3

پیگیری یک پروژه: بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی صاحب کوثر تهرانسر/بودجه ساخت نداریم

  • کد خبر : 45576
  • 20 جولای 2019 - 10:50
پیگیری یک پروژه: بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی صاحب کوثر تهرانسر/بودجه ساخت نداریم

دانستنی آنلاین/فرهاد اسماعیلی: چند سالی است که تابلو بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی خیریه صاحب کوثر٬ نبش بلوار لاله به چشم می خورد. بیمارستانی که قرار بود ۱۰ سال پیش به بهره برداری برسد اما تاکنون افتتاح نشده است. با توجه به محرومیت این منطقه از نظر سرانه بیمارستان و جمعیت زیاد آن٬  اففتاح این بیمارستان ضروری […]

دانستنی آنلاین/فرهاد اسماعیلی: چند سالی است که تابلو بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی خیریه صاحب کوثر٬ نبش بلوار لاله به چشم می خورد. بیمارستانی که قرار بود ۱۰ سال پیش به بهره برداری برسد اما تاکنون افتتاح نشده است. با توجه به محرومیت این منطقه از نظر سرانه بیمارستان و جمعیت زیاد آن٬  اففتاح این بیمارستان ضروری است. بر همین اساس به سراغ مدیر بیمارستان رفتیم تا اطلاعاتی را درباره آن کسب کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ هوشنگ خدمتی مدیر مرکز درمانی خیریه صاحب کوثر درباره مشکلات این بیمارستان به خبرنگار ما گفت: منابع مالی نخستین مشکل ما در متوقف شدن پروژه عمرانی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی صاحب کوثر است. چراکه پروژه ساخت این بیمارستان با دریافتی هایی که درمانگاه تخصصی صاحب کوثر دارد٬ انجام شده است و تاکنون پیشرفت بنای پروژه ۸۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه با تغییرات در میزان تعرفه های درمانی مشکلات پروژه نیز آغاز شد٬ افزود: پارسال تعرفه ۱۷.۵ درصد بود که متاسفانه امسال این تعرفه ها با کاهش یک درصدی به ۱۶.۵ درصد رسیده است. همین موضوع ما را با مشکل مواجه کرده است و باعث شده که در هزینه های جاری دچار مشکل شویم چه رسد به هزینه های عمرانی بیمارستان.

خدمتی ادامه داد: اینکه پرداختی های سازمان تامین اجتماعی ۱.۵ سال بعد است نیز مشکلات زیادی برای مراکز درمانی و بیمارستان ها ایجاد کرده است. به طوریکه برخی بیمارستان های خیریه شهرستانی به حالت نیمه تعطیل و تعطیل در امده است.

وی به تغییر در ضوابط ساخت و ساز از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با توجه به طولانی شدن زمان ساخت پروژه٬ ما بر اساس ضوابط ۱۰ سال پیش پروژه را جلو بردیم و اکنون برای ادامه آن مشکلاتی را با آتش نشانی و وزارت بهداشت داریم. در بحث آتش نشانی تغییرات در حال انجام است و ضوابط وزارت بهداشت را نیز باید انجام دهیم.

مدیر بیمارستان صاحب کوثر تهرانسر با انتقاد از کمک نکردن وزارت بهداشت در بحث ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی٬ تصریح کرد: بر اساس تصمیم هیات مدیره خیریه٬ مقرر شده که قعلا یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی را راه اندازی کنیم که برآورد ما برای راه اندازی آن حدود ۱۵ میلیارد تومان است. البته این فقط برای ساخت ساختمان است و توسعه بخش اورژانس.

وی در پاسخ به این پرسش که تجهیزات بیمارستان چگونه تهیه می شود٬ بیان کرد: طی مذاکراتی که با شرکت صاایران داشتیم قرار شده که این شرکت تمامی تجهیزات مورد نیاز ما را تامین کرده و و از درآمد بیمارستان درصدی را دریافت کند. به هر حال این کار هم برای آن شرکت رزومه کاری شده و هم به نفع ما خواهد بود.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=45576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi