2

نوشیدنی قندی مرگ آور است

  • کد خبر : 63441
  • 06 نوامبر 2019 - 5:30
نوشیدنی قندی مرگ آور است

دانستنی آنلاین: یک متخصص صنایع غذایی گفت: مصرف نوشیدنی های حاوی قند، علاوه بر پوسیدگی دندان ها و افزایش بروز چاقی، در افزایش خطر ابتلا به دیابت، فشارخون بالا، کبد چرب، بیماری قلبی و حتی افزایش خطر مرگ ومیر نیز نقش بسزایی دارد. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین هب نقل از موسسه سلامت و […]

دانستنی آنلاین: یک متخصص صنایع غذایی گفت: مصرف نوشیدنی های حاوی قند، علاوه بر پوسیدگی دندان ها و افزایش بروز چاقی، در افزایش خطر ابتلا به دیابت، فشارخون بالا، کبد چرب، بیماری قلبی و حتی افزایش خطر مرگ ومیر نیز نقش بسزایی دارد.

نوشیدنی قندی مرگ آور است

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین هب نقل از موسسه سلامت و تغذیه ایران، شیما عصار افزود: نوشیدنی های حاوی قند شامل  انواع نوشیدنی هایی گازدار و بدون گاز، سودا، نوشیدنی های طعم دار، کنسانتره آب میوه های صنعتی، نوشیدنی های ورزشی، نوشیدنی های انرژی زا، چای و قهوه شیرین شده هستند که در فرمولاسیون آنها قند یا شیرین کننده های مصنوعی وجود دارد.

وی اضافه کرد: اگرچه در مقایسه با نوشیدنی های حاوی قند، آبمیوه های صد درصد طبیعی، دارای قند طبیعی از میوه هستند و قند به آنها اضافه نشده است، اما قندی که از نوشیدن آبمیوه های صد در صد طبیعی یا نوشیدنی های حاوی قند وارد بدن می شود، به هرحال یکی بوده و دارای متابولسیم واثربیولوژیکی مشابهی در بدن هستند.

عصار ادامه داد: قند موجود در نوشیدنی های حاوی قند و آبمیوه های صد در صد طبیعی شامل هر دو نوع قند گلوکز و فروکتوز است که چون به صورت نوشیدنی (مایع) وارد بدن می شوند، به سرعت هضم و جذب می شوند. گلوکز مازاد روی مقاومت انسولین اثر می گذارد که بر طبق بعضی منابع علمی ممکن است خطر ابتلا به بیماری قند و نیز بیماری های قلبی را افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: خطر ابتلا به این عوارض زمانی بیشتر می شود که از طرف دیگر افراد فروکتوز بیشتری نیز مصرف کنند، که فعالیت کبد را بالا می برد. فروکتوز اضافی به چربی تبدیل می شود و به صورت تری گلیسیرید وارد جریان خون می شود. بنابراین، باید توجه داشت، گرچه ظاهراً آبمیوه های طبیعی انتخاب سالم تری در مقایسه با نوشیدنی های حاوی قند هستند، اما طبق نظرات ارائه شده از گروه تحقیقاتی در هارواد، باید از مصرف زیاد آنها پرهیز کرد.

این متخصص صنایع غذایی تصریح کرد: به جای آبمیوه، خود میوه را مصرف کنیم زیرا فیبر موجود در میوه کامل، باعث کند شدن هضم و جذب قند طبیعی در بدن می شود.

به گفته عصار، چای و قهوه بدون قند مصرف شوند. این نوشیدنی های معمول به واسطه داشتن پلی فنل ها می توانند باعث کاهش میزان بیماری های قلبی شوند و همچنین کافئین موجود در قهوه و چای (چای حاوی مقدار کمتری کافئین است) با گذشت زمان میزان متابولیسم استراحت را بالا می برد که می تواند در کنترل وزن موثر باشد.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=63441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi