0

نُه باور غلط در مورد سئو و بهینه سازی سایت ها

  • کد خبر : 31635
  • 27 آگوست 2018 - 12:41
نُه باور غلط در مورد سئو و بهینه سازی سایت ها

نُه باور غلط در مورد سئو و بهینه سازی سایت ها

از روزی که کلمه سئو SEO به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جست و جو برای اولین بار توسط متخصصان ابداع شد تا امروز سالها میگذرد و در طول این سالها باورهای غلط زیادی هم توسط افراد نا آشنا با این حوزه و افراد غیرمتخصص به آن اضافه شد.در این مقاله میخواهم ۹ مورد از این باورهای غلط را بیان کنم که قطعا دانستن آن برای هر مدیر سایت ضروری است.

۱- سئو مرده است!

باوری که در چند سال اخیر بین مدیران سایتها رایج شده این است که سئو مرده است و دیگر کارآیی ندارد ولی این باور کاملا اشتباه است.

سئو نمرده و هرگز هم نمیمیرد همانطور که Rand Fishkin بنیان گذار سایت مرجع MOZ به درستی توضیح داده : تا زمانی که سایتها برای رسیدن به رتبه بهتر روی کلمات کلیدی مختلف با هم رقابت میکنند, آنهایی که از دانش سئو و تکنیک های بهینه سازی سایتشان اطلاع دارند میتوانند موفقیت های بهتری هم کسب کنند.

این توضیح کاملا درست و منطقی است و به وضوح نشان میدهد که سئو مفهومی نیست که مرده باشد یا در چندسال آینده از بین برود.

۲- سئو یک دروغ بزرگ است

به عنوان شخصی که سالها در حوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت کرده ام بارها از مشتریانم شنیده ام که در گذشته سئو را آزمایش کرده اند و به جز هدر رفتن زمان و منابع مالی هیچ فایده ای برایشان نداشته! این افراد سئو را یک دروغ بزرگ برای خالی کردن جیب مدیران سایتها میدانند.

در جواب این افراد باید گفت که سئو اصلا دروغ نیست, بلکه افرادی که شما با آنها قرارداد بسته اید دروغگو بوده‌اند. شخص یا شرکتی که به شما قول میدهد روی هر کلمه ای که دوست داشته باشید به رتبه یک گوگل میرسید و در یک ماه میتواند سایت شما را زیر و رو کند قطعا دروغگو است.

علم امروز سئو هرگز چیزی را تضمین نمیکند و هیچ رتبه ای برای همیشه در اختیار یک سایت خاص نخواهد بود پس باید قبل از شروع یک پروژه, خوب در مورد شرکتی که قصد دارد آن را برای شما انجام دهد تحقیق کنید.یکی از شرکت‌هایی که به خوبی میتواند سایت شما را برای رسیدن به اهداف مشخص شده, هدایت کند شرکت سئو ۲۴ است.این شرکت جزء اولین های این حوزه در ایران است و بعد از سالها فعالیت با برند های برتر ایران توانسته پروژه های موفقی را در رزومه خود داشته باشد.

۳- سایت فقط با خرید بک لینک رتبه میگیرد

مورد بعدی که بین مدیران سایتها رایج شده, توجه غیر عادی به خرید بک لینک است.به این معنی که هزینه های گزافی را پرداخت کنیم و از هر سایتی لینک بخریم و منتظر باشیم سایتمان در رتبه یک گوگل خودنمایی کند!

شاید تا چند سال پیش این اتفاق می افتاد ولی گوگل امروز هوشمند تر از همیشه است.هنوز هم بک لینک یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه گرفتن سایت ها است ولی نه بک لینک فله ای! بک لینک باید به صورت طبیعی از سایتهای مرتبط با اتوریتی بالا ایجاد شوند.

وضعیت بک لینک ها باید ترکیبی از فالو و نوفالو باشد و هرگز از سایتی خریداری نشده باشد چون گوگل به راحتی متوجه این لینکها شده و آنها را به عنوان امتیاز منفی در نظر میگیرد و حتی باعث حذف کلی سایت از نتایج گوگل و پنالتی شدن سایت میشود.

۴- گوگل از سئو متنفر است

این باور نیز کاملا اشتباه است که گوگل از سئو متنفر است و اگر بفهمد سایتی در حال سئو شدن است آن سایت را جریمه میکند. اینکه گوگل مرتبا الگوریتم های خود را تغییر میدهد برای مبارزه با سئو کارها نیست بلکه برای فیلتر کردن و نمایش بهترین نتایج به کاربر است که پروسه بهینه سازی سایت کمک بزرگی به گوگل برای این کار میکند.

اتفاقا در چند سال اخیر رابطه نزدی کی بین گوگل و سئو بوجود آمده تا جایی که گوگل در بلاگ وبمستر تاکید به استفاده از سئو کرده است.

سئو

۵- کیوورد دیگر تاثیری در سئو ندارد

در سالهای اخیر نوع دیدگاه گوگل به سایتها برای نمایش نتایج و رتبه دادن به آنها تغییر کرده ولی این به معنای از بین رفتن تاثیر کلمات کلیدی نیست.گوگل سعی میکند به جای اینکه روی کلمات به شما نتایج را نمایش بدهد,ابتدا مفهوم و منظور شما را از آن جست و جو متوجه شود Semantic Search و بر اساس آن بهترین پاسخ را به شما نمایش بدهد.

به همین منظور استفاده از کیورد و تکرار آن به میزان زیاد در طول متن دیگر کارآیی چندانی ندارد بلکه بهتر است از کلماتی هم خانواده با کلمه کلیدی اصلی هم در طول متن استفاده کنیم و با این کار به گوگل نشان دهیم که متن ما در مورد چیست و چه مفاهیمی را پوشش میدهد

۶- در سئو میتوان یک شبه راه صد ساله را رفت

بسیاری از افراد غیر متخصص به مدیران سایتها قول میدهند که در عرض یک یا دو ماه روی کلمات مختلف سایت را به رتبه میرسانند و اگر با آنها همکاری کنند موفقیت های چشمگیری در انتظار سایتشان است ولی این باور کاملا اشتباه است.

حداقل بازه زمانی برای به موفقیت رساندن اصولی و طبق استاندارد یک سایت بین ۴ تا ۶ ماه است.

هیچکس نمیتواند رتبه های گوگل را تضمین کند زیرا رقابت برای رسیدن به رتبه های خوب روی کلمات مختلف بسیار زیاد است و گوگل هم سعی میکند نتایج را به صورتی بالانس کند که همیشه بهترین پاسخ به نیاز کاربر به او نمایش داده شود و به همین دلیل جابجایی در نتایج همیشه وجود دارد.

برای کسب نتایج در سئو مهم نیست چقدر هزینه میکنید بلکه مهم است چه استراتژی برای بهینه سازی سایت خود تدوین کرده اید و چطور پیش میروید.

۷- سئو بسیار گران است

برای حضور در رتبه های برتر گوگل دو راه پیش روی شماست روش اول از طریق سئو کردن و رعایت استانداردهای آن و صرف زمان برای رسیدن به موفقیت است و روش دوم پرداخت پول به گوگل برای نمایش سایت شما بالاتر از باقی نتایج یا ادوردز Adwords است.

اگر از ادوردز استفاده کنید فقط تا زمانی که به گوگل پول میدهید در نتایج دیده میشود و به محض متوقف کردن کمپین تبلیغاتی سایت شما از نتایج حذف میشود ولی اگر برای سئو هزینه کنید بعد از چند ماه سایت شما هزاران بازدید روزانه را بصورت طبیعی و رایگان از گوگل بدست می آورد که تا مدتها برای شما سود آوری خواهد داشت.

پس میتوان گفت که هزینه برای سئو یک سرمایه گذاری با سود بلند مدت است.

همچنین میتوان در دوره های آموزش سئو هم شرکت کنید و اصول این کار را خودتان یاد بگیرید تا بتوانید برای همیشه از مزایای آن برای تمامی سایتهای خودتان استفاده کنید.

۸- میتوان سئو را اتوماتیک کرد

این باور هم در مورد سئو اشتباه است زیرا هیچ ابزاری وجود ندارد که بتواند پروسه بهینه سازی سایت را برای شما بصورت اتوماتیک انجام بدهد و نرم افزارهای موجود در بازار که برای لینکسازی استفاده میشوند هم کارآیی نداشته و باعث افت رتبه سایت میشوند.

در سئوی امروز محتوای سایت در درجه اول اهمیت قرار دارد و هیچ ابزاری نمیتواند برای شما محتوا بنویسد.

باید زمان بگذارید و کارهای مربوط به سوی داخلی و خارجی سایت را بصورت دستی انجام دهید و فقط در کنار آن از ابزارها و نرم افزارهای آنالیز و کنترل وضعیت سایت استفاده کنید تا متوجه شوید که مسیرتان را درست پیش میروید و اگر اشتباهی وجود دارد آن را شناسایی و رفع کنید.

۹- محتوای طولانی همیشه رتبه میگیرد

مدتهاست که گوگل دیگر به محتوای کوتاه رتبه نمیدهد و بر اساس تحقیقات انجام گرفته توسط شرکت های فعال در آنالیز وضعیت سئو سایت های مختلف,اکثریت سایتهای حاضر در ۱۰ رتبه اول گوگل محتوایی بیش از ۲۰۰۰ کلمه داشته اند.

ولی نتایج تحقیق نباید این تصور را ایجاد کند که هر مقاله طولانی در صفحه اول گوگل قرار میگیرد! که اصلا اینطور نیست وقتی خزنده های گوگل به مطالب سایت شما میرسند, آن را بررسی میکنند تا کیفیت و ارزشی که محتوای شما به کاربر منتقل میکند را بسنجند و بفهمند واقعا این متن چقدر میتواند جواب سوالی باشد که در ذهن کاربر است.

اگر محتوای شما آن ارزش را داشته باشد در نتایج برتر گوگل نمایش داده میشود و در غیر این صورت هرچقدر هم طولانی بنویسید باز هم جایگاهی نخواهید داشت.

پس هنگام تولید محتوا ابتدا همه جوانب موضوع مورد بحث را بسنجید و سپس شروع به نوشتن و پاسخ دادن به همه سوالات کنید و مطمئن باشید با این روش خیلی زود جایگاه خود را در بین نتایج برتر گوگل کسب میکنید.

حرف آخر

مواردی که در این مقاله مطالعه کردید بخشی از باورهای غلطی بود که در مورد سئو و بهینه سازی سایت وجود دارد و در اکثر مواقع باعث میشود مدیران سایتها بر اساس این باورها تصمیمات اشتباهی بگیرند و حتی صدمات جبران ناپذیری به سایت و رتبه های خود بزنند.

امیدوارم بعد از مطالعه این موارد به دید روشن تری نسبت به سئو برسید و بتوانید برای سایت خود مسیر بهتری مشخص کنید و طبق آن به سمت اهداف خود حرکت کنید.

منبع: آی بازاریابی

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=31635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi