1

هوشمندسازی کنترل و مدیریت گاز در همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی

  • کد خبر : 114635
  • 03 فوریه 2022 - 10:51
هوشمندسازی کنترل و مدیریت گاز در همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی

همکاری چهار جانبه بخش‌های خصوصی و دولتی موجب شد تا پلتفرم “کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گاز” مبتنی بر اینترنت اشیا در کشور پیاده‌سازی شود. به گزارش دانستنی آنلاین ، محسن ابوئی مهریزی، رئیس هیات مدیره یکی از شرکت‌های دانش بنیان مجری این طرح با بیان اینکه پیش‌تر بابت تولید “مودم‌های سیم کارت خور” از […]

همکاری چهار جانبه بخش‌های خصوصی و دولتی موجب شد تا پلتفرم “کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گاز” مبتنی بر اینترنت اشیا در کشور پیاده‌سازی شود.

به گزارش دانستنی آنلاین ، محسن ابوئی مهریزی، رئیس هیات مدیره یکی از شرکت‌های دانش بنیان مجری این طرح با بیان اینکه پیش‌تر بابت تولید “مودم‌های سیم کارت خور” از تسهیلات صندوق نوآوری به مبلغ ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز بهره‌مند شده‌ایم، گفت: پلتفرم “کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گاز” بر اساس انتشار فراخوانی از سوی شرکت ملی گاز طی فراخوانی در اواخر سال ۹۶ با هدف تولید محصولی به منظور کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گاز طراحی و ساخته شد و موفق به عقد قرارداد با این شرکت شدیم.

وی درباره تفاوت هوشمندسازی کنتورهای گاز با کنتورهای برق و آب گفت: در پروژه هوشمندسازی کنتورهای گاز، ما به دلیل استانداردهای بالای حفاظتی و امنیتی و نیز در دسترس نبودن برق ناچار هستیم از بسترهای ارتباطی مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) استفاده کنیم، لذا امکان استفاده از شبکه‌های موجود موبایلی که در سایر حوزه‌های اندازه‌گیری استفاده می‌شود، وجود ندارد.

مهریزی خاطر نشان کرد: ما از اوایل سال ۱۳۹۷، طی تفاهم‌نامه همکاری مشترک با شرکت کنترل گاز اکباتان که در همدان مستقر است و بستر ارتباطی NB-IoT شبکه ایرانسل، کار مشترکی را با این شرکت‌ها آغاز کردیم و این مجموعه تلاش می‌کند اکوسیستم هوشمندسازی در بخش اندازه‌گیری را به بهترین شکل پیاده‌سازی کرده و راه را برای ورود به سایر ورتیکال‌ها باز کند.

وی ادامه داد: این طرح حاصل همکاری ۴ جانبه بخش‌های خصوصی و دولتی است و آمادگی داریم که پس از تایید شرکت ملی گاز که مشتری نهایی آن است، محصول کنتورهای هوشمند گاز را در سطح مشترکین موردنظر کارفرما ارائه پیاده‌سازی کنیم.

رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان یادآورشد: مجریان این طرح درصدد هستند تا علاوه بر ارائه توانمندی این مجموعه مشارکتی، با ایجاد همگرایی بین بازیگران این حوزه، زمینه را برای عملیاتی‌سازی این پروژه ملی فراهم کنند./ایسنا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=114635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi