0

هشدار درباره مصرف آدامس، پاستیل و کیک‌های ساخت ترکیه +سند

  • کد خبر : 29413
  • 14 تیر 1397 - 8:08
هشدار درباره مصرف آدامس، پاستیل و کیک‌های ساخت ترکیه +سند

هشدار درباره مصرف آدامس، پاستیل و کیک‌های ساخت ترکیه +سند

کیک مغزدار با نام مشهور BROWNI ساخت ترکیه یا آذربایجان به علت استفاده بیش از حد مجاز مواد نگهدارنده، آدامس با نام مشهورVIVIDENT (ویویدنت) یاFRESH (فرش) ساخت ترکیه به علت استفاده از شیرین کننده مصنوعی، دستمال مرطوب پریما ساخت ترکیه و انواع پاستیل ساخت ترکیه به علت استفاده از رنگ مصنوعی و غیرمجاز، امکان واردات نخواهند یافت.

گذری بر بازار گویای آن است که انواع متعددی از آدامس‌های خارجی به طور قاچاق وارد شده و حتی نمونه‌های تقلبی آنها نیز به وفور وارد ایران شده است. اما اگر تنها واردات رسمی این کالا را در نظر بگیریم بیش از یک میلیون دلار از ارز کشور برای واردات رسمی در اینحوزه خارج شده است.

به استناد آمارهای۱۱ ماهه گمرکی در سال ۱۳۹۶، امارات متحده عربی عمده‌ترین صادرکننده آدامس به ایران محسوب می‌شود که حدود ۷۹۴ تن کالا با ارزشی بالغ بر۲.۵ میلیارد تومان و حدود ۷۹۸ هزار دلار وارد بازار ایران کرده است.

هشدار یک مسئول درباره مصرف آدامس، پاستیل و کیک های ساخت ترکیه +سند

روسیه با ۱۸۷ هزار دلار، ترکیه با بیش از ۸۶ هزار دلار و ایتالیا با حدود ۱۸ هزار دلار دیگر صادرکنندگان عمده انواع آدامس به ایران محسوب می‌شوند. با این وجود می‌توان گفت بخش قابل توجهی از آدامس‌های خارجی موجود در بازار برندهای امریکایی هستند که به طور قاچاق یا از طریق امارات وارد ایران شده‌ یا نمونه‌های تقلبی آنها به تولید انبوه رسیده و در بازار عرضه می‌شود.

اما بررسی های جدید در خصوص برخی آدامس های وارداتی به کشور حکایت از آن دارد که یک مقام مسئول، با ارسال نامه ای رسمی از نتایج آزمون فرآورده های سلامت محور وارداتی در خصوص کالاهایی چون آدامس، پاستیل و کیک مغزدار ترکیه ای خبر داده که نشان می دهد این محصولات به علت مشکلات بهداشتی قابلیت ترخیص ندارند.

طبق این نامه مهدی غفاری مدیر غذا و دارو سازمان منطقه آزاد ارس که نماینده سازمان غذا و دارو در آن منطقه محسوب می شود، کیک مغزدار با نام مشهور BROWNI ساخت ترکیه یا آذربایجان به علت استفاده بیش از حد مجاز مواد نگهدارنده، آدامس با نام مشهورVIVIDENT  (ویویدنت) یاFRESH  (فرش) ساخت ترکیه به علت استفاده از شیرین کننده مصنوعی، دستمال مرطوب پریما ساخت ترکیه و انواع پاستیل ساخت ترکیه به علت استفاده از رنگ مصنوعی و غیرمجاز، امکان واردات نخواهند یافت.

منبع: مشرق

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=29413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi