری تولید و عرضه می‌شوند، مشمول این قانون می‌باشند.

بنابراین، احداث واحد تولیدی، بهره‌برداری، تهیه مواد اولیه، تهیه وسایل، تجهیزات و دستگاه‌ها، استخدام کارکنان فنی و تخصصی و کارگران، تولید محصول و توزیع آن باید بر طبق قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، آئین‌نامه‌های اجرایی، ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های وزارت درمان و آموزش پزشکی باشد.

در انیمیشن (پویانمایی) این پست که در خصوص لزوم رعایت استاندارد مواد غذایی و بهداشتی تهیه شده است، ناما مخفف نشان استاندارد ملی ایران می باشد که در این مجموعه نام کاراکتر مأمور سازمان ملی استاندارد است.

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi