3

هشدارهای پلیس فتا درخصوص استفاده از کارت های بانکی

  • کد خبر : 1364
  • 26 ژانویه 2016 - 10:57
هشدارهای پلیس فتا درخصوص استفاده از کارت های بانکی

هشدارهای پلیس فتا درخصوص استفاده از کارت های بانکی * هنگام استفاده از پایانه های فروشگاهی (POS) رمز عبور کارت را خودتان و به شکلی که کسی در اطراف شما متوجه رمز شما نشود ، وارد کنید.(از دست دیگر خود جهت پوشش صفحه کلید کارت خوان استفاده نمایید) * در صورتی که به عملیات بانکی […]

هشدارهای پلیس فتا درخصوص استفاده از کارت های بانکی

* هنگام استفاده از پایانه های فروشگاهی (POS) رمز عبور کارت را خودتان و به شکلی که کسی در اطراف شما متوجه رمز شما نشود ، وارد کنید.(از دست دیگر خود جهت پوشش صفحه کلید کارت خوان استفاده نمایید)
* در صورتی که به عملیات بانکی از طریق کارت آشنایی ندارید به هیچ وجه از افراد ناشناس کمک نگیرید، زیرا ممکن است فرد ناشناس اقدام به عملیاتی غیر از عملیات مورد نظر شما نماید . برای مثال ؛ می تواند علاوه بر پرداخت قبض یا دریافت وجه برای شما ، باقیمانده موجودیتان را به حساب خودش منتقل نماید و یا رمز دوم شمارا فعال و از آن سوء استفاده نماید.
* بلافاصله رمز عبور را پس از دریافت کارت از طریق یکی از دستگاه های خود پرداز تغییر دهید . سعی کنید رمز عبورتان را به صورت دوره ای تغییر دهید.
* هرگز رمز عبور خود را با کارت در یک محل نگهداری نکنید.
* حتی الامکان از شماره شناسنامه و یا تاریخ تولد و یا رمز ساده به عنوان رمز عبور استفاده نکنید.
از یک رمز قوی شامل ترکیب حروف و اعداد برای پرداخت های اینترنتی استفاده نمایید.
* تنها راه صحیح نگهداری رمز به خاطر سپردن آن است لذا از نوشتن بر روی کاغذ ویا بیان کردن آن هنگام وارد کردن رمز، جداً خودداری نمایید.
* هر کجا که نیاز به تعریف نام کاربری و کلمه عبوردارید ، از کلمات مناسب و حتی المقدور پیچیده به صورت ترکیبی از اعداد و حروف استفاده کرده ، هرگز از کلمات و اعدادی مانند شماره تلفن و شماره شناسنامه ، اسامی پرکار برد و…استفاده نکنید.
* کارت خود را حتی برای مدت زمان بسیار کوتاه در اختیار کسی قرار ندهید زیرا امکان تهیه کپی از کارت که در کسری از ثانیه امکان پذیر است ، وجود دارد.
* درصورت انجام تراکنش های مالی در نت سراها ، در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز اینترنتی خود اقدام نمایید.
* در زمان مراجعه به نت سراها جهت انجام تراکنش های مالی ، اطلاعات حساب خود را در اختیار مسئول کافی نت قرار ندهید ودر صورتی که شخصاً با اینترنت آشنایی ندارید، از شخصی مطمئن کمک بگیرید.
* در زمان استفاده از اینترنت بانک بالاخص با استفاده از رایانه های عمومی ، از صفحه کلید مجازی جهت وارد کردن رمز و پسوورد خود استفاده نمایید.
* در هر سایتی مشخصات کارت خود را وارد نکنید ممکن است آن سایت ، درگاه پرداخت الکترونیک بانک را جعل کرده باشد که صرفاً اقدام به سرقت اطلاعات حساب شما می نماید.
* برای پرداخت های اینترنتی ، حتما از سایت هایی که به آنها اطمینان دارید (دارای نماد اطمینان هستند) استفاده کنید.
* در پرداخت های اینترنتی از صفحه کلید مجازی برای وارد کردن اطلاعات حسابتان استفاده نمایید.
* از سایت هایی که اطلاعات مبادله شده بین شما و سرور را رمز نگاری می کنند، استفاده نمایید. مشخصه این سایت ها شروع آدرس با https به جای http است.
*بهترین روش جهت تشخیص دادن سایت های جعلی ، چک کردن آدرس آن می باشد. سعی کنید آدرس کامل و صحیح بانکتان را به خاطر داشته باشید. می توانید پرینتی از آدرس ها را در کنار سیستم خود نصب نمایید و یا در قالب فایلی در داخل سیستم ذخیره نمایید و در صورت مشاهده ی آدرس و یا تغییر ، به هیچ وجه از سایت استفاده نکنید.
* رایانه ای را که بر روی آن آنتی ویروس وجود ندارد ، برای پرداخت اینترنتی انتخاب نکنید.
* همواره بر روی رایانه خود ، یک نرم افزار محافظ ، (آنتی ویروس) به روز شده داشته باشد.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=1364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. سایت شما چرا با http شروع نمیشه ؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi