1
به مناسبت هفته محیط زیست

«وقف پرنده ها» مرثیه ای برای محیط زیست/ویدئو

  • کد خبر : 143152
  • 06 ژوئن 2023 - 15:36
«وقف پرنده ها» مرثیه ای برای محیط زیست/ویدئو

دانستنی آنلاین: تقریباً بیشتر خوانندگان در سراسر جهان، آثاری با موضوع محیط زیست و یا صلح در کارنامه خود دارند. برخی از این آثار آنچنان ماندگار می شنود، که تا ده ها سال همچنان تازگی خود را حفظ می کنند. به گزارش دانستنی آنلاین؛ موسیقی بیانگر پیوند جسم و روح انسان با محیط اطراف وی […]

دانستنی آنلاین: تقریباً بیشتر خوانندگان در سراسر جهان، آثاری با موضوع محیط زیست و یا صلح در کارنامه خود دارند. برخی از این آثار آنچنان ماندگار می شنود، که تا ده ها سال همچنان تازگی خود را حفظ می کنند.

به گزارش دانستنی آنلاین؛ موسیقی بیانگر پیوند جسم و روح انسان با محیط اطراف وی و نیز نمایانگر هماهنگی و هارمونی بین اجزای مختلف طبیعت است. موسیقی در ذات خود برگرفته از اصوات طبیعی است و به هر میزان که به طبیعت نزدیک شود, در واقع به ذات خود نزدیک شده است, زیرا اصوات چیزی نیستند جز روح طبیعت.

به همین دلیل است که وقتی موسیقی و ترانه دست به دست هم می دهند تا از طبیعت سخن بگویند، دیگر تفاوتی ندارد که سبک آن اثر راک، پاپ و به تعبیری غربی است یا آنکه مجموعه ای از سازهای محلی این مرثیه را زمزمه می کنند. مهم کلامی است که حتی اگر همزبان ما نباشد، با ما همدل است.

طبیعت و محیط زیست بر رفتار و ذهنیت مردم مناطق مختلف و در نتیجه موسیقی آن ها تاثیر متفاوتی می گذارد.

یکی از آثار معروف موسیقی در باب طبیعت،  earth song یا صدای زمین اثر مایکل جکسون است که از شهرت بالایی برخوردا است. در این اثر، به موضوعاتی چون جنگ، ویرانی، نابودی جنگل های آمازون، و تمام بلاهایی که انسان بر سر زمین آورده اشاره می شود.

در کشور ما نیز برخی از آثار موسیقی در باب طبیعت و محیط زیست خلق شده اند که به رغم گذشت سال ها از تولید آن، همچنان بر دل می نشینند.

یکی از این آثر، ترانه وقف پرنده ها با صدای قاسم افشار است. در ادامه موزیک ویدئوی «وقف پرنده ها» با صدای قاسم افشار را تماشا کنید.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=143152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi