2
سخنان جنجالی مصطفی داننده؛

ایران، سوئیسی روییده در قلب خاورمیانه!

  • کد خبر : 131825
  • 12 نوامبر 2022 - 17:17
ایران، سوئیسی روییده در قلب خاورمیانه!

مصطفی داننده: هرکسی از بیرون سخنان دولتمردان ایران را بخواند، تصور می‌کند سوئیسی در قلب خاورمیانه روییده است که مردمانش هر روز دوش شیر می‌گیرند و ارزش پولشان ده‌ها برابر کشورهای همسایه و حتی آن سوی اقیانوس‌هاست. به گزارش دانستنی آنلاین، مصطفی داننده نوشت: این روزها رسانه‌های حامی دولت سیزدهم، تیترهای خود را به سرمای […]

مصطفی داننده: هرکسی از بیرون سخنان دولتمردان ایران را بخواند، تصور می‌کند سوئیسی در قلب خاورمیانه روییده است که مردمانش هر روز دوش شیر می‌گیرند و ارزش پولشان ده‌ها برابر کشورهای همسایه و حتی آن سوی اقیانوس‌هاست. ایران
به گزارش دانستنی آنلاین، مصطفی داننده نوشت: این روزها رسانه‌های حامی دولت سیزدهم، تیترهای خود را به سرمای اروپا و مشکلات اهالی فرنگ اختصاص داده‌اند. صداوسیما هم دست کمی از آنها ندارد. درحالی این توجه به سرما اتفاق می‌افتد که مردم ایران به شدت با کمبود دارو مواجه‌اند و مشکلات اقتصادی از در و دیوار شهرها بالا می‌رود.

برخی از دوستانم که داروخانه کار می‌کنند، به شدت از نبود دارو گلایه دارند و یکی از آنها می‌گفت که بیش از همیشه با کمبود دارو روبرو هستیم. آنهم در روزهایی که به واسطه سرمای هوا، مردمان مستعد بیماری‌های ویروسی مثل آنفلونزا هستند.

البته احتمالا در چند روز پیش رو در یک نشست خبری مشکلات دارو هم به گردن دولت قبل خواهد افتاد و حسن روحانی مقصر نبود دارو در دولت رئیسی تلقی خواهد شد.

هرکسی از بیرون سخنان دولتمردان ایران را بخواند، تصور می‌کند سوئیسی در قلب خاورمیانه روییده است که مردمانش هر روز دوش شیر می‌گیرند و ارزش پولشان ده‌ها برابر کشورهای همسایه و حتی آن سوی اقیانوس‌هاست. مردم ایران اما در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند و برای تامین نیازهای اصلی زندگی‌شان با مشکل روبرو هستند.

به طور مثال یامین پور که مجری تلویزیون بود و حالا معاون وزیر ورزش است گفته: “اروپا در آستانه فروپاشی است! و قیمت سوخت در فرانسه ۲۲ برابر شده است. ما مشت آخر را به آمریکا می زنیم و وارث جهان خواهیم شد!”

مردم این حرف‌ها را می‌شنوند و با خود می‌گویند اینها در کدام سرزمین زندگی می‌کنند که مشکلات باقی مردم جهان را می‌بینند اما از حال ما  خبر ندارند.

می‌دانید که وقتی دوستان سرکار هستند و حال اقتصاد خوب نیست، اهالی خطبه و منبر به مضرات زیاد خوردن و زیاد پوشیدن می‌گویند و مردم را توصیه به خوردن غذای ساده مثل اشکنه می‌کنند. نمی‌دانند که همان غذا هم الان در دسته غذاهای لاکچری تعریف می‌شود.

الان هم به احتمال زیاد شاهد سخنانی در مورد مزایای عطاری‌ها و داروهای طبیعی خواهیم بود. تازه اگر نبود دارو به امتحان الهی ربط داده نشود.

برای اینکه این معنا را بهتر درک کنید،  توجه شما را به خطبه امام جمعه رشت در مورد گرانی دلار در این روزها جلب می‌کنم. آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت گفت: “دشمنان می خواستند قیمت دلار را تا ۵۰ هزار تومان بالا ببرند و برنامه های اقتصادی دولت را مختل کنند، اما دولت ارز ترجیحی را حذف و بازار را مدیریت کرد.”

کاش رئیس جمهور و اعضای دولت، کمی هم کار کنند و دست از حرف زدن و وعده دادن بردارند. آنها مدام می‌گویند که وضع کشور در مسیر بهبود قرار دارد اما به راستی مردم این بهبود را لمس نمی‌کنند و هر روز شاهد کوچک‌تر شدن سفره زندگی‌شان هستند. شاید معنای بهبود در فرهنگستان عوض شده است و ما مردم از آن خبر نداریم. / عصر ایران

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=131825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi