4

هندونه شب یلدا باس این مدلی باشه!

  • کد خبر : 133792
  • 26 نوامبر 2022 - 19:19
هندونه شب یلدا باس این مدلی باشه!

با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا یکی از دغدغه های همیشگی آقایان خرید هندوانه سرخ و شیرین است. در این مطلب نکاتی که موقع خرید هندوانه باید به آنها توجه داشته باشید آورده ایم. به گزارش دانستنی آنلاین، هرچند که زمستان، مخصوصاً شب یلدا هم، مردم سعی می‌کنند این میوه را تهیه کرده […]

با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا یکی از دغدغه های همیشگی آقایان خرید هندوانه سرخ و شیرین است. در این مطلب نکاتی که موقع خرید هندوانه باید به آنها توجه داشته باشید آورده ایم.

به گزارش دانستنی آنلاین، هرچند که زمستان، مخصوصاً شب یلدا هم، مردم سعی می‌کنند این میوه را تهیه کرده و در سفره خود داشته باشند. تشخیص هندوانه خوب از قدیم تا الان، به عنوان یک تخصص در بین ما ایرانی‌ها به شمار می‌رود.

به کمک برخی روش‌ها، می‌توان انتخاب بهتری در رابطه با خرید آن داشت. این موارد را به خوبی به ذهن بسپارید. در ادامه، این روش‌ها را برای شما شرح خواهیم داد.

۱. تشخیص هندوانه خوب از روی ظاهر

یکی از راه‌های تشخیص هندوانه شیرین و خوشمزه، دقت به ویژگی‌های ظاهری و شکل آن است. وقتی در حال خرید یک هندوانه هستید، باید دقت کنید که ظاهر آن یک دست و صاف باشد. یعنی دچار فرورفتگی، برآمدگی و کوفتگی نباشد. این نواقص در ظاهر هندوانه نشان می‌دهد که به اندازه کافی نور دریافت نکرده و به خوبی مراحل رشد را طی نکرده است. همچنین از خرید هندوانه خیلی بزرگ هم اجتناب کنید.

۲. انتخاب هندوانه از روی لکه زرد

وقتی در حال انتخاب هندوانه هستید، سعی کنید به رنگ آن خوب نگاه کنید. یک هندوانه خوشمزه و شیرین، باید یه لکه زرد رنگ داشته باشد. این لکه، محل تماس هندوانه با زمین است که به آن لکه زمین می‌گویند. باید دقت کنید که رنگ آن باید زرد تیره بوده تا نشان از رسیدن کامل میوه باشد. اگر هندوانه لکه سفید داشت یا اصلا لکه‌ای نداشت، بدانید که خوب رشد نکرده و زود برداشت شده است.

۳. وزن هندوانه

هندوانه‌ای که به خوبی رشد کرده و رسیده باشد، باید وزن زیادی هم داشته باشد. البته وزن زیاد باید به نسبت ابعاد آن عادی به نظر بیاید. وزن بالای هندوانه نشان از آبدار بودن و رسیده بودن آن است. یکی از راه‌های انتخاب هندوانه سنگین، این است که چندتا را با دست بگیرید و با هم مقایسه کنید تا هرکدام که وزن بیشتری دارد را انتخاب کنید.

۴. انتخاب هندوانه خوب از روی رنگ

یک هندوانه شیرین و رسیده، باید رنگی سبز تیره داشته باشد. همچنین ظاهر آن باید کدر باشد، چرا که نشان می‌دهد به خوبی رسیده و رشد کرده است. اگر هندوانه براق بود، بدانید که به خوبی رشد نکرده و زود آن را برداشت کرده‌اند.

۵. تشخیص هندوانه خوب از روی صدا

این روش، همان مهارتی است که پدرهای ایرانی خود را در آن باتجربه و حرفه‌ای می‌دانند، هرکسی نمی‌تواند ادعا کند که از روی صدا، توانایی انتخاب هندوانه رسیده و شیرین را دارد. وقتی که به این میوه خوشمزه ضربه می‌زنید، باید صدا تیزی بدهد یعنی زیر باشد. این یعنی هندوانه رسیده و آبدار است. اما تولید صدای بم، نشان می‌دهد که میوه، به خوبی نرسیده و زود برداشت شده‌است.

۶. سنجیدن میزان سفتی هندوانه

یکی دیگر از روش‌ها برای انتخاب هندوانه خوب و رسیده، دقت به میزان سفتی آن است. اگر به هندوانه فشار وارد کردید و کمی فرو رفت، باید بدانید که بیش از حد رسیده و طعم خوبی نخواهد داشت. هندوانه باید پوست ضخیمی داشته باشد تا بتوان آن را انتخاب کرد.

۷. خرید هندوانه خوب از روی دم آن

همه هندوانه‌ها دارای یک دُم هستند که در واقع بخشی از ساقه است که هنگام جدا شدن، روی هندوانه باقی مانده‌است. این دم آب و مواد مغذی را به هندوانه رسانده و به آن کمک کرده تا به خوبی رشد کرده و بزرگ شود. اگر این ساقه سبز باشد، نشان می‌دهد که هندوانه زود جدا شده و هنوز خوب رشد نکرده‌است. اما اگر این ساقه خشکیده باشد، نشان می‌دهد میوه به خوبی رشد کرده و رسیده است.

۸. کیفیت هندوانه بعد از قاچ خوردن

وقتی که هندوانه را باز کرده و می‌خواهید میل کنید، باید دقت کنید که بخش‌های قرمز رنگ و براق آن، با دانه‌های قهوه‌ای تیره یا سیاه، شیرین‌تر و خوشمزه‌تر هستند. اما بخش‌هایی که کمرنگ بوده و دانه‌های سفید دارند، انتخاب خوبی نبوده و نباید آنها را میل کنید. / اسنپ مارکت

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=133792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi